אם בעבר הכרנו רמות מחירים של כמיליון שקל לדירות 4 חדרים בבאר-שבע, בשנים האחרונות גם בירת הנגב נמצאת על המפה של עליות במחירי הדירות בפרויקטים היוקרתיים, שמגיעים לשיאים חדשים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט "הבלוק". הדמייה: dvision 3
פרויקט "הבלוק". הדמייה: dvision 3
פרויקט "הבלוק". הדמייה: dvision 3
מגמה זו מתרחשת לא בפרויקט אחד בלבד אלא במגוון פרויקטים חדשים הנמצאים בבניה ברחבי העיר. מבדיקה שערכה חברת אזורים בעזרת אתר רשות המיסים, אשר סקרה את רמות המחירים למ"ר ומחיר ממוצע ב-14 פרויקטים של דירות 4-5 חדרים ברחבי העיר לגביהן נחתמו עסקאות בשנה האחרונה, נמצאים שלושה פרויקטים מובילים: "הבלוק", "david towers" ו -"גרנד אביסרור".
הפרויקט בעל המחיר הגבוה ביותר למ"ר בממוצע הוא "הבלוק" של חברת אזורים, הנמצא בשדרות רגר. מחיר ממוצע למ"ר מגיע ל 14,800 שקל ומחיר דירות 4-5 חדרים ממוצעת מגיע ל-1,615 מיליון שקל. מיקומו נחשב לאחד האזורים המבוקשים בשטח - מול המרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון. "הבלוק" תוכנן ועוצב על ידי האדריכלית קיקה ברא"ז, וכולל 147 דירות בתמהיל מגוון.
פרויקט "david towers" של חברת האחים אוזן הנמצא בשכונה ג' מגיע ל-12,100 שקל ממוצע למ"ר ומחיר דירה ממוצעת של 4-5 חדרים מגיע ל-1,635 מיליון שקל. הפרויקט נבנה על פי עיקרון מנחה של פינוי בינוי שעוצב על ידי האדריכל אילן פיבקו נמצא דרומית לבית החולים סורוקה ומרחק הליכה מתחנת הרכבת של האוניברסיטה.
הפרויקט השלישי, "גרנד אביסרור" של חברת אביסרור, נמצא בשכונה ט' בסמוך לגרנד קניון. מחיר ממוצע למ"ר בפרויקט הינו 12,000 שקל, בעוד מחיר דירה ממוצעת בפרויקט מגיע ל-1,577 מיליון שקל לדירות 4-5 חדרים. הפרויקט תוכנן על ידי האדריכל סמי טיטו והוא מציע לדיריו מפרט ושירותים יוצאי דופן לאזור.
מנהל השיווק והמכירות בחברת אזורים, גיל גורביץ, מעריך: "המגמה המסתמנת הינה מעבר של משפחות ומצמצמי דיור מצמודי קרקע גדולים מהישובים הסמוכים: עומר, להבים, ומיתר לפרויקטים של בניינים מעוצבים עם מפרט מפנק הנמצאים בפריים לוקיישן של באר-שבע. אפשר לראות שבניגוד לדירות רגילות בעיר, מחירי דירות הפרימיום נמצאים בעלייה מתמדת בשנה האחרונה".