2 צפייה בגלריה
רמי הדר. הקבוצה שלו רצה במחצית השנייה. צילום: הרצל יוסף
רמי הדר. הקבוצה שלו רצה במחצית השנייה. צילום: הרצל יוסף
רמי הדר. הקבוצה שלו רצה במחצית השנייה. צילום: הרצל יוסף
רוצים אירופה. הפועל באר־שבע/ בני שמעון בודקת אפשרות להירשם בעונה הבאה למפעל אירופי במטרה לשדרג את מעמד המועדון ולנסות למשוך ספונסרים לקבוצה, כך נודע לראשונה ל"ידיעות הנגב". כזכור, עירוני נס ציונה השתתפה השנה לראשונה ביורופקאפ למרות שהודחה בעונה שעברה ברבע גמר הפלייאוף ורשמה הישגים יפים בזירה הבינלאומית.
הופעה באחד המפעלים האירופיים תחייב את המועדון שעלה רק העונה לליגה הבכירה להשיג תקציבים על מנת לממן את הטיסות, בתי המלון וכמובן את הגידול הצפוי בשכר השחקנים. במועדון הסבירו כי לא מעט תלוי בהקצבה העירונית שתאושר לקבוצה ובגיוס ספונסרים מתאימים.
קפיצת מדרגה "אין ספק שהופעה במפעל אירופי היא קפיצת מדרגה מקצועית וניהולית עבור מועדון צעיר", התייחס לידיעה גורם בבאר־שבע. "עם זאת, מדובר בעלויות לא קטנות שמבחינה כלכלית יהיה קשה מאוד להחזיר".
2 צפייה בגלריה
חנן קולמן (מימין) מול איגור קולשוב. השליטה של המארחת נמשכה ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
חנן קולמן (מימין) מול איגור קולשוב. השליטה של המארחת נמשכה ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
חנן קולמן (מימין) מול איגור קולשוב. השליטה של המארחת נמשכה ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
בינתיים, הקבוצה ממשיכה להרשים וצברה בשבוע שעבר ניצחון ליגה רביעי ברציפות כשגברה 53:77 על מכבי ראשון־לציון. הקבוצה של רמי הדר ממשיכה להתבסס במקום החמישי בטבלה ורחוקה כבר שני משחקים מהמקום השישי.
במועדון היו מרוצים מהניצחון המרשים בשל העובדה כי ראשון־לציון היתה טובה מהאדומים בשלושת המפגשים הקודמים, שניים בליגה ואחד בגמר גביע ווינר, שנערך בתחילת העונה. ההפסד הביתי בליגה לקבוצה של גיא גודס היה מתסכל במיוחד לאור העובדה כי האורחים השיגו אותו בשניה האחרונה מקליעה מוצלחת של הגארד, אדם אריאל.
במשחק האחרון מול ראשון־לציון, באר־שבע 'חנקה' את האורחים כבר מהדקות הראשונות והציגה משחק הגנה מעולה בהנהגתם של הקפטן חנן קולמן והגארד עמית גרשון. משחק ההגנה של באר־שבע הותיר את המאמן רמי הדר מרוצה מאוד בסיום.
"זה היה ניצחון חשוב, מנטלית ומקצועית על יריבה שהיה לנו קשה מאוד מולה מתחילת העונה", הגיב רמי הדר. "אני מרוצה כמובן ממשחק ההגנה שהצגנו, גם אם לא היינו בערב קליעה טוב, השחקנים עשו את העבודה".
הניצחון נגד יריבה שמתמודדת עם האדומים על המקום בפלייאוף העליון ללא ספק הוסיף ביטחון לשחקניו של הדר שייצאו היום (ראשון, 19:20) להיכל ה'דרייב אין' בתל־אביב למפגש נוסף עם הפועל תל־אביב.
בפעם הקודמת שבאר־שבע והדר ביקרו באולם האדום, העולה החדשה חזרה עם ניצחון חוץ חשוב ולמעשה רשמה העונה שני ניצחונות על היריבה של דני פרנקו. גם המשחק הקרוב צפוי להיות חשוב מאוד עבור באר־שבע/בני שמעון על מנת לעשות צעד נוסף לעבר הבטחת המקום החמישי בטבלה בסיום העונה וגם כדי לשמור את הפועל תל־אביב הרחק בחלק התחתון של הטבלה.
רות'בארט נפצע הסנטר רוברט רות'בארט שלא שותף במשחק הניצחון נגד מכבי ראשון־לציון בשל פציעה באצבעות רגלו, צפוי לעבור בדיקות נוספות על מנת לקבוע את חומרת הפציעה ממנה הוא סובל. בקבוצה חוששים כי הסנטר, שהצטרף לבאר־שבע/ בני שמעון במהלך העונה ותרם לא מעט בעיקר בצד ההתקפי, שבר את אצבעו ולכן ייעדר למשך תקופה לא קצרה.
הפציעה של רות'בארט נראית משמעותית עוד יותר בעיקר על רקע הפציעה בגיד האכילס שכבר השביתה מפעילות עד לסיום העונה את הפורוורד/סנטר טרנס ווטסון שהספיק ליטול חלק בשני משחקי ליגה בלבד.