2 צפייה בגלריה
טראוויס ווריק. התעורר ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
טראוויס ווריק. התעורר ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
טראוויס ווריק. התעורר ברבע השלישי. צילום: הרצל יוסף
הפועל באר שבע-בני שמעון ניצלה את פגרת הנבחרת ועלתה לבירה ביום שלישי האחרון על מנת לקיים משחק אימון נגד הפועל ירושלים שהנחילה לאדומים מהנגב הפסד ליגה במחזור האחרון.
שתי הקבוצות שיחקו ללא שחקני הנבחרות כשחנן קולמן נעדר משורות באר־שבע וירושלים עלתה ללא בר טימור ותמיר בלאט. כוכב האן.בי.איי לשעבר, אמארה סטודמאייר שיחק והמשחק נגמר ב־81:87 לירושלמים למרות שהאורחים מבאר שבע הובילו ברוב שלבי המשחק בהפרשים שנעו בין שש לשמונה נקודות. טיילור ברון הוביל את הקבוצה עם 24 נקודות ויכולת גבוהה יחד עם סמג'ה כריסטון שהיה מצוין.כל כך קרוב: הפועל באר שבע-בני שמעון הפסידה לירושלים
יעבור בדיקות טראוויס ווריק היה השחקן עם המדד הטוב ביותר על המגרש עד שנפצע. ווריק אמנם לא הרבה לקלוע, אך כרגיל עשה עבודה הגנתית מעולה, ועכשיו מוטרדים בקבוצה מהיעדרות ארוכה של המתאזרח, דבר שעלול לפגוע משמעותית בעונה של רמי הדר וחניכיו.
ווריק יעבור בימים הקרובים בדיקות נוספות, אך החשש הוא מקרע בשריר התאומים. "המשמעות היא היעדרות של עד חודש לפחות במקרה הטוב וכמעט חודשיים במקרה היותר גרוע", אמרו במועדון. הפציעה של ווריק קרתה במהלך המשחק כשהאמריקאי/ישראלי עשה תנועה לא טובה.
ההערכות בקבוצה הן שחוסר המזל של ווריק עם הפציעה נבעה גם מהסטרס בו נמצא השחקן בעקבות מסקנות ועדת שרעבי שערכה בדק בית בכדורסל הישראלי והגישה לא מכבר את הדו"ח לראשי הענף. על פי הקביעה של הוועדה, שחקנים מתאזרחים כדוגמת ווריק יהיו תחת מגבלות גדולות יותר בעקבות התקנות החדשות.
"טראוויס וכל יתר המתאזרחים מאוד לחוצים מכל מה שקורה", הסבירו במועדון. "ברור שזאת סיטואציה הזויה בה שחקן ישראלי לכל דבר, עם תעודת זהות ישראלית ייחשב פתאום לשחקן זר. לא ברור איך שחקן כמו חנן קולמן שמשחק פה כבר עשר שנים מרגיש אחרי פרסום הוועדה".
בכל מקרה, בזמן שווריק ממתין שיגיעו תוצאות הבדיקות שלו, בבאר שבע-בני שמעון בודקים את האופציות שעומדות לפניהם במידה שהשחקן ייעדר לתקופה ארוכה. "לא נוכל להרשות לעצמנו לשחק ללא טראוויס תקופה ממשוכת", אמרו גורמים בקבוצה שכבר התחילו לבדוק את האפשרות להחתים במקומו שחקן ישראלי ברמה גבוהה.
למרות שההחלטה על כך טרם התקבלה, בקבוצה מודעים לאילוץ שעלול להיווצר בעקבות היעדרותו של ווריק, כשאחד המועמדים האפשריים להגיע להיכל הקונכיה הוא רפי מנקו שמעמדו התערער באחרונה בהפועל תל אביב.
מנקו פתח את העונה אצל דני פרנקו בצורה מהוססת וירד כמעט בכל קטגוריה סטטיסטית אפשרית לעומת השנים הקודמות, אך מדובר בשחקן ישראלי מהשורה הראשונה, ואם יגיע, ללא ספק יחזק את הסגל של העולה החדשה. "כרגע אין שום מהלכים להחתמת שחקנים חדשים", הגיבו בבאר שבע-בני שמעון. "אנחנו ממתינים לתוצאות הבדיקות של ווריק, וכשנדע על מצבו, נוכל להתחיל להיערך בהתאם".
2 צפייה בגלריה
רפי מנקו. צילום: עוז מועלם
רפי מנקו. צילום: עוז מועלם
רפי מנקו. צילום: עוז מועלם
במגמה שלילית במחזור הקרוב באר שבע-בני שמעון תנסה להתאושש משני הפסדים רצופים וארבעה בחמשת המשחקים האחרונים כשתצפין ביום שני (20:20) למשחק ליגה נגד עירוני נהריה. היריבה לא פתחה טוב את העונה כשהיא מצליחה לנצח רק שני משחקים מתוך שמונה עד כה, אך גם המגמה בבאר שבע-בני שמעון היא שלילית אחרי ההפסדים במחזורים האחרונים.
באר שבע פגשה כבר מספר פעמים את היריבה בקיץ, במשחקי הכנה וגם במסגרת גביע ווינר אך טרם פגשה את נהריה בליגה. אור סולומון, ששיחק בעונה שעברה בנגב ועבר לצפון בקיץ, יהיה הפנים המוכרות שייפגשו החבר'ה מהדרום, אך הפורוורד הישראלי לא מקבל יותר מדי הזדמנויות אצל המאמן מיקי גורקה.
שלושה ימים לאחר מכן באר שבע-בני שמעון אמורה לפגוש את מכבי ראשון לציון למשחק שנדחה לפני מספר שבועות בשל המצב הביטחוני, כשרצף המשחקים הקרובים עלול להיות מכריע במקרה של הסגל המצומצם בו מחזיקה העולה החדשה. בתוך כך, הגארד הצעיר חן קראוניק סיכם על הישארותו במועדון בשלוש העונות הקרובות כשהחתימה על החוזה תתקיים בימים הקרובים.