למרות שבאר-שבע יצאה מהמירוץ לאליפות במועדון מייחסים חשיבות רבה למשחק שצפוי מול מכבי חיפה הערב (מוצאי השבת).
1 צפייה בגלריה
הרוש ואנטמן. מאמן השוערים סבור שגלזר צריך להמשיך
הרוש ואנטמן. מאמן השוערים סבור שגלזר צריך להמשיך
אנטמן (מימין) עם הרוש. ב"ש תהיה מרוצה אם לא תפסיד"
(צילום: ראובן שוורץ)
במועדון הדגישו כי היכולת בליגה משליכה באופן ישיר על ההכנות לגמר הגביע, ולכן יש חשיבות להציג יכולה טובה עד למשחק שיתקיים בעוד כשבועיים וחצי.
מי שמכיר מצוין את באר־שבע וחיפה הוא גיורא אנטמן. האיש היה השוער של הפועל באר־שבע בעונת 1987-1988, מאמן השוערים בקבוצה בעונת 2012-2013, ומאמן שוערים במכבי חיפה בשתי קדנציות: בשנים 2013-2017, ובשנים 2018-2020.
"לדעתי באר־שבע איבדה את המומנט והסיכוי להיאבק על האליפות כבר אחרי שסיימה בתיקו 1:1 את משחק החוץ מול סכנין", אמר השבוע אנטמן. "באר־שבע קיבלה הזדמנות נדירה לצמצם את הפער לארבע נקודות לאחר ההפסד של חיפה לנתניה, אבל לא ניצלה את זה. חיפה כבר הייתה בלחץ מסוים לאחר ההפסד לנתניה, והראייה לכך היא שיעקב שחר הגיע במיוחד למועדון כדי לדבר עם השחקנים. גם בבאר־שבע הבינו שסיפור האליפות כנראה שהסתיים אחרי שלא ניצחו בסכנין".
אומרים שאי אפשר לנתק את הליגה מהגביע, וכדי להצליח בגביע צריך גם לשחק טוב בליגה, אבל אנטמן סבור כי בבאר־שבע מרוכזים החל מבוקר שני השבוע רק בגמר גביע.
"אני משוכנע שהראש של השחקנים של באר־שבע הוא בגמר הגביע, וכל האנרגיה מכוונת למשחק הזה. המשחק מול חיפה תקוע להם כמו עצם בגרון", אומר אנטמן. "לדעתי, משחק מול חיפה הוא משחק לפרוטוקול בלבד, כזה שצריך לעבור אותו בצורה שקטה. אני מעריך שבאר־שבע תהיה מרוצה אם לא תפסיד".
בשלושת המפגשים העונה בליגה בין הקבוצות לחיפה היה יתרון משמעותי והיא הייתה יותר טובה.
"בשנים האחרונות מכבי חיפה מהווה לבאר־שבע מכשול שקשה לעבור. זה קצת מזכיר את מה שהייתה בעבר מכבי תל־אביב עבור באר־שבע. השחקנים של באר־שבע מגיעים עם יראת כבוד למשחקים מול חיפה בשנים האחרונות, וזה היה גם בעונות האליפות של באר־שבע. חיפה מהווה משהו כמו תקרת זכוכית עבור באר־שבע, והקבוצה מהנגב טרם הצליחה לשבור את המחסום הזה. זו בעיה מנטלית".
אנטמן אומר כי אינו רואה פערים גדולים מבחינת המאץ-אפ בין שחקני שתי הקבוצות.
"אמנם יש למכבי חיפה יתרון קל מבחינת הסגל", מסביר אנטמן, "אבל הפער בין שתי הקבוצות גדול מסיבות מנטליות, וזה בא לידי ביטוי במשחקים ביניהן".
האם יכולה להיות השפעה לתוצאת המשחק הקרוב בין באר־שבע לחיפה על גמר הגביע?
"שחקנים דואגים לבריאות שלהם ורוצים להגיע למשחק הגמר בריאים כמה שאפשר, כך שכל אחד עושה את החשבון הזה. באר־שבע רוצה לצאת בכבוד ממשחק הליגה בין שתי הקבוצות, וזה אומר לא להפסיד, ובטח שלא להתבטל מול חיפה. אם השיקול של באר־שבע יהיה להילחם על הליגה או הגביע, אני בטוח שהתשובה זה הגביע".