8 צפייה בגלריה
ניסו אביטן. צילום: הרצל יוסף
ניסו אביטן. צילום: הרצל יוסף
ניסו אביטן. צילום: הרצל יוסף
"חיפשתי הכנסה אחרי הפרישה" מאמן הפועל חדרה, ניסו אביטן, מספר שאין השפעה גדולה לכך שהוא הבעלים של החניונים במלון 'לאונרדו' בבאר שבע, על העובדה שהוא נמצא רוב הזמן רחוק מהעסק ומקדיש את עצמו לענף הכדורגל
שם: ניסו אביטן גיל: 47 עיסוק: מאמן הפועל חדרה בכדורגל ובעלים של החניונים במלון 'לאונרדו' בבאר שבע. איך העסק שלך קרם עור וגידים? "חיפשתי הכנסה נוספת אחרי הפרישה מכדורגל וניסיתי להיכנס לכל מיני עסקים. הזדמנות להיות בעל חניונים היתה נוחה מאוד מבחינתי בגלל שלא הייתי צריך להשקיע בזה יותר מדי זמן". איך אתה מצליח לשלב בין שני התחומים הללו? "אני מצליח לשלב בין שני העולמות, העסקי והמקצועי שלי, כי הקו המנחה שלי תמיד הוא שאם עסק צריך התייחסות משמעותית מהמזמן שלי וגוזל יותר מדי ממנו, זה לא עסק בשבילי. אני משתדל לבחור את העסקים בהם אני מעורב מאוד בקפדנות".
8 צפייה בגלריה
ניסו אביטן. צילום: אורן אהרוני
ניסו אביטן. צילום: אורן אהרוני
ניסו אביטן. צילום: אורן אהרוני
איך שני הדברים משפיעים אחד על השני? "אין באמת השפעה. החניונים שלי הם אוטומטיים. המרכיב העיקרי והשיקול העיקרי בעסקים הוא כמה זמן אני צריך להשקיע במהלך היום כדי שהעסק שלי יתפקד כמו שצריך. היו לי עסקים שגזלו ממני יותר זמן ממה שהייתי יכול להרשות לעצמי, ומכרתי אותם די מהר בגלל הסיבה הזאת. הדוגמה האחרונה היתה 'בית הפול' שהיה עסק מצליח מאוד שגזל ממני לא מעט שעות ולכן מכרתי אותו". באיזו דרך אתה מחלק את הזמן שלך בין שני העיסוקים? "אני מחלק את הזמן שלי בצורה לא שוויונית בכלל. מאז שאני מאמן את הפועל חדרה, אני גר בעיר ונמצא בה ברוב ימות השבוע, לכן אם אני צריך לתת לך אחוזים אז 99% זה כדורגל והיתר מוקדש לעסק. העסקים שלי נשלטים על ידי מחשב ומצלמות אבטחה מרחוק, ככה שהעיסוק העיקרי שלי הוא לאמן ורק לכמה דקות אני בודק אם הכל עומד במקום בחניונים שבבעלותי".
8 צפייה בגלריה
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
"אני יכול לתת ערך מוסף" חלוץ מ.ס. באר שבע, ינון ברדה, פתח משרד ייעוץ וליווי משכנתאות ומספר שתוצאות טובות בתחום מזכירות לו תחושת ניצחון במשחק כדורגל
שם: ינון ברדה גיל: 34 עיסוק: חלוץ מ.ס באר שבע בכדורגל ובעלים של משרד ייעוץ וליווי משכנתאות. איך העסק שלך קרם עור וגידים? "לאחר סיום התואר בכלכלה ומינהל עסקים החלטתי להתמחות בתחום הפיננסים, המשכנתאות וכלכלת המשפחה, שהציבור חסר ידע בסיסי בו. החלטתי לבחור בתחום הזה ספציפית משום שהרגשתי שאני יכול לתת לאנשים ערך מוסף ומעל הכל לעזור להם ברמה האישית והכלכלית. כשמגיעים לתוצאות טובות בתחום הסיפוק הוא אדיר, וזה די מזכיר תחושת ניצחון במשחק כדורגל". איך אתה מצליח לשלב בין שני התחומים הללו? "השילוב הוא מצוין משום שהאימונים בליגה שלנו (ליגה ב' - כ.ק.) נערכים בערב ורוב העבודה שלי בעסק היא מול הבנקים, וזה קורה בשעות הבוקר". איך שני הדברים משפיעים אחד על השני? "האמת שאני מרגיש שיש השפעה של מה שלמדתי ועברתי בכדורגל על ההתנהלות שלי בעסק הפרטי. כמו שאני שחקן שלעולם לא מוותר ומשחק עד הדקה התשעים, כך אני נוהג גם עבור הלקוחות שלי. בעולם הפיננסים משחקים גם אחרי הדקה התשעים, כך שהמאמץ הוא משהו שנמשך גם מעבר ל'שריקת הסיום'".
8 צפייה בגלריה
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
ינון ברדה. צילום: הרצל יוסף
באיזו דרך אתה מחלק את הזמן שלך בין שני העיסוקים? "כמובן שכדורגל זו האהבה הכי גדולה בחיים שלי, אחרי אשתי והילדים כמובן. בגיל שלי אני מקווה שאשחק עוד כמה שנים טובות, ולטעמי כל שחקן חייב בשלב כלשהו בקריירה להתחיל ולהכין את הקרקע ליום שאחרי הפרישה. הקריירה של כדורגלנים לא נמשכת יותר מכמה שנים ובגיל יחסית צעיר אתה יוצא מה שנקרא ל"עולם האמיתי". אם אין לך מקצוע, תואר או תעסוקה אחרת שתוכל להתפרנס ממנה יש לך בעיה. אני שמח שהצלחתי לבנות לעצמי קרקע שאוכל לנחות עליה ולפתח את העסק ביתר שאת לאחר שאפרוש. היום אני משתדל לחלק את תשומת הלב שלי בצורה יעילה ואני מרגיש שאני משקיע ועובד קשה בשני המקומות".
8 צפייה בגלריה
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
"כדורסל הוא עסק יקר מאוד" הבעלים של הפועל באר שבע/ בני שמעון בכדורסל, כפיר ארזי מתחזק עסק מצליח של חברת אבטחה כשהמשרד שלו עובד גם בשביל הקבוצה: "בהתחלה לא חשבתי שזה יהיה כל כך תובעני"
שם: כפיר ארזי גיל: 57 עיסוק: הבעלים של הפועל באר שבע/ בני שמעון בכדורסל ובעלים של חברת אבטחה ומוקד אזעקות וסיור. איך העסק שלך קרם עור וגידים? "אבא שלי הקים את העסק וניהל אותו במשך כמה עשורים עד שנכנסתי לעובי הקורה בצורה יותר רצינית. בעשרים השנים האחרונות אני מנהל אותו לבד". איך אתה מצליח לשלב בין שני התחומים הללו? "כשהתחלתי לפני שש שנים עם פרויקט הכדורסל היו לי 95% עבודה והשקעה במוקד והניהול השוטף. עם השנים ככל שעלינו ליגות והתובענות לעסוק ביום יום בכדורסל גדלה, עלו גם אחוזי הזמן שאני מקדיש לכך". "היום בבקרים אני עוסק במשרד ומטפל בבעיות השוטפות שהצטברו, ובודק מה קרה בלילה אם היו בעיות מיוחדות שדורשות את ההתערבות שלי. כמובן שהמשרד שלי עובד גם בשביל הכדורסל. הנהלת החשבונות, רכבים, דירות של השחקנים נעשים מהמשרד שלי. בכדורסל יש לנו את המנכ"ל תומר ירון ושני מנהלים נוספים". איך שני הדברים משפיעים אחד על השני? "כמובן שיש דברים טובים משמחים והם משפיעים לטובה, וכשיש דברים פחות טובים, הם משפיעים על היומיום שלי. ביום שאחרי ניצחון אני נחמד ושמח ומרוצה ואם אנחנו מפסידים, באסה ללכת למשרד". "גם אם יש הישגים בעסק, אתה רוצה להתקדם גם בתחום השני. שיחקתי תמיד כדורסל ואני מבין מה הענף הזה תרם לי בילדות ואיך הוא עיצב אותי כבוגר. כשהילד הגדול שלי התחיל לשחק כדורסל חיפשתי מסגרת שבה הוא יוכל להתפתח. מכיוון שלא ראיתי את עצמי שולח אותו רחוק החלטתי להשאיר אותו בבאר שבע. אני לא יודע לעשות דברים באופן שטחי, ולכן הצלחנו לעלות ליגות. לא חשבתי בהתחלה שזה יהיה כל כך תובעני וכבד כמו עכשיו".
8 צפייה בגלריה
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
כפיר ארזי. צילום: הרצל יוסף
באיזה דרך אתה מחלק את הזמן שלך בין שני העיסוקים? "אני משתדל לתת לכל תחום את תשומת הלב הנדרשת על מנת ששני התחומים האלה ימשיכו להצליח, אבל אחרי שמיניתי מספר בעלי תפקידים בהנהלה, הקצב של העיסוק שלי בכדורסל ירד. תומר ירון הוא בן אדם שאפשר לסמוך עליו שהוא יעשה את הדברים השוטפים בצורה הנכונה. זה מאפשר לי לעסוק יותר בעסק הפרטי. כמובן שמבחינת ההכנסות כדורסל הוא עסק יקר מאוד. אנחנו חייבים אנשי עסקים נוספים שייכנסו לתחום".
8 צפייה בגלריה
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
"יש לי צוות שנותן לי כתף" המאמן הטרי של מ.ס. אשדוד, אבי בוחבוט, שמנהל את סניף 'רב בריח' באזור הדרום כבר 17 שנה, מספר על המסלול הדומה שעשה בשני התחומים ועל החלוקה הפשוטה בין התפקידים
שם: אבי בוחבוט גיל: 48 עיסוק: מאמן מ.ס. אשדוד בכדורגל ומנהל סניף של 'רב בריח' באזור הדרום. איך העסק שלך קרם עור וגידים? "לפני 17 שנה חיפשתי עבודה והגעתי ל'רב בריח'. התחלתי כסוכן מכירות שעובד בשטח. התחלתי מלמטה והתקדמתי בסולם עד לתפקיד מנהל סניף. זה מסלול די דומה לזה שעשיתי בכדורגל". איך אתה מצליח לשלב בין שני התחומים הללו? "אימון כדורגל בליגת העל זה תפקיד של 24/7 . לא מדובר רק על לנהל משחקים בסוף השבוע, אלא יש את ענייני היומיום כמו אסיפות וידאו, אימונים ושיחות אישיות. אני מנהל סניף איזור דרום של 'רב בריח', אבל מצליח לשלב את שניהם כי יש לי צוות שנותן לי כתף. אם ארגיש שהעיסוק שלי באימון פוגע בניהול של המשרד וביעילות שלי, אקבל החלטות איך להמשיך הלאה".
8 צפייה בגלריה
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
אבי בוחבוט. צילום: הרצל יוסף
איך שני הדברים משפיעים אחד על השני? "החלוקה היא פשוטה. בליגת העל האימונים מתקיימים בבוקר ויש לי צוות שיודע לתת תשובות והסברים למי שצריך כשאני לא נמצא. אחרי האימון בבוקר אני חוזר למשרד וממשיך לעבוד כדי להשלים את החסר". באיזה דרך אתה מחלק את הזמן שלך בין שני העיסוקים? "החלטתי ללכת על העבודה באשדוד כי אימון כדורגל היה תמיד החלום שלי. עד שהגעתי לאשדוד בליגת העל עברתי לא מעט תחנות בדרך בליגות לנוער ובליגות הנמוכות. אני נמצא הרבה שנים בעסק הזה. ליגת העל היתה חסרה לי והגיע הזמן שלי. אני רוצה להשפיע. לא הייתי שחקן עבר ואין לי קשרים ואת כל הדרך עשיתי בעשר אצבעותיי".