יום חמישי שעבר, השעה 01:00 לפנות בוקר, בזמן שרובכם ישנים, מועדון הפורום רק מתחיל להתמלא באלפי בליינים מכל הארץ. כמעט איש מהצעירים והצעירות שבאו למסיבת פתיחת סוף השבוע במתחם 'פקטור קיץ' לא ידעו שעל הבמה מתרחש אחד האירועים המרגשים שידעו במועדון בשנים האחרונות.
"גבירותיי ורבותיי, תנו הרבה הרבה מחיאות כפיים לדי.ג'יי קובי", מכריז הרזידנט של המועדון, די.ג'יי ערן דבורה, והקהל המשולהב מחזיר במחיאות כפיים סוערות. מהצד אנחנו כבר מבחינים בקובי (יעקב) כהן ובהתרגשות המתגברת אצלו. בשביל כהן הלילה הזה הוא הגשמת חלום ילדות.
2 צפייה בגלריה
קובי כהן. התרגש עד מאוד | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
קובי כהן. התרגש עד מאוד | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
קובי כהן. התרגש עד מאוד | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
הרימו את הכפפה כהן (23) מתגורר בדימונה עם הוריו ושתי אחיותיו הגדולות. הוא נולד עם פיגור שכלי, ובימים אלה הוא מתפרנס מעבודה במפעל שיקומי שמפעילה עמותת "יחדיו". בערב המיוחד בפורום ליוו את כהן אחותו עדי ובת דודתו שירן.
"מאז ומתמיד אני זוכרת את קובי בבית שלנו משתמש בכל מיני קופסאות, סירים ודיסקים, ומדמיין שהוא די.ג'יי במסיבה", מספרת עדי, שבזמן שצפתה באחיה מגשים את חלומו דמעות של התרגשות זלגו מעיניה. "הכל התחיל דרך שכן וחבר טוב שלנו בדימונה, אביתר תורג'מן.
"אביתר החליט לפני זמן מה להרים את הכפפה ולנסות להגשים לקובי את החלום שלו לנגן במסיבה. אנחנו במשפחה התרגשנו מאוד מהיוזמה שלו. אביתר הוא מסוג האנשים שאני יודעת שכאשר הוא מחליט לעשות משהו, הוא יהפוך את כל העולם כדי לעשות את זה".
תורג'מן יצר קשר עם הפעילה החברתית מורן אוחיון והיא פירסמה בנושא פוסט ברשת החברתית. התגובות לא איחרו להגיע, ומאות תגובות והצעות עזרה הציפו את העמוד של אוחיון. בסוף מי שנבחר למשימה הוא די.ג'יי ערן דבורה, אחד הרזידנטים במועדון הוותיק והמצליח. "הצעתי למורן שנפעל ביחד בנושא ונביא את קובי לנגן סט במועדון הפורום", מספר דבורה. "יחד עם דן לייבל, מנהל השיווק של המועדון, החלטנו שאנחנו מרימים את הכפפה ומסייעים לקובי להגשים את החלום".
התרגשות שיא אנחנו מלווים את כהן מהרגע הראשון שהוא עולה לבמה ונשארים איתו במהלך הערב. עוד לפני הסט ניכר שהוא מתרגש מאוד, ולכן דחינו את הראיון איתו ושוחחנו איתו כמה דקות אחרי שהוא יורד מהבמה, כדי שיוכל להירגע ולספר על החוויות מהערב הגדול שלו.
2 צפייה בגלריה
די.ג'יי ערן דבורה עם קובי כהן | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
די.ג'יי ערן דבורה עם קובי כהן | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
די.ג'יי ערן דבורה עם קובי כהן | צילום: טל חמדי, קבוצת צח"ל
מאז נוצר הקשר בין דבורה לכהן לפני כחודש, הקפידו השניים להיפגש לשיעורי מוזיקה שבהם דבורה לימד את כהן כיצד לעבוד עם פלטת די.ג'יי, והשניים עשו חזרות לקראת הערב הגדול. "מהרגע הראשון שראיתי את קובי הבנתי שיש לי בסיס מאוד טוב לעבוד איתו", אומר דבורה בהתרגשות, "מבחינתי, הערב הזה היה רק הראשון מבין שיתופי פעולה שאני אשמח לעשות עם קובי בעתיד".
כהן משיב תשובות קצרות, בעיקר בגלל ההתרגשות מכמות האנשים שרקדו לצלילים שניגן להם. "אני מאוד מתרגש", הוא אומר. "ערן הוא תותח. תודה רבה למועדון הפורום".
אחותו עדי נחלצת לעזרתו. "אני חושבת שקובי עדיין מתקשה לעכל את החוויה המיוחדת שעבר. עם יד על הלב, די חששתי כשעלינו לבמה. אתה עולה לשם ורואה פשוט שטיח של ידיים. גם מי שלא מנגן מתרגש מלראות את זה. גם אני נשארתי בהלם במשך כמה דקות", היא אומרת, "אני בטוחה שגם קובי היה. לא ידעתי איך הוא יגיב כשיראה כמות כזאת של אנשים, אבל אני חייבת לציין שהוא הפתיע. ברגע שהוא נכנס לעמדה, הרגשתי שהוא מקבל ביטחון ומרגיש בבית. אני מאוד גאה בו".
עדי מוסיפה עוד, "לא משנה אם מדובר בילד קטן או בבחור בן 23, מבחינתנו הוא תמיד יהיה הבייבי של הבית. קובי הוא בן הזקונים של ההורים שלי, ואנחנו עברנו ועוברים איתו המון. זה לא נהיה קל יותר, בייחוד שההורים מתבגרים. לראות אותו ככה על הבמה זו קפיצה של מיליון מדרגות".