1 צפייה בגלריה
פנינה אביטל. "הזמן הכי משפחתי שיש" | צילום: הרצל יוסף
פנינה אביטל. "הזמן הכי משפחתי שיש" | צילום: הרצל יוסף
פנינה אביטל. "הזמן הכי משפחתי שיש" | צילום: הרצל יוסף
● מתי מתחילה השבת שלך? "השבת שלי מתחילה בשישי בבוקר. אחרי שבוע עמוס פגישות לקידום תוכניות תעסוקה בנגב, אני יושבת עם כוס קפה בחצר שלי. אחרי הקפה אני ממשיכה להכנות ובישול מאכלים שהמשפחה אוהבת כדי שנשב מסביב לשולחן בנחת לאחר שבוע ארוך. בשבת שאנו מתארחים אצל המשפחה ואני לא צריכה לבשל, אני אוהבת לצאת לבית קפה עם חברות טובות כדי להשלים פערים".
● מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת? "לרוב, אנו מתארחים לארוחות שישי אצל המשפחות שלנו שגרות באזור. כשאנחנו לא מתארחים אני אחראית על הבישולים. מדי שבוע אני מנסה לגוון במנות ולנסות כל פעם מנה חדשה, אבל אף פעם לא מוותרת על מנת הדג המסורתית. לצד התבשילים אני אוהבת לשלב ירקות ולהפתיע בסלטים חדשים. רק לא אפייה. זה הצד הפחות חזק אצלי במטבח".
● מה המאכל המועדף על שולחן השבת? "הבן הקטן שלי אוהב במיוחד דג סלמון, ולכן אני לא מוותרת ומכינה דג סלמון כמעט בכל שבת. בכל שבוע אני מכינה אותו בגרסה אחרת, פעם מבושל ופעם אפוי בתנור".
● הולכים לבית הכנסת? "לא. מדי פעם, בחגים, אנחנו פוקדים את בית הכנסת במיתר".
● את מצליחה לנוח בשבת? "אני ממש משתדלת להקפיד על מנוחה בשבת, במיוחד כדי לצבור כוחות לשבוע חדש של עשייה. לא תמיד אני מצליחה, כי זה זמן שאני מקדישה אותו נטו לילדים. בנוסף, לפני שמונה חודשים נולד בני הקטן, הראל, ולא תמיד זה מתאפשר".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף מבחינתך? "השבת מבחינתי היא הזמן הכי משפחתי שיש. זה הזמן שאנחנו אוהבים לבלות ביחד, לטייל וגם סתם להישאר ביחד בבית. בחורף, לרוב, אנחנו מעדיפים להישאר בבית ולצפות בסרט טוב עם פופקורן וקולה כמו בקולנוע. בדרך כלל הילדים בוחרים את הסרט, ואני בעיקר נהנית מזמן האיכות שלי איתם. בקיץ אנחנו אוהבים לטייל עם הילדים בנגב ובשמורות טבע, לנסוע לים ולהיפגש עם חברים. כל שבוע אנחנו בוחרים ביחד מראש לאן נצא לטייל".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת? "בילדותי גדלתי בשדרות והשבת זכורה לי כאירוע מכונן בעיר. כבר מיום שישי אווירת השבת היתה ניכרת ברחבי העיר והשכונה. כולם עסוקים בקניות והתארגנות לשבת. ריח הבישולים היה עולה מכל בית. כשהשבת היתה נכנסת היה קסם באוויר שזכור לי היטב. הזיכרונות האהובים עליי מהשבת היו הנסיעות לים בשבת בבוקר. ההורים שלי היו מקפידים בכל קיץ לקחת אותי ואת האחים שלי לימי כיף בחוף הים יחד עם חברים וילדיהם. היינו יוצאים מוקדם בבוקר וחוזרים אחר הצהריים".