1 צפייה בגלריה
חנייה ליד גרנד קניון באר שבע. צילום: הרצל יוסף
חנייה ליד גרנד קניון באר שבע. צילום: הרצל יוסף
חנייה ליד גרנד קניון באר שבע. צילום: הרצל יוסף
תושבים המתנגדים להקמת מגדלי מגורים בחניית ה'גרנד קניון' בבאר שבע, הביעו אכזבה מעמדת חברי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שדנה אתמול (שני) בהתנגדויות שהגישו.
למשרדי הוועדה המחוזית שבקריית הממשלה הגיעו תושבים מהשכונות הסמוכות, בתקווה שלמרות אישור התכנית לבנייה, יתקבלו חלק מההתנגדויות וההסתייגויות שהגישו, אולם הם יצאו בתחושות קשות שהעסק גמור.
לדבריהם, הוועדה לא הצליחה לספק הסברים ברורים לטענותיהם, באשר לבטיחות הכרוכה בהסעת ילדיהם אל הגנים המתוכננים, ואף התעלמה מהעובדה שהעומסים הכבדים בצירי התנועה יקשו על התניידות בטוחה באזור.
"זו היתה הוועדה האחרונה שתסתום את הגולל על התנגדות התושבים, שבמאבק עיקש ובצעד חסר תקדים, הביאו לעיכוב של כשנתיים בהתחלת עבודות הבנייה בחניון", אומר יוחאי פרץ, אחד המתנגדים שהופיע בפני הוועדה. לדברי פרץ "כאשר נציגת העירייה סבורה (בוועדה) שאין מחסור בבית ספר יסודי או תיכון, שיוכלו לקלוט את התוספת הצפויה מהקמת המגדלים (המתוכננים), ביחד עם 'מגדלי אביסרור' בקצה השני ושכונת כלניות (הסמוכה), לא נותר לנו אלא להביע תמיהה באשר לאינטרס שעומד מאחורי זה".
לאור העמדה הנחרצת של התושבים, הוצע להם להשתמש בכלים החוקיים העומדים לרשותם, למשל להגיש עתירה לבית המשפט, צעד שהתושבים שוקלים לנקוט, כולל המשך המחאה הציבורית כדי לעורר את דעת הקהל.
תכנית הקמת שלושה בנייני מגורים בני 24 קומות בחניון הסמוך ל'גרנד קניון' משתרעת על 11 דונם ומשמעותה כ-300 יחידות דיור. המתנגדים העלו נימוקים רבים נגד התכנית שלטענתם עלולה לפגוע באיכות החיים שלהם ובסביבה.
אחד הנימוקים נוגע למפגע בטיחותי. כבר היום, חוזרים וטוענים תושבים, האזור עמוס ופקוק בחלק משעות היום הקריטיות, כלומר בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים, והתכנית אינה נותנת מענה ראוי ואף לא מתייחסת באופן מעמיק להסדרי תנועה ותחבורה הולמים.
המתנגדים מציינים את העובדה, שכבר הוקמו ארבעה מגדלי מגורים מדרום לגראנד אשר יוסיפו כ-1,000 כלי רכב באזור, מה שרק יחמיר את המצב התחבורתי ועומסי התנועה שישפיעו גם על צירים מרכזיים אחרים כדוגמת שדרות טוביהו.