לדעת לאהוב
דנה (53) ואורי ינון (63) לא נתנו לפער הגילאים ביניהם לעצור בעדם מלהתאהב. הם לא צריכים יום מיוחד כדי לחגוג את אהבתם. והטיפ שלהם לזוגיות ארוכה: "פתיחות, חברות ופרגון".
שם: דנה (53) ואורי ינון (63).
עיסוק: דנה, מורה לחינוך גופני בתיכון "רבין" באר־שבע. אורי, מורה לחינוך גופני בדימוס, מנהל המחלקה לאומנות ותרבות בעיריית באר־שבע.
מגורים: באר־שבע.
כמה שנים ביחד: 34 שנים ביחד, נשואים 32 שנים.
ילדים: שלושה ילדים (יעל, אייל ויובל).
8 צפייה בגלריה
דנה ואורי ינון | צילום: הרצל יוסף
דנה ואורי ינון | צילום: הרצל יוסף
דנה ואורי ינון | צילום: הרצל יוסף
איך הכל התחיל: "אורי הגיע מחיפה בגיל 22 ללמוד חינוך גופני במדרשה בשכונה ב', אני הייתי ילדה בת 12, אורי רקד בלהקת המחול 'שלום ישראל' ואני רקדתי ב'אפרוחים'. ידענו מי זה מי, אך החיבור נוצר שנים אחר כך, כשאחי השתחרר מהצבא ואורי הגיע למסיבת השחרור שלו עם רוני טסלר, הייתי אז חיילת בת 19. במסיבה נוצר קליק קלוש, אך רק שבוע לאחר מכן, הוא התקשר והציע לצאת לדייט, יצאנו עם כל החברים ל'שבא', ומאוחר יותר ישבנו ודיברנו עד השעות הקטנות של הלילה והתוודענו אחד לשנייה, האמת שבאותה שיחה כשהוא אמר לי בן כמה הוא, קצת נבהלתי, בכל זאת עשר שנים, אבל זה עבר חלף מהר מאוד. זו לא היתה אהבה ממבט ראשון, זה הלך ונבנה לאט ובטוח. אורי התחבר באופן מיידי להורים שלי ולמשפחה, האגדה מספרת שהוא התאהב בהורים שלי קודם ורק אחר כך בי".
הצעת נישואין: "לא היתה כזו, במהלך חופשת השחרור שלי מהצבא, מצאתי עבודה כסוכנת פרסום, אורי הגיע לארוחת ערב עם ההורים ואחי אמר שהוא עומד להתחתן, אורי אמר לו 'תרגיע, יש פה סדרי עדיפויות, סבלנות, אני המבוגר האחראי, קודם אני מתחתן עם אחותך, אחר כך יגיע תורך'. וכך היה, הם פתחו יומנים, החליטו על תאריך, וכשסיימתי לעבוד באותו בערב, הם הודיעו לי שמתחתנים בעוד חצי שנה, ב־23 ביוני 1987".
מחוות רומנטיות: "אין משהו ספציפי, אנחנו לא זוג רומנטי, אנחנו זוג שמנצל את החיים עד תום. אנחנו מטיבי לכת, אוהבים לטייל בארץ והרבה, פעם בשנה נוסעים לטיול ארוך בקיץ, האבסורד הגדול ביותר שהתחלנו לטייל ולכבוש יעדים בעולם, רק אחרי 27 שנות נישואים, עקב אילוצים של עבודה, בעיקר של אורי, מאז אנחנו לא מפסיקים ונהנים מכל רגע אחד במחיצתו של השנייה".
מה הייתם רוצים לשנות אחד אצל השני: "שהוא יפסיק להציק לי שאני מעשנת".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: "הרבה מרחב מחייה, כל אחד נותן לשני את הספייס שלו, הרבה פתיחות, חברות ופרגון, לתת עוגן אחד לשנייה, לאזן אחד את השני, ובעיקר אהבה שמתעצמת עם השנים".
חוגגים ט"ו באב: "כל החיים הם חגיגה אחת של זוגיות עם העליות והמורדות שלהם, אנחנו לא צריכים יום מיוחד לחגוג את אהבתנו, בדרך כלל אנחנו מציינים את יום הנישואין בטיול לחו"ל. ויש משפט משיר של יגאל בשן 'אם הייתי שר לך' שמלווה אותנו כבר הרבה שנים שאומר: 'אם הייתי שר לך את השיר מהתחלה, לא הייתי משנה בך אף מילה'. זו תמצית הזוגיות שלנו".
לשכוח את הוויכוחים
הוא היה הבעלים של פאב 'גולדה', היא היתה סטודנטית צעירה שחיפשה עבודה. קרן (26) ויעקב כהן (31) הכירו על הבר והתאהבו.
בני הזוג: קרן ויעקב כהן.
עיסוק: קרן (26) עובדת סוציאלית בבית חם לנערות, יעקב (31) בעלי הבר 'בר גיורא' בשכונה ד' בבאר־שבע.
מגורים: באר־שבע.
כמה שנים יחד: "מכירים חמש שנים, מתוכם נשואים כשנה".
כמה ילדים: "אנחנו עדיין נשואיים 'טריים' לפי הספר", אומרת קרן. "כרגע אנחנו מתמקדים בבניית והרחבת העסק, ובעזרת השם בעתיד גם יהיו ילדים".
8 צפייה בגלריה
קרן ויעקב כהן | צילום: הרצל יוסף
קרן ויעקב כהן | צילום: הרצל יוסף
קרן ויעקב כהן | צילום: הרצל יוסף
איך הכל התחיל: יעקב: "בעבר פאב 'גולדה' (מילבה כיום) היה שייך לי, וסטודנטית צעירה בשם קרן התחילה לימודים בבן גוריון וחיפשה עבודה אצלנו בפאב. משם הכל היסטוריה". קרן: "כשעבדתי שם, כל פעם שהייתי עובדת במשמרת סגירה, משום מה קובי היה מצטרף. בסוף משמרת היינו הולכים לאכול משהו, כך שלמעשה קנה אותי דרך הקיבה".
אהבה ממבט ראשון: "אנחנו לא ממש מאמינים בזה", אומרים הכהנים ביחד. "תמיד היו בינינו שיחות מעניינות וזורמות ופשוט זרמנו לתוך מערכת היחסים הזו. לא היה לנו איזה דייט ראשון מהאגדות שנזכור עד קץ הימים".
הצעת הנישואים: "לכבוד יום ההולדת שלי, קובי סגר צימר בצפון. היו דיבורים על חתונה ברקע, אבל עדיין הופתעתי מההצעה בעיקר בגלל שרק שבועיים קודם לכן אחותי התארסה גם. חשבתי שהוא יחכה קצת, אבל הוא פשוט היה חסר סבלנות".
מחוות רומנטיות מיוחדות: "יש ימים עמוסים בעבודה שאנחנו לא מספיקים לאכול בהם. לרוב, בימים כאלה כשאנחנו מגיעים הביתה, אנחנו מאלתרים איזה משהו לאכול. השיא היה ארוחה רומנטית בשתיים בלילה שיעקב הכין, כששנינו גמורים מעייפות".
מה הייתם רוצים לשנות אצל בני הזוג: "לא עולה לנו איזה משהו בראש. חלק מהגדולה זה לאהוב את היתרונות והחסרונות בבן או בבת הזוג שלך. אנחנו אוהבים את הפגמים כמו שהם".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: "אני חושבת שהברכה הכי גדולה שיכולה להיות לזוגות זו מחלת השכחה", צוחקת קרן. "הסוד שלנו הוא שגם אם אנחנו מתווכחים על משהו, אנחנו יודעים 'לשכוח' אחד לשני ולמחרת קמים ופותחים דף חדש. חשוב לדבר על מה שמפריע. תקשורת זה מרכיב מאוד בסיסי במערכת יחסים".
חוגגים את ט"ו באב: "כמובן. אנחנו נמצאים בבר גיורא ויש מגוון הפתעות שהכנו לקהל הבליינים שלנו".
.
זר פרחים לך אהובתי
מאז ההיכרות שלהם, כפיר אזוט (39) דאג לשלוח בכל עשירי לחודש, תאריך החברות שלהם, זר פרחים ענק לאשתו מירי (35).
בני הזוג: כפיר ומירי אזוט.
עיסוק: כפיר (39) מנהל מועדון הכושר 'גרייט שייפ' במרכז ביג באר־שבע, מירי (35) מנהלת משרד בפארק תעשיות עומר.
מגורים: על קו באר־שבע ואופקים.
כמה שנים יחד: "אנחנו נשואים 12 שנים. התחתנו בתאריך 23.10.07. לפני כן יצאנו ביחד שלוש שנים".
כמה ילדים: "ארבעה מקסימים. נועה (עשר וחצי), יהונתן (שבע וחצי), שירה (5), אביתר (שנה ושלושה חודשים).
8 צפייה בגלריה
מירי וכפיר אזוט | צילום: הרצל יוסף
מירי וכפיר אזוט | צילום: הרצל יוסף
מירי וכפיר אזוט | צילום: הרצל יוסף
איך הכל התחיל: כפיר: "עבדנו ביחד בחברת 'ערוצי זהב' המיתולוגית. אני הייתי מנהל משמרת ומירי נציגה שלי".
אהבה ממבט ראשון: כפיר: "אני מאוד מאמין בזה. אני זוכר שעוד ברגע הראשון שמירי נכנסה למוקד, פשוט ידעתי שהיא תהיה אישתי".
הצעת הנישואין: מירי: "היינו בחופשה ביחד באילת. עשינו צלילה במקום שנקרא כפר הצוללים. שם בשקט המהפנט של הים הכחול הוא הציע".
מחוות רומנטיות מיוחדות: כפיר: "מאז ההיכרות שלנו ועד לחתונה, כל עשירי לחודש, שזה תאריך החברות שלנו, הייתי שולח זר פרחים עצום שמגיע לכל מקום בו מירי נמצאת".
מה הייתם רוצים לשנות אצל בני הזוג: כפיר: "עד כמה שזה ישמע קלישאתי, לא היינו משנים דבר אחד בשנייה. מה שכן, הדבר הבעייתי שקיים אצל שנינו היא אי יכולת להחליט על משהו. זה יכול להתחיל ממה נרצה לאכול, לאיפה נצא או מה לקנות", צוחק כפיר, ומירי מוסיפה: "אומרים ש'מרבה דעות מרבה דאגות', אז זה סוג של מוטו חזק ומוביל אצלנו. עם הזמן גיבשנו פתרון יצירתי - אנחנו אוהבים שזוגות חברים או משפחה יקחו את כאב הראש של ההחלטה, ואנחנו נזרום ונהנה מהבחירה שלהם".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: "לגרום לכולם להבין שהיום הכי קל לפרק חבילה", אומרת מירי בהחלטיות. "אבל הכי משתלם ומתגמל להשקיע באהבה ולתחזק אותה. לדעתי, זוגיות זה לדעת ולהבין שלא משנה מה קורה - האהבה מנצחת. להאמין, לבטוח, ולנסות ליהנות כמה שיותר מהזמן המשותף. בשום פנים ואופן לא לתת לאגו לנצח. לחבק חזק, לנשום עמוק ולנשוך שפתיים שצריך". כפיר: "אם חלילה יש ריבים וויכוחים, לסיים תמיד בנשיקה. להקפיד לפחות פעם בחודש לצאת לרקוד ולבלות, לשתות ואפילו להשתכר ביחד כמו ילדים מתבגרים. לתת ללהבת הזוגיות דלק תמידי בניחוח אהבה".
חוגגים את ט"ו באב: "זו השאיפה. כמובן שאנחנו בחיפושים קדחתניים למצוא בייביסיטר עם תעודת לוחם שתסכים לקחת אחריות על ארבעת הנינג'ות שלנו", מסכם כפיר וצוחק.
כמה רומנטי
אבי (46) וליטל בן זיקרי (38) הכירו בחתונה של חברים וסיימו מתחת לחופה. הוא כותב לה בכל ערב שבת מילות אהבה והיא דואגת לעשות מחוות רומנטיות
בני הזוג: אבי (46) וליטל בן זיקרי (38).
עיסוק: אבי, יועץ התקשורת של ח"כ מאיר כהן. ליטל, קצינת ביקור סדיר, אגף החינוך של עיריית דימונה.
מגורים: דימונה.
כמה שנים יחד: 19 שנים.
כמה ילדים: ליטל: "חמישה אהובים". אבי: "למרות השגיאה בעברית, אני נוהג לומר חמש, כי זה יושב בול נגד עין הרע".
איך הכל התחיל: ליטל: "הכרנו בחתונה של חברים. נפגשנו חצי שעה לפני האירוע כשהייתי אצל שכנתו שהוזמנה אף היא לחתונה. בילינו את הערב יחד". אבי: "נכנסתי לשכנתי שאיתה קבעתי ללכת לחתונה ושם היא ניצבה, ליטל. צעירה גבוהה וחטובה. למרבה ההפתעה, לא הכרנו עד לאותו הרגע".
8 צפייה בגלריה
אבי וליטל בן זיקרי. זוגיות צריך לתחזק. צילום: הרצל יוסף
אהבה ממבט ראשון: ליטל: "לא. זה היה יותר כמו קליק ומה שמשך אותי אצלו עוד מערב החתונה בה הכרנו היו השנינות והחוכמה שלו". אבי: "לא. זו היתה משיכה, בעיקר למה שהיא הקרינה. היתה בה עוצמה מרעננת. לא חשבתי שהיא האחת, אבל הייתי צריך להבין שמה שמתחיל בחתונה קרוב לוודאי גם יסתיים בחתונה".
הצעת הנישואין: ליטל: "בגלל שאבי חלש בהבעת רגשות, קיבלתי את הצעת הנישואין שהיתה אמנם מפתיעה, אבל לא כזו שאפשר לחלום עליה". אבי: "היו לי כמה רעיונות מקוריים במיוחד, אבל אני מודה שחששתי להפתיע אותה יותר מדי. אשה, לך תדע איך היא תגיב. בסוף זה נגמר בזה שאספתי אותה מאמה וביקשתי ממנה להביא לי משהו מתא הכפפות ברכב. זו היתה טבעת שאיתה באה גם הבקשה. מודה, יכולתי יותר".
מחוות רומנטיות מיוחדות: ליטל: "זה משתנה מתקופה לתקופה. עכשיו יש לאבי נוהל מאוד מיוחד ורומנטי. בכל ערב שבת הוא כותב לי על לוח מחיק וקטן שמודבק על דלת חדרנו משהו חם ומחבק שמתחבר לאותו רגע. לפעמים זה שיר, לפעמים הבעת רגש עמוק בכתב, השזורים בדברי אהבה וחיזוק. זה מלווה אותי כל השבוע". אבי: "אני לא ממש מתרגש ממחוות רומנטיות, למרות שהיא עושה אותן בשפע. זה יכול להיות בלהשאיר לי כביסה בשעת לילה מאוחרת כשאני חוזר מהכנסת, או סתם רשימת קניות על מקרר שצמודה לרשימת מטלות ברמת פירוט של איקאה, שעליי לעשות. אני מודה, זה מחמם לי את הלב, לפעמים עד כדי דמעות".
מה הייתם רוצים לשנות אצל בני הזוג: ליטל: "פחות לשנות ויותר לשדרג. בעיקר את הקלילות שלו". אבי: "כלום. היא גם מושלמת וגם תקרא את האייטם הזה וזה שילוב מופלא, אך גם מסוכן. הצלצול שנשמע מהטלפון שלי כשהיא מתקשרת הוא השיר של ירמי קפלן 'כמה את יפה, כמה את צודקת'. גברים, כדאי לכם לאמץ את זה. זה יכין אתכם מנטלית למענה אליה".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: ליטל: "כבוד הדדי, התחשבות וההבנה שלתחזק זוגיות זה לא דבר מובן מאליו". אבי: "להבין שאתה והיא זה הדבר החשוב ביותר. לאנשים יש נטייה לשכוח את הבסיס, במקרה זה לשכוח את הזוגיות לטובת הדברים שהתווספו במשך השנים, כמו הילדים למשל. אז לא, שום דבר לא חשוב יותר ממנה וממך. טיפ נוסף - להפנים ששגרה היא דבר מבורך ובסיס לבנייה".
חוגגים את ט"ו באב: ליטל: "חוגגים, הרבה יותר מהוולנטיין כי זה שלנו. מסתפקת במחוות קטנות לאותו יום". אבי: "בתוך כל ים התאריכים שגבר בן זמננו צריך לזכור, ט"ו באב הוא מהחשובים יחד עם יום ההולדת ויום הנישואין. כל גבר הפנים שאם הוא שכח, היא לא תסלח".
אהבה ראשונה
אלדר (29) ושי (29) שיקלושי ביחד מאז היו בני 15 ומגדלים היום ביחד את בנם רום (3)
בני הזוג: שי ואלדר שיקלושי.
עיסוק: אלדר (29) הוא שחקן כדוריד בקבוצת מ.כ. באר־שבע ושי (29) היא בנקאית עסקית.
כמה שנים יחד: "אנחנו 14 שנים ביחד, מתוכם נשואים ארבע שנים וחצי".
כמה ילדים: "יש לנו ילד אחד - רום בן שלוש".
איך הכל התחיל: "הקשר שלנו התחיל במסיבת סיום של חטיבת הביניים ומאז אנחנו ביחד".
אהבה ממבט ראשון: "זו לא היתה אהבה ממבט ראשון כי למדנו בבית הספר ביחד והקשר בינינו נבנה לאט לאט".
8 צפייה בגלריה
אלדר ושי שיקלושי. התאהב במסיבת הסיום של חטיבת הביניים. צילום: פרטי
אלדר ושי שיקלושי. התאהב במסיבת הסיום של חטיבת הביניים. צילום: פרטי
אלדר ושי שיקלושי. התאהב במסיבת הסיום של חטיבת הביניים. צילום: פרטי
הצעת הנישואים: "הצעתי לה נישואים בארוחת שישי עם המשפחות של שנינו".
מחוות רומנטיות מיוחדות: "כשהיינו בתיכון היא נסעה לאילת עם חברות והפתעתי אותה באמצע הלילה שהגעתי למלון שלהן. חוץ מזה אני לא בחור רומנטי בכלל".
חופשה מיוחדת שעשינו: "טסנו ביחד לפראג ואשתי התאהבה בעיר. אני בטוח שנחזור לשם".
טיפ לזוגיות: "הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא שצריך להיות פרגון הדדי בין בני הזוג לזוגיות טובה ובריאה".
איך חוגגים את ט"ו באב: "סביר להניח שנחגוג בבית עם בקבוק יין טוב".
רומנטיקה ליד הגלים
מור (35) ועידו בוקובזה (36) מכירים מימי התיכון העליזים ומאז האהבה פורחת. הצעת הנישואין היתה רומנטית במיוחד בשעת שקיעה בחוף הים
בני הזוג: מור ועידו בוקובזה.
עיסוק: עידו (36) שחקן כדורגל בקבוצת מ.ס. באר־שבע, מור (35), מורה בבית הספר היסודי 'רמות'.
מגורים: באר־שבע.
כמה שנים יחד: "אנחנו 19 שנים ביחד, מתוכן 12 שנים נשואים".
כמה ילדים: "שלושה ילדים".
איך הכל התחיל: "ההיכרות שלנו התחילה עוד בימי התיכון כשחברים משותפים הכירו בינינו, ומאז אנחנו ביחד".
אהבה ממבט ראשון: "זו היתה לגמרי אהבה ממבט ראשון. כשראיתי אותה ידעתי שזה זה".
הצעת הנישואין: "הצעתי לה נישואין בשקיעה בחוף הים באשקלון".
8 צפייה בגלריה
עידו ומור בוקובזה. אוהבים לשבור שגרה. צילום: פרטי
עידו ומור בוקובזה. אוהבים לשבור שגרה. צילום: פרטי
עידו ומור בוקובזה. אוהבים לשבור שגרה. צילום: פרטי
מחוות רומנטיות מיוחדות: "בכל פעם הפתעה חדשה שעולה על קודמתה. פעם זה משלוחי פרחים, פעם סושי פירות ככה סתם באמצע יום שגרתי".
מה הייתם רוצים לשנות אצל בני הזוג: עידו: "להפסיק לצפות מאנשים". מור: "לנשום! הכל לטובה".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: "זוגיות מבוססת קודם כל על חברות אמיתית. חשוב תמיד להשקיע ולטפח ולא לשכוח שאחרי כל ירידה יש עלייה".
חוגגים את ט"ו באב: "השנה ט"ו באב יוצא עם יום ההולדת של מור אז נחגוג עם המשפחה, עם החברים ולבד. אי אפשר לגלות הפתעות".
הכל התחיל בשיחת טלפון
לאופיר בן שטרית הייתה דודא לפיצה, איילה קיבלה את השיחה, וכך נולד הקשר. נישואין הוא הציע לה בטברנה ברודוס תוך כדי האוזו והריקודים
בני הזוג: אופיר ואיילה בן שטרית.
עיסוק: אופיר (40), כרוז הפועל באר־שבע בכדורגל ומדריך נוער בכפר הנוער אשל הנשיא, איילה (37), מנהלת מערך שירות לקוחות בחברת בנייה.
מגורים: אשל הנשיא.
כמה שנים יחד: "אנחנו ביחד 18 שנה ונשואים 13 שנה".
כמה ילדים: "יש לנו שני ילדים, אלין ואליה".
איך הכל התחיל: אופיר הזמין פיצה, איילה קיבלה את השיחה, ומשם הכל היסטוריה.
8 צפייה בגלריה
אופיר ואיילה בן שטרית. אהבת אמת. צילום: אושר בן שטרית
אופיר ואיילה בן שטרית. אהבת אמת. צילום: אושר בן שטרית
אופיר ואיילה בן שטרית. אהבת אמת. צילום: אושר בן שטרית
אהבה ממבט ראשון: "ללא כל ספק. הסעיף הקודם מדבר בעד עצמו".
הצעת הנישואין: "הצעתי לה נישואין בחופשה ברודוס, בטברנה תוך כדי האוזו והריקודים".
מחוות רומנטיות מיוחדות: "אופיר הוא היותר רומנטי בקשר. הוא נוהג לשלוח פרחים דווקא ביום שלא מחכים להם עם שוקולדים וברכה מרגשת".
מה הייתם רוצים לשנות אצל בני הזוג: "אין לי מושג ולא מסתכן בתשובה".
טיפ לזוגיות ארוכת שנים: "הכי חשוב זו חברות אמיתית לפני הכל והבנה שאת הכל אפשר לנצח יחד יד ביד, לתת ביטוי לתחביבים ולעיסוקים, לא רק משותפים, המון לחבק ולנשק ולעולם לא ללכת לישון כועסים".
חוגגים את ט"ו באב: "במסעדה מפנקת על כוס יין וארוחה טובה".