1 צפייה בגלריה
אברהם וחופית אטיאס | צילום: הרצל יוסף
אברהם וחופית אטיאס | צילום: הרצל יוסף
אברהם וחופית אטיאס | צילום: הרצל יוסף
● מתי מתחילה השבת שלך? "תפקיד מנהל משמרת ברכבת, במיוחד בתחנה גדולה כמו 'באר־שבע מרכז', מצריך עבודה לעיתים גם בימי שישי. מיד כשאני מסיים את המשמרת ומוודא כי כל הנוסעים, ובעיקר כל החיילים, הגיעו בשלום לבאר־שבע, אני מוודא כי ניתן לסגור את התחנה וממהר להגיע הביתה ולהתחיל לנקות לכבוד שבת. בדרך כלל, אשתי כבר לקראת סיום הבישולים והילדים כבר סידרו את החדרים וערכו את שולחן השבת. באופן כללי, כל ההכנות שלנו מלוות בהרבה שירים ושמחה, ועד כניסת השבת מסיימים הכל".
● מי מכין ומה מכינים לארוחת השבת? "אשתי היא קונדיטורית ושפית מוכרת בבאר־שבע. היא אמונה על האוכל. בדרך כלל היא מכינה דגים, בשרים, תוספות, אופה כמובן חלות ומכינה 'סיפתח' לשבת - לחם בית עם מטבל שאנחנו אוכלים בארוחת צהריים בשישי. הבת הגדולה שלנו אחראית על הכנת הסלטים, והתאומים הקטנים עורכים את השולחן".
● מה המאכל המועדף על שולחן השבת? "דגים זה המאכל המועדף אצלנו בהחלט. אשתי מכינה בדרך כלל דג לוקוס למבוגרים ואת נסיכת הנילוס לילדים. הסוג המועדף עלינו זה הפיקנטי עם זיתים צלויים".
● הולכים לבית הכנסת? "אני הולך לבית הכנסת המרוקאי בשכונה ולוקח איתי את בני הקטן. כשאנחנו חוזרים, אנחנו מתכנסים לקידוש, ואז אני מבקש מכולם לשבת ולשיר לאמא את 'אשת חיל', שזה שיר הוקרה על כל ההשקעה והטרחה שלה עבורנו ועבור השבת".
● האם אתה מצליח לנוח בשבת? "שבת עבורי זו ההזדמנות להקדיש למשפחה את הזמן והסבלנות שמושקעים במהלך השבוע לעבודה ולנוסעים בתחנה. אני משתדל בשבת לשמוע מבני המשפחה איך עבר השבוע, איך הלימודים, ובכלל, מה קורה איתם. אם אני נח, זה שעתיים בצהרי שבת כשהילדים יורדים לשחק עם חברים בשכונה".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף עליך? "הבילוי המועדף עלינו בשבת זה יצירת זמן איכות עם הילדים. אנחנו משחקים משחקי קופסה, כמו 'מונופול' ו'טאקי'. הפעילות הזו מאוד מקרבת ומעצימה את הקשר שלנו איתם".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת? "נולדתי וגדלתי בבאר־שבע. הזיכרון החזק ביותר עבורי הוא שישי בערב. כשהיינו מסיימים את סעודת השבת אבא היה מחלק לנו 'זמירונים' עם שירים ישראליים ישנים וטובים והיינו אז מתכנסים כל המשפחה לשיר יחד. זה זיכרון עמוק שמוביל אותי היום לדאוג לשירים ושמחה בבית כל הזמן".