הפועל באר שבע צפויה לעבור מתיחת פנים לאחר הודעת העזיבה של אלונה ברקת שהשאירה את המועדון בעננה גדולה בכל הקשור לצד הכלכלי. בעתיד הנראה לעין איכותם של שחקני הבית יקבל בשבועות האחרונים לא מעט תשומת לב מאוהדי הקבוצה. זה לא סוד שהקבוצה הבוגרת של הפועל באר שבע לא היתה משופעת בשנים האחרונות בשחקנים שגדלו במחלקת הנוער של המועדון והצליחו לתקוע יתד בסגל. ואם כבר היה שם אחד או שניים ברוב המקרים השידוך לא עלה יפה לאורך זמן.
4 צפייה בגלריה
(תומר יוספי. מקווה להמשיך את הפריצה שלו. צילום: הרצל יוסף)
הקשר הצעיר, תומר יוספי שפרץ בסערה לתודעה בעונה שעברה, נראה כאחד המועמדים להיכנס למשבצת הזאת בעתיד. יוספי בן ה-21 מקווה להפוך לעוגן מרכזי בקבוצה הבוגרת אותה הוא אוהד מילדות ובה גדל.
האם זה יהיה סיפור אהבה מהסרטים? מאוד יכול להיות שכן. בינתיים הוא לומד את החיים בליגת העל, שואב כל שביב של מידע שיכול לעזור לו להתקדם מקצועית בתוך המערכת ולהגדיל בצורה משמעותית את דקות המשחק שלו.
באופן מעט אירוני, נקודת השינוי המשמעותית העונה מבחינתו של הקשר הגיעה דווקא כשהמועדון כולו נעצר מול צומת דרכים מרכזי בדמות החלפתו של בכר ביוסי אבוקסיס. בשלב הזה יוספי כבר היה עם רגל אחת מחוץ להפועל באר שבע, בדרך לתקופת השאלה בבני יהודה אך האיש שהתחלף על הקווים שינה את מסלול הקריירה שלו והשאיר אותו ב'טוטו-טרנר'.
"כבר היה סיכום שאצא להשאלה וגם אני רציתי לצאת כדי לקבל דקות משחק", מגלה יוספי את מה שעבר עליו בפגרת החורף האחרונה בראיון מיוחד ל"מיינט באר שבע". "אחרי שיוסי הגיע הוא דיבר איתי והוא הסביר לי שמבחינתו הכל מתחיל מחדש. אם אהיה טוב, אשחק. אם לא אז לא".
הוא אמר שכדאי לך להישאר כאן?
"במילים אחרות הוא אמר שלא משנה לו מה היה בעבר. יש דף חדש לכולם".
אפשר לומר שההפסקה של הקורונה לא באה לך בזמן. היית במגמת עליה.
"אני חושב שהיא לא באה בזמן לאף שחקן. אני לא רואה את זה ככה כי בכל מקרה, גם עכשיו וגם אם לא היתה הפסקה בגלל הקורונה הייתי צריך להמשיך לעבוד קשה ולהוכיח את עצמי באימונים. הכל לטובה ואני נמדד על פי היכולת שלי. קורונה או לא, זה פגע בכל העולם".
אבל נכנסת לעניינים אצל יוסי אבוקסיס וקיבלת מקום בהרכב.
"כן, זה נכון זה סימן טוב שהתחלתי לקבל יותר דקות משחק אצל יוסי אבל אני חושב שגם עכשיו אחרי כל הסגר והבידוד התאמנתי לבד בצורה רצינית כדי להגיע לפתיחת האימונים בכושר הכי טוב שאפשר. בעוד שבועיים כשנחזור לשחק בעזרת השם, אני מקווה שיהיה טוב. הכל תלוי בי".
השנה שיחקת פחות משחקים משנה שעברה.
"בשנה שעברה שיחקתי 12 או 13 משחקים והעונה אולי תשעה".
4 צפייה בגלריה
(יוסי אבוקסיס. השאיר את יוספי במועדון. צילום: הרצל יוסף)
מה ההסבר שלך?
"לא יודע איך אפשר להסביר את זה. בשנה שעברה כשעשיתי את הפריצה שלי אצל ברק הוא האמין בי ונתן לי דקות. השנה לא ברור לי מה קרה. שיחקתי פחות אבל בכל אימון ניסיתי לעשות את המיטב שאני יכול. לא קיבלתי את הצ'אנס. עד ינואר שיחקתי אולי שלושה משחקים".
אז מה בעצם שינה אצלך את המחשבה לעזוב?
"יוסי החזיר לי את המוטיבציה. הבנתי שיש סיכוי שמעכשיו אקבל יותר דקות. אני שחקן בית וזה הדבר היחיד שאני רוצה לעשות. לשחק בהפועל באר שבע. גם אם הייתי יוצא להשאלה, לחזור לקבוצה היתה המטרה שלי".
איך המשפחה שלך מגיבה לכך שהפכת לשחקן בליגת העל?
"המשפחה שלי חיה כדורגל. גם אחי, אבא שלי וגיסי. כל הזמן דוחפים אותי לשאוף כמה שיותר גבוה. לא יצאתי להשאלה והכל הסתדר בסופו של דבר לטובה כמו שאני רואה. כאן אני צריך להוכיח את עצמי על המגרש".
המשבר של אלונה
אם משבר הקורונה לא הספיק, אז לפני כחודשיים נחתה על המועדון מכה נוספת עם ההודעה של אלונה ברקת על עזיבת המועדון, לא לפני שהיא מאשימה את השחקנים במשבר אמון שנוצר ביניהם על רקע הפנייה שלהם לעורך דין לאחר הבקשה שלה לקצץ בשכר עד תום העונה הבאה.
תאר לנו את התגובה שלך בדקות הראשונות. מה עובר בראש?
"כמו כולם שמעתי על זה בחדשות ובאתרים", התייחס יוספי לידיעות שזרמו מהקבוצה, "כשחקן בית שגדל במועדון וחווה על בשרו את השינוי והתהליך שאלונה עשתה בבאר שבע אני יודע כמה היא תרמה לעיר. ברור שהעזיבה שלה פוגעת בכולנו כי אלונה היא דמות חשובה למועדון ולעיר אבל כמו כל דבר טוב בחיים, גם לזה יש סוף. אנחנו מצטערים בשבילה שככה היא עזבה אחרי שנים של השקעה".
"הלם. פתאום יש מחשבות מה יהיה איתנו, עם כל השחקנים, מה יהיה עם הקבוצה. כולם נבהלו שיהיו קיצוצים ושכל העסק הזה יתפרק. אלונה היא לא כמו בעל בית טיפוסי במועדון כדורגל בישראל. היא היתה מאוד דומיננטית וקשורה למערכת. תמיד רצתה לשפר ולשנות לטובה. התעניינה בכל מה שקורה. זה היה הלם גדול בשביל כולנו".
בהודעת העזיבה שלה היא ציינה כי היא מאוכזבת מהשחקנים. מה דעתך על זה?
"אני פחות רוצה להיכנס לנושא הזה אבל כואב לי עבורה שאחרי כל מה שהיא נתנה במשך 14 שנים היא יוצאת מהמקום הזה עם תחושה של אכזבה וכואבת. כולם אוהבים אותה והיא עדיין חשובה לכולם במועדון".
ממך לא ביקשו לקצץ בשכר?
"כנראה בגלל שאני חייל (השתחרר השבוע, כ.ק.) לא דיברו איתי על קיצוצים".
מה החברים שלך לחדר ההלבשה אומרים על העזיבה של אלונה?
"חלק מהם אומרים שהשחקנים היו צריכים לקצץ, חלק טוענים שאלונה היתה צריכה לעשות דברים אחרת. אני מבחינתי משתדל לא להביע את דעתי בנושא. כל אחד שיגיד מה שהוא חושב. אני פחות מתרכז בדברים האלה".
איך אתה רואה את העתיד של המועדון אחריה. איך מרימים אותו מכאן קדימה?
"אני לא חושב שיש צורך להרים את המועדון. הפועל באר שבע היה מועדון גדול ותמשיך להיות גם בעידן שאחרי אלונה".
4 צפייה בגלריה
(אלונה ברקת. יוספי: "כואב לי שהיא יצאה בתחושה של אכזבה". צילום:הרצל יוסף)
הכוונה היא האם יגיע מישהו שימשיך את מה שהיא התחילה?
"אני מאמין שבסוף יגיע משקיע שירצה לרכוש את הקבוצה. הפועל באר שבע היא מותג. אני בטוח שיגיע הבן אדם שירצה להשקיע בקבוצה. יש כאן את כל התנאים הדרושים".
אתה רואה אולי יתרונות במצב החדש הזה עבור שחקן צעיר כמוך?
"אני חושב שזה לא משנה כי הפועל באר שבע רוצה לקדם שחקני בית וכמה שיותר. בתקופה האחרונה יש יותר שחקני נוער שמתאמנים איתנו. כולם רוצים את זה".
שחקני הבית ישחקו תפקיד יותר משמעותי מעכשיו בעקבות הקיצוצים בתקציב?
"קשה מאוד לדעת איך הדברים יתפתחו. אם הזרים יישארו או יקצצו בשכר. אני לא הכתובת לכך אבל מבחינתי, אני רוצה שכמה שיותר שחקני בית ישתלבו בבוגרים. שנהיה קבוצת צמרת ונשמח את כל האוהדים שלנו".
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ב"ש. יצליחו להתארגן לרכוש את המועדון?
אוהדי הפועל ב"ש. יצליחו להתארגן לרכוש את המועדון?
אוהדי הפועל ב"ש. יתמכו העונה מרחוק.
(הרצל יוסף)
חולם על הגביע
הליגה חוזרת בחודש הבא והפועל באר שבע בינתיים על פי משחק האימון שקיימה השבוע נגד מ.ס אשדוד לא מראה ניצוצות של כדורגל, אך יוספי מאמין שהחיבור הוא עניין של זמן. "כל הספורט העולמי נפגע מהקורונה", אומר הקשר. "בחודשיים האחרונים הצוות המקצועי חילק הנחיות מדויקות בכל מה שקשור לאימונים אישיים. לקחנו ציוד מתאים מהמועדון כדי להשתמש בו בבית ועבדנו חזק. בניתי לי מיני חדר כושר בחצר של הבית וגם יצאתי לרוץ".
איך זה יהיה לשחק בלי קהל?
"זה יהיה שונה כי לא תהיה לנו דחיפה מהיציעים, אבל אנחנו מתרכזים בצד המקצועי ונקווה להגיע בשיא למשחקים שיתחילו בעוד כמה שבועות".
"בפעם האחרונה שבה זכינו בגביע עוד לא נולדתי ככה שהגיע הזמן גם לזה. לי אישית זו תהיה הגשמת חלום לזכות בגביע עם הקבוצה אותה אני אוהד. זה חשוב לכולנו ואני מאמין בכל ליבי שנעשה את זה".
נגד אשדוד זה לא היה נראה כל כך טוב. אתה מאמין שאפשר להתקדם?
"בוודאי. הצוות המקצועי אמר לנו אחרי המשחק שזה לא היה טוב. עם זאת, משחקי אימון נועדו לכך שתבדוק מה עובד ומה פחות. נמשיך לעבוד קשה ולנסות להשתפר עד שתתחיל הליגה במיוחד לעבור עוד שלב בגביע".
בתקופה הקשה הזאת אתה יכול לתת לאוהדים כמה סיבות לאופטימיות?
"כמו שאמרתי, לכל מועדון יש עליות וירידות. האוהדים צריכים להיות אופטימיים כי יש לנו שחקנים מאוד טובים ואנחנו קבוצה גדולה וחזקה. אנחנו קבוצה שיכולה לרוץ לכל התארים. אני מאמין בכך בלב שלם. אני רואה את חצי הכוס המלאה בסיפור וזה מה שחשוב".
פורסם לראשונה: 12:00, 15.05.20