דאבל שוט
הצלמת אושר בן שטרית בוחרת בצלם אביב אברג'ל • "הוא הפך להיות חבר אמיתי ואני מתייעצת איתו גם בתחום הצילום וגם בדברים שהם מעבר", היא אומרת
"הקשר ביני לבין אביב נוצר דרך הפייסבוק. עקבתי אחריו תקופה עד שהחלטתי לשלוח לו הודעה ולבקש להצטרף לצילומים", מספרת הצלמת אושר בן שטרית שבחרה בצלם אביב אברג'ל כמנטור שלה. "לשמחתי, מעבר לצלם מדהים שיודע לתפוס את הרגעים הנכונים תמיד, אביב הוא גם אישיות מיוחדת מאוד והוא הסכים שאתלווה לצוות שלו, לכוון אותי ולתת לי טיפים לצילום נכון יותר".
כיום, כמה שנים אחרי, הקשר בין השניים התפתח לקשר חברי של ממש. "מעבר לזה שהוא צלם מדויק ומוכשר, יש בו גם קסם ואנרגיות שמובילות אותו להיות צלם מוביל בארץ בכלל", מפרגנת בן שטרית למנטור שלה. "הוא הפך להיות חבר אמיתי ואני מתייעצת איתו גם בתחום הצילום, וגם בדברים שהם מעבר, והוא תמיד זמין לי. למרות שמאז שהוא הפך לאבא, אז הוא פחות זמין, אבל אני סולחת לו ואוהבת אותו באותה רמה".
4 צפייה בגלריה
אושר בן שטרית ואביב אברג'ל. צילום: דניאל אברג'ל
אושר בן שטרית ואביב אברג'ל. צילום: דניאל אברג'ל
אושר בן שטרית ואביב אברג'ל. צילום: דניאל אברג'ל
ומה אברג'ל אומר על הבחירה בו? "האמת שמאוד החמיא לי שאושר פנתה אליי כמנטור שלה", הוא אומר. "הדרך שאושר עשתה ועושה עד למקום שבו היא נמצאת היום מעוררת השראה אצל כל אדם. כיף לראות אישה עצמאית, חרוצה, יוזמת ובטח לא אחת שמפחדת לעבוד קשה. התוצאות שלה מדברות בעד עצמן. היא כל הזמן לומדת ומתקדמת. אם הצלחתי להיות זה שמשפיע עליה ונמצא שם כמקור השראה, אז הכבוד כולו שלי", הוא אומר במבוכה.
ביקשנו מהשניים להיזכר בחוויה משותפת שמלווה אותם ומאפיינת את הקשר ביניהם. הם עונים כמעט ביחד - החתונה של השחקנית והמרצה בתאל פאפורה. "הסיפור של בתאל ובעלה הוא מרגש ומיוחד מאוד", הם מספרים. "אנחנו נמצאים המון בחתונות ואחרי זמן מה הדברים נראים די דומים, אבל האירוע של בתאל, שהיא נמוכת קומה הוא משהו שתמיד נזכור. האירוע עצמו סוקר במהדורות החדשות והאנרגיות והאהבה שהיו שם הם משהו שניקח איתנו המון שנים קדימה".
אברג'ל משוכנע שבן שטרית תמשיך להתפתח בתחום. "אושר היא אישה חרוצה והחריצות הזו באה לידי ביטוי גם בעבודות שלה. המוטיבציה שלה ליצור ולהתחדש בקצב גבוה היא משהו שייקח אותה רחוק מאוד בעתיד. אין לי ספק בכלל".
באושר ובכושר
מאמנת הכושר בר מסרטי בוחרת במאמן הכושר אביב חכמון כמי שמווה עבורה מורה דרך • "אביב שיפר אצלי המון דברים שקשורים לתכונות אנושיות", היא אומרת
"ברגע הראשון שאתה פוגש את בר, אתה מרגיש כאילו יש לה איזה קסם כזה שעוד שנייה רוצה להתפוצץ עליך. זה הדבר הראשון שהרגשתי כשראיתי אותה וזה הדבר שגרם לי פשוט לרצות לעבוד איתה", מספר מאמן הכושר אביב חכמון, שמאמנת הכושר בר מסרטי רואה בו מנטור שלה.
"המון שנים אני עוסקת בעולם הריקוד והמחול. בתחום הזה אתה בא יותר להרים את האווירה והיחס הוא פחות אישי כלפי מתאמנים שבאים לחדר כושר גדול", מספרת מסרטי, בעלת סטודיו 'בר מסרטי פיטנס'. "זה שונה כמעט ב־180 מעלות ממה שהכרתי ברגע שהגעתי לאביב. כמו שהוא אמר, החיבור בינינו נבנה סביב אנרגיות ואווירה קופצנית שאני מביאה איתי. הידע המקצועי שצברתי במקומות שבהם עבדתי היה טוב, אבל הוא היה מתאים לסגנון עבודה אחר", היא מסבירה.
4 צפייה בגלריה
בר מסרטי ואביב חכמון | צילום: אושר בן שטרית
בר מסרטי ואביב חכמון | צילום: אושר בן שטרית
בר מסרטי ואביב חכמון | צילום: אושר בן שטרית
"מעבר לידע המקצועי שקיבלתי ממנו וידע בכל מה שקשור לניהול עסק, אביב גם שיפר אצלי המון דברים שקשורים לתכונות אנושיות. הייתי מאחרת כרונית, ועמידה בזמנים הייתה משהו כמעט בלתי אפשרי עבורי, אבל כאן אין משחקים בקטע הזה. פיתחתי יצירתיות באימונים והפכתי להיות מיושבת בדעתי בקטע של שיחות עם מתאמנים. במקום לעשות קרקס הייתי עושה שיחות נפש. אחרי שהבנו שאני רוצה להמשיך ולאמן בסטודיו, יצאתי לקורס מאמנים ועברתי הכשרה מתאימה עם כל התעודות הנדרשות".
הקשר בין השניים התהדק ומסרטי הפכה ליד ימינו של חכמון, גם בזמן שהוא שהה בארצות הברית. "טסתי לחודש לטיול והפקדתי את הסטודיו בידיים שלה", הוא מספר. "בשיא הכנות, ידעתי בעיניים עצומות שאני יכול לסמוך על בר שתקבע תוכניות אימונים, תזמין מאמנים נוספים, וכמובן שכל המתאמנים יהיו מרוצים מההחלטות שהיא תקבל", הוא מפרגן.
אחד הסיפורים המשעשעים שחכמון ומסרטי נזכרים בו קשור, איך לא, לאימונים בחדר הכושר. "יש הרבה דברים מצחיקים שקורים במהלך האימונים והם חלק מההווי שלנו, אבל היה סיפור אחד שאני לא אשכח לעולם", נזכרת מסרטי והחיוך מתפשט על פניה. "אביב ואני העברנו אימון משותף בסטודיו ופתאום אחד המתאמנים מקבל טלפון, מדבר בצד ואומר לי 'אני חייב לצאת לרגע, הביאו לי משהו מבחוץ'. כעבור שתי דקות הוא נכנס בחזרה עם שני מגשי פיצה ענקיים ואמר שאחרי האימון הוא ייקח אותם. כל האימון הוא גמר אותנו עם הריח של הפיצות. כמעט בעטתי אותו מהסטודיו עם המגשים", היא ואמרת ומשניהם מתגלגלים מצחוק.
"כשקיבלתי את השיחה מבר שבה היא אמרה לי שהיא בחרה בי כמנטור שלה, זה ריגש אותי מאוד", מספר חכמון על רגע הבחירה בו וממשיך, "המון פעמים אתה מקבל פידבקים על העבודה שלך ממתאמנים שעברו תהליכים, אבל כשזה מגיע מקולגה שרואה בך מודל להצלחה זה באופן טבעי הרבה יותר מרגש. בר הקימה כאן סטודיו לתפארת. המתאמנים נהנים מאוד מהאימונים שלה ומשיגים תוצאות ואני בטוח שבשנים הקרובות עוד המון אנשים ייחשפו לשם הזה בר מסרטי".
"הוא וירטואוז על פלטת הדי.ג'יי"
די.ג'יי דור קריספל לא חוסך בשבחים על עמיתו גיא פילו • והוא מצידו צופה לו עתיד מזהיר בעולם המוזיקה: "יש לו פוטנציאל עצום שאני לא בטוח שגם הוא מודע אליו"
"תמיד ראיתי את גיא פילו כדמות מובילה בסצנת חיי הלילה ובעולם המוזיקה" מעיד דור קריספל על חברו הטוב גיא פילו. "מגיל צעיר אני מתעסק במוזיקה, ובאופן אוטומטי השמיעה שלי הולכת למוזיקה שמנגנים. הייתי מודע לזה שגיא הוא וירטואוז על פלטת הדי.ג'יי עוד לפני שדיברנו בכלל. ללא ספק גיא הוא אחת מהדמויות שרציתי מאוד להכיר שהתחלתי לעסוק בתחום".
הפגישה הראשונה ביניהם התרחשה כמובן בעמדת הדי.ג'יי. "לפני כמה שנים בר ה'רכבת צפון' ערך מסיבה. לכבוד האירוע הוזמנו לנגן די.ג'אים שונים במהלך הערב ושם יצא לי להכיר את גיא ברמה האישית יותר. שוחחנו, החלפנו חוויות והתרשמנו לעומק אחד מהשני. מאז אנחנו בקשר טוב ואני יכול רק להשתפר בזכותו" מספר דור.
4 צפייה בגלריה
גיא פילו ודור קריספל. "מפרים אחד את השני" | צילום: הרצל יוסף
גיא פילו ודור קריספל. "מפרים אחד את השני" | צילום: הרצל יוסף
גיא פילו ודור קריספל. "מפרים אחד את השני" | צילום: הרצל יוסף
למרות שהקשר בין השניים מסתובב סביב המוזיקה, באופן טבעי הוא גם גולש לתחומים חיים אחרים. "כמובן שמבחינה מוזיקלית אנחנו מתייעצים המון אחד עם השני. זה נע בין העברת מוזיקה, יצירה ועריכה משותפת של מיקסים, ועבודה משותפת באירועים" מסביר דור וגיא מוסיף "אני אומנם ותיק יותר בעולם הזה מקריספל, אבל עדיין אני לומד ושמח ללמוד ממנו. לפעמים שמגיע מישהו עם עין צעירה יותר אז רואה דברים בצורה אחרת".
למרות שפער הגילאים ביניהם עומד על כמעט 20 שנה, השניים מוצאים תכונות משותפות מעבר לעמדת הדי.ג'יי. "שנינו אנשים מאוד רגישים, ובעלי אינטלגנציה רגשית גבוהה מאוד" אומר קריספל. "יש משהו בעולם המוזיקה שגורם לאנשים המון שמחה. אנחנו לוקחים את השמחה הזו למקום רגשי. בגלל שיש בינינו דמיון בנושא הזה, אנחנו כל הזמן מפרים אחד את השני בשיחות בינינו ושואבים ידע באופן דומה".
כאשר קיבל גיא את הבשורה כי דור בחר בו כמנטור שלו, הוא התרגש מאוד. "אני שמח מאוד שדור בחר בי ומרגיש בר מזל. אני חושב שדור הוא עם פוטנציאל רב ובעל יכולות מוזיקליות גבוהות. אני בהחלט רואה בו כעתיד של התחום בנגב בפרט ובארץ בכלל. יש לו פוטנציאל עצום שאני לא בטוח שגם הוא מודע אליו". "גיא משפיע עליי בבחירות שאני עושה בדרכי המקצועית והאישית" מוסיף דור. "לפעמים אנחנו מתכננים משהו מראש, ואז הוא ברגע יכול לשנות את ההחלטה כי הוא 'מרגיש' את הרחבה בצורה חזקה מאוד. אני מאחל לעצמי להיות ככה בעתיד הרחוק יותר".
אחת החוויות המשותפות שזכורות ביותר לשניים הייתה לפני כשנה, כאשר ניגנו ביחד בחתונת צהריים. "אני זוכר שאת הפליי הראשון לחצנו בשעה 11:00 בבוקר. משם ניגנו ברציפות עד השעה 22:00. כמעט 12 שעות על העמדה ברציפות. אז כן, בזמן הזה אנחנו כמובן מנגנים, אבל גם מדברים, שותים ובעיקר עושים הרבה כיף. אלו היו 11 השעות הכי קצרות בחיים שלי" מספר דור וצוחק.
אישה לאישה
מפגש מקרי במסעדה הוביל את אודליה חכים, הבעלים של 'כרמים' בבאר־שבע, ללכת לאימון מנטאלי אצל פרידה מק • "למדתי לאהוב את עצמי יותר", היא מספרת על המנטורית שנתנה לה כלים להתמודדות בחייה האישיים והעסקיים
"כשהתחלתי לחשוב במי אני רואה כמנטור, זאת הייתה שאלה פשוטה", מספרת אודליה חכים, בעלת מסעדת 'כרמים' בבאר־שבע. "בחרתי במאמנת המנטאלית שלי, פרידה מק. פרידה ללא ספק דמות מעצבת עבורי בשנים האחרונות. לקחתי ממנה המון כלים בעזרתם אני מתנהלת בחיים האישיים והעסקיים שלי".
החיבור בין חכים למק נוצר באופן מקרי. "פרידה הייתה מהלקוחות הראשונים במסעדה. באחת הפעמים, היא הגיעה לפגישה עם חברה שאיחרה ובזמן הזה ישבה לבד. התחלנו לשוחח קצת, בצורה מאוד מינימאלית", נזכרת חכים. "כעבור כמה ימים קיבלתי מפרידה טלפון והוזמנתי אליה לפגישת אימון מנטאלי ראשונה. בכנות, הסכמתי רק מחוסר נעימות", אומרת חכים בחיוך, "מאז היא מלווה אותי כבר חמש שנים".
4 צפייה בגלריה
אודליה חכים ופרידה מק. נשים חזקות | צילום: הרצל יוסף
אודליה חכים ופרידה מק. נשים חזקות | צילום: הרצל יוסף
אודליה חכים ופרידה מק. נשים חזקות | צילום: הרצל יוסף
"במהלך האימונים איתה למדתי לאהוב את עצמי יותר", היא מספרת. "אנחנו שואפים לשלמות עם עצמנו ומקבלים אותנו כפי שאנחנו. פרידה כל הזמן שמה לי מראה מול הפנים", מעידה חכים על מק. "כל דבר שהעליתי חוזר אליי במין בומרנג. שיש מישהו מבחוץ ששם לך מראה אתה פשוט מסתכל על עצמך וקל יותר למצוא פתרונות".
מעבר להיותן נשים חזקות שמשתדלות להושיט תמיד יד לעזרה, יש מכנה משותף נוסף לשתיהן והוא הלב הרחב. "שתינו מאוד אוהבות לתת. כל אחת בתחומה עובדת עם אנשים ומשתדלת לעזור גם במעגל הקרוב וגם ברחוק יותר", מספרת חכים עליה ועל המאמנת שלה.
פרידה מוסיפה ואומרת, "אני לא רוצה חלילה להישמע שחצנית, אבל אני חושבת שאנחנו משרות יציבות על הסביבה שלנו. גם האישית וגם התעסוקתית".
כיום השתיים לא נפגשות באופן מוסדר בפגישות, אך על פי חכים, היא מרגישה את מק בכל סוף יום. "שאני סוגרת את המסעדה בסוף היום, אני יושבת עם עצמי ברכב כמה דקות וחושבת על היום שעברתי ועל מה שהספקתי היום. זו הדרך שלי להרגיש את המפגשים עם פרידה, גם אם בפועל אנחנו לא נפגשות. למדתי גם לטפוח לעצמי על השכם כשעשיתי דברים טובים וגם לדעת לבקר את עצמי שצריך".
כאשר מק קיבלה את שיחת הטלפון מחכים על כך שהיא בחרה בה כמנטורית שלה, זה היה הפידבק הטוב ביותר עבורה כמאמנת מנטאלית. "התרגשתי מאוד מהבקשה של אודליה להתראיין יחד איתה. עצם זה שהיא העניקה לי תואר של מנטורית, זאת תחושת סיפוק מדהימה. הרגשתי שאני חלק מהשינוי שאודליה עוברת. זה פידבק שאתה מקבל על העבודה שלך".
על פי המאמנת, היא צופה לבעלת המסעדה עתיד גדול. "אני רואה את אודליה ממשיכה בעולם עסקי המזון. כלקוחה, אני חושבת שהיא מנהלת מקום שכיף להגיע אליו ויש לה עוד מה לעשות בעולם הקולינריה. ברמה האישית היא בשלה לתא משפחתי מחודש וזוגיות תומכת ונתמכת שנבנית כל הזמן. באימונים דיברנו על כך שהיא תכתוב ספר ואני בהחלט רואה אותה מוציאה אותו לאור".