הביקוש למשרדים בבירת הנגב נמשך. בימים אלה הוקמה בבאר שבע קבוצת רכישה שמתכננת להקים מגדל בן 14 קומות בשטח המוכר בקרב תושבי העיר כ"אזור הטסטים של סולל בונה", לא הרחק ממתחם הקניות ביג במזרחה של באר שבע.
1 צפייה בגלריה
מבנה משרדים, מגדל גן העיר. הדמייה: משרד אדריכלים 'פישר אלחנני'
מבנה משרדים, מגדל גן העיר. הדמייה: משרד אדריכלים 'פישר אלחנני'
מבנה משרדים, מגדל גן העיר. הדמייה: משרד אדריכלים 'פישר אלחנני'
הפרויקט החדש, שיכלול משרדים ובתי עסק, ייקרא 'מגדל גן העיר' והוא ישתרע על שטח של שבעה דונם, כאשר שטחו הבנוי של הפרויקט יהיה על פני 17 אלף מ"ר. על פי התוכנית, המגדל יהווה חלק משכונת מגורים חדשה שתכלול כ־800 יחידות דיור, אשר ישקיפו על פארק נחל באר שבע. שש מעליות ישרתו את דיירי המגדל בכל שעות היום.
מתכנני הפרויקט הם אנשי משרד האדריכלים 'פישר אלחנני', ומבחינה משפטית מלוות אותו עורכות הדין חגית בבלי ורחל לרמן ממשרד עורכי הדין של יגאל ארנון. מנהל קבוצת הרכישה הוא ארז בדש, ואת הפרויקט ינהל המהנדס עמית דווידוביץ'.
להערכת יזמי הפרויקט, למרות המחסור במשרדים בבאר שבע, המחירים בפרויקט אמורים להיות אטרקטיביים והם מוערכים בכ־8,000 שקל למטר רבוע. היקף הפרויקט מוערך בכ־128 מיליון שקל.
לדברי מארגן הקבוצה, דני בוקובזה, "המחסור במשרדים בבאר שבע מורגש כבר מספר שנים. למרות שעדיין לא החל השיווק, השמועה עוברת מפה לאוזן וכבר ישנם מתעניינים רבים שמעוניינים להצטרף לקבוצה ואפילו קיבלנו בקשות לקומות שלמות. למרות שהיו לי מספר אפשרויות, בחרתי להתמקד במגרש הזה. זה המיקום הטוב ביותר למשרדים ולמסחר".
עוד הוסיף בוקובזה כי "הבסיס לכל קבוצת רכישה חייב להיות מחיר קרקע זול ממחיר השוק, וכמובן בהמשך בנייה קבוצתית שמוזילה משמעותית את העלויות. בשל מחיר הקרקע האטרקטיבי ובנייה כקבוצת רכישה, המחירים בפרויקט אמורים להיות נמוכים משמעותית ממחיר השוק".