אכזבה גדולה בהפועל באר שבע הלילה (חמישי) לאחר שהקבוצה הודחה בשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג במפגש הכפול מול אנורתוזיס פמגוסטה. השחקים של רוני לוי נכנעו 1:3 באצטדיון בלרנקה, לאחר שסיימו את המפגש בטוטו-טרנר בתיקו 0:0.
3 צפייה בגלריה
רוני לוי. אנורתוזיס קבוצה טובה יותר מהפולנים
רוני לוי. אנורתוזיס קבוצה טובה יותר מהפולנים
רוני לוי. חילופים מאחורים של המאמן של באר שבע שלא השפיעו על המשחק
(צילום: דניאל כהן)
קראו גם:
הפועל באר שבע הגיעה למשחק הערב במצב רוח טוב, לאחר שהפילה בתחילת השבוע לגמרי גביע הטוטו (4:5 בפנדלים נגד הפועל חיפה). שגיב יחזקאל, שנפצע במפגש הקודם, לא היה בסגל של רוני לוי. רמזי ספורי, מהמצטיינים מתחילת העונה בבאר שבע, לא היה כשיר במאת האחוזים למפגש הערב, ואלטון אקולטסה פתח על חשבונו.
בעמדת המגן השמאלי דוד קלטינס קיבל את חולצת ההרכב על חשבונו של חאתם אלחמיד. והיו גם חדשות טובות: יוג'ין אנסה, שהיה חשש שלא יפתח בהרכב אחרי הפציעה נגד הפועל חיפה, עלה ב-11 של רוני לוי.

מהלך המשחק

כבר בדקה השנייה של המשחק הקפריסאים הראו שהם באו להילחם על הכרטיס לשלב הבתים. הגבהה טובה של קשר קפריסאי מצא את ההגנה האדומה מבולבלת. מריאנו בריירו היה במקום להרחיק את הכדור.
באר שבע הציגה בדקות הראשונות משחק חלש מאוד עם המון איבודי כדור קלים למדי שגרמו לקבוצה הקפריסאית. לאנורתוזיס לקח 12 דקות בלבד לנצל את הבלאגן במשחק של באר שבע.
איתן טיבי לא היה מספיק מהיר ואריאל הרוש הצליח להציל מצב בטוח, אך מיד בהתקפה הבאה האדומים ספגו שער, לאחר שכדור שנבעט מ-18 מטר לשער, פגע באותו איתן טיבי ונכנס לרשת. 0:1 לאנורתוזיס פמגוסטה.
שתי דקות לאחר מכן באר שבע כבר סיכנה את השער הקפריסאי באופן ממשי. יוג'ין אנסה עבר את השומר שלו מצד שמאל ומסר כדור חזק לרוחב השער. אלטון אקולטסה הצליח רק לגעת בכדור שברח החוצה. באר שבע ממשיכה לחפש שער שיוויון.
השחקנים של רוני לוי נכנסו למשחק לאחר השער והשליטה הייתה ברגליים שלהם. הקפריסאים ניצלו את ההתקפות של האדומים כדי לצאת להתקפות מתפרצות ולנסות לסכן את השער של אריאל הרוש, אך ללא איומים של ממש.
לאחר שבאר שבע נרגעה, כבר היה נראה כאילו האדומים היו אובדי עצות. אבל דור מיכה חשב אחרת - בדקה ה-43 הקשר, שהוא אחד המוסרים המחוננים בכדור הישראלי, מצא את יוג'ין אנסה בכדור עומק מדהים. החלוץ הגנאי החמיץ ממצב קורץ, אבל איתי שכטר היה שם כדי לתקן וכבש שער ראשון במדים האדומים. הפועל באר שבע משווה ל1:1.
3 צפייה בגלריה
איתי שכטר. שער ראשון במדים האדומים
איתי שכטר. שער ראשון במדים האדומים
איתי שכטר. שער ראשון במדים האדומים
(צילום: הפועל באר שבע)
הדרמה במחצית הראשונה לא נגמרה, ובדקה ה-45 אלטון אקולטסה, המאכזב בשחקני באר שבע, גלש בצורה מסוכנת לכדור אבוד ופגע בשחקן יריב. הזר ההולנדי ראה כרטיס צהוב שני ובאר שבע תיאלץ להעביר את המחצית השניה בתשעה שחקני שדה.
למרות החיסרון המספרי, באר שבע עלתה בצורה טובה יותר למחצית השנייה וניסתה ללחוץ על הגז בכדי לנצל את המומנטום לכבוש שער, אך לא הצליחה לממש את היתרון לכדי כיבוש. בדקה ה-57 דוידה פטרוצ'י בעט טיל אדיר מ-25 מטר לשער, אך לוריה, השוער של אנורתוזיס, היה במקום והדף לקרן.
3 צפייה בגלריה
באר שבע חוגגת שיוויון זמני. האדומים במשחק רע הערב
באר שבע חוגגת שיוויון זמני. האדומים במשחק רע הערב
באר שבע חוגגת שיוויון זמני. האדומים במשחק רע הערב
(צילום: הפועל באר שבע)
בדקה ה-61 באר שבע הסתבכה פעם נוספת. כדור שבעו קוריאה, המגן של אנורתוזיס, פגעה ביד של איאד אבו עביד והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. הקפריסאים ניצלו את הפנדל ועלו ליתרון. 1:2 לאנורתוזיס פמגוסטה. באר שבע מחוץ לאירופה בשלב הנוכחי.
בדקה ה-70 באר שבע קיבלה מכה נוספת. כדור פשוט הוגבה לכיוון הרחבה האדומה. איתן טיבי, במשחק לא טוב, השאיר את הכדור לאריאל הרוש. השוער לא הבין את המהלך של טיבי ולזרוס התגנב פנימה ונעץ את הכדור ברשת. 1:3 לאנורתוזיס. ההגעה לאירופה רחוקה מתמיד.
בהפועל באר שבע צריכים לקחת כחומר למחשבה את הדקות האחרונות של המשחק, בהם נראו השחקנים כבויים ולא הצליחו לסכן את השער הקפריסאי עד לסיום המשחק. באר שבע תנסה לשכוח במהירות את המשחק הערב ולפתוח את הליגה (ראשון, 20:45) נגד בית"ר ירושלים בצורה טובה יותר.