אם אתם הורים לילדים קטנים בבאר שבע, אתם ודאי יודעים שהילדים היום רוצים בעיקר שני דברים, להסתפר כמו מאור בוזגלו, ולהיות בהופעה של דידי דמיוני. בעוד שהתספורת של מאור בוזגלו עוברת בשלום, בכל זאת אחד הכוכבים הגדולים של ליגת העל בכדורגל והפועל באר שבע וגם אייקון אופנה, הסיפור של דידי דמיוני הוא אחר. דידי דמיוני, בטח יספרו לכם הילדים, הוא כוכב, כזה שעומד בקנה מידה, לפחות מבחינת הילדים, של יובל המבולבל, מיקי, רינת ועוד.
נכון, דידי דמיוני הוא עדיין כוכב ילדים מקומי, אבל הדרך להצלחה "מתחילה מהבסיס", הוא אומר, והבסיס הוא באר שבע. ומבאר שבע הוא הגיע ישירות להוט וי.או.די, יחד עם כוכבי הילדים ומופעי הילדים הגדולים ביותר.
התחיל בימי הולדת דידי דמיוני או בשמו האמיתי דידי ביטון (28) הוא ילד טוב באר שבע. הוא גדל בבית עם חמישה אחים, ולפני שהפך לכוכב ילדים, עבד בחברת סלולר. "זה תמיד היה תחביב שלי. עבדתי בחברת סלולר, ניהלתי וגם קיבלתי משכורת לא רעה, אבל תמיד בער בי להתעסק רק בזה. תוך כדי הזמן התפתחתי ולמדתי את התחום עד שקיבלתי החלטה לצאת עם שם מותג חדש שהגיע אחרי עבודה רבה".
המותג החדש הוא הדמות "דידי דמיוני", ילד קטן עם דמיונות גדולים. וכמו כל כוכב ילדים, דידי דמיוני מצויד בבובת ענק, תלבושות ססגוניות ושירים שמזוהים איתו. אבל עוד לפני שדידי דמיוני קם, ביטון היה חזק בעולם הילדים.
"אני למעלה מ־13 שנה מפעיל ימי הולדת, אירועים ומופעים", הוא מספר " עוד כשהייתי ילד קטן, מאוד אהבתי להופיע. בימי שישי הייתי מושיב את כל המשפחה להופעה. כבר בגיל 16 התחלתי להיכנס לתחום ותמיד היתה לי את הגישה והרצון לעבוד עם ילדים ולהפעיל אותם".
עבור ביטון, עולם הילדים מביא איתו סיפוק גדול ובעיקר אהבה טהורה. "בשבילי זו תחושת סיפוק גדולה, אפילו שליחות. זה תמיד מגיע אצלי ממקום של אהבה גדולה לילדים, ובגלל זה לבוא מלמטה, מהקהל ואז לקבל הזמנות חודש קדימה, זה דבר מדהים. זה אומר שאתה טוב במה שאתה עושה".
חוויה מדהימה עד כמה ביטון הוא כוכב ילדים אפשר לראות מהתגובות של הילדים. ראשית, אצל כל הורה שני בממוצע ברחבי העיר מתנגן דיסק השירים של ביטון. מי לא מכיר את השירים "סליחה" או "ארץ הדימיון" שבוודאי מתנגנים שוב ושוב באוטו?
היומן של ביטון סגור לחודש-חודשיים מראש, וכמעט בלתי אפשרי לתפוס אותו בהתראה קצרה. הוא מספר שגילויי החיבה שהוא מקבל מגיעים בכל יום, ובכל פעם מפתיעים ומרגשים אותו מחדש.
"זו חוויה מדהימה וזה באמת מרגש, זו לא קלישאה. זה גם מפתיע אותי כל פעם מחדש. אם אני הולך בקניון וילדים רוצים להצטלם איתי, שולחים לי וידאו של הילדים שרים את השירים שלי. אנשים שאני לא מכיר מזהים אותי ושולחים לי תגובות מכל הארץ. מתקשרים אליי הורים ואומרים לי שהילד שלהם לא נרדם לפני שהוא מדבר איתי, שולחים לי ציורים שהילד עשה. זה התגמול הכי טוב למה שאתה עושה, זה מה שממלא אותך כל פעם מחדש".
לבנות דמות ביטון עזב משרה שהכניסה לא מעט כסף והתמסר כולו לעולם הילדים. בימים בהם הורים רוצים שהילדים שלהם שמעריצים את כוכבים ילמדו "מקצוע", ביטון הלך אחרי החלום שלו, ולשמחתו, המשפחה עמדה מאחוריו.
"אמא שלי היא גננת במקצועה, אז כנראה שינקתי ממנה את הסבלנות לילדים, את הזמן להכיל אותם. הרבה ממה שאני היום מגיע מההורים שלי וקיבלתי המון פרגון בדרך, הם תמיד ידעו להגיד את המילה הנכונה בזמן. בהתחלה זה היה תחביב, אבל מהרגע שהחלטתי להפוך לעצמאי וללכת על זה בכל הכוח, הם תמכו ואמרו לי לקחת את זה הכי רחוק שאפשר".
הוא מספר שהעבודה על הדמות דידי דמיוני היתה תהליך מאוד ארוך. "זה מאוד מורכב לאפיין דמות, להגדיר יעדים מה אנחנו רוצים ולאן אנחנו רוצים להגיע, לקחת את הדברים לרמה הכי גבוהה שאפשר, ובלי תמיכה מהמשפחה ומהחברים זה לא היה קורה".
סוד ההצלחה התחרות על ליבם של הילדים היא מאוד גדולה. יותר ויותר מנסים להיכנס אל עולם הילדים שטומן בחובו, וזה לא סוד, גם לא מעט כסף. בישראל יש היום כוכבי ילדים שהם אימפריה של ממש עם הופעות, די.וי.די, בובות ולא מעט מרצ'נדייז, ובכל פעם עולה לו כוכב ילדים אחר שמנסה לכבוש את הבמה.
ביטון ידע בדיוק לאן הוא נכנס, הוא ידע שמדובר בתחום קשה עם הרבה מרפקים שמצריך סבלנות, אורך רוח ובעיקר מקצוענות, כי על הילדים אי אפשר לעבוד.
"זה לא סוד שהתחרות היא מאוד-מאוד גדולה", הוא אומר", "סוד ההצלחה הוא לדעת לגעת בילדים, לעשות דברים אחרים, שונים, מפתיעים. היום, סף הריגוש של הילדים מאוד גבוה ולכוון אליו זה מאוד קשה. צריך ללמוד את הדברים, לנסות ולחדש כל פעם מחדש. מאוד חשוב להתפתח ולהביא כל הזמן משהו שונה".
הוא מוסיף כי נכנס לתהליך הזה בידיעה שהוא יצליח. "התחרות מאוד גדולה וזה שוק שמתפתח כל הזמן. יש את הכוכבים הגדולים ואני מתחיל מלמטה. יש כוכבים דומיננטיים, אבל לשם אני מכוון. מאז שהתחלתי את הדרך, תמיד היתה לי מטרה להיות מוביל. באופי שלי אני תמיד רוצה להיות בצד המנצח, המחדש. בגלל זה במופע הבכורה הבאתי נושא שלא הרבה נוגעים בו וזו חשיבות המילה סליחה. הסיפור שלי מספר על ילד שלא תמיד בסדר, אבל הוא לומד את החשיבות של חברות, ילד קטן שלומד את חשיבות המילה סליחה".

מטפס גבוה

לפני שנתיים ביטון הפך מדידי ביטון לדידי דמיוני, הדמות שמלווה אותו לכל מקום. כבר במפגש הראשון ביטון כובש, עם המבט הנערי, הקול הקצת ילדותי שמאוד מזכיר את מיקי, כוכבת ילדים אחרת וגם חברה טובה.
מאותו הרגע שדידי דמיוני קם, ביטון הקדיש את כולו להצלחה. "יש רגע שאני זוכר ואנצור בליבי תמיד וזה ממופע הבכורה", ביטון חוזר להתחלה, "אתה מגיע בפעם הראשונה לבמה בתור אמן עם מופע ראשון. אתה סוגר מופע וביום שנפתח המוקד למכירת הכרטיסים אתה שומע שכל הכרטיסים נמכרו. אז אתה פותח מופע נוסף וגם לשם הכל נמכר. 400 כרטיסים לשתי הופעות ראשונות לדמות חדשה. זו התחלה נהדרת למופע שעבדנו עליו מאוד קשה".
ביטון הוא ילד טוב באר שבע. הייתם חושבים שהוא יחגוג את ההופעות הראשונות שלו שהפכו לסולד אאוט, שאת הכסף ממופעי הבכורה הוא ינצל לשדרוג המופע, אבל הוא החליט אחרת. את ההכנסות משני המופעים הראשונים הוא בחר דווקא לתרום. "בחרנו לתרום את ההכנסות משני המופעים לעמותת 'צעד קדימה', עמותה לחינוך ושיקום ילדים עם שיתוק מוחין. שני המופעים האלו היו מתנה עבורי, וזו היתה זכות לתרום את ההכנסות לשם. מבחינתי זו היתה המטרה וזו אמירה שלי שאני בוחר להקדיש את תחילת הדרך לעמותה".
את הקהל שלו ביטון צבר עם השנים. אם רומא לא נבנתה ביום אחד, אז גם יובל לא הפך להיות מבולבל ביום אחד, ומיכל לא הפכה להיות קטנה מההתחלה, וגם ביטון עושה צעדים מדודים בדרך להצלחה הגדולה.
לא היו לך חששות, אתה נכנס לתחום עם תחרות מאוד גדולה. לא קל לרכוש את אמון הילדים?
"זה נכון. וכמו בכל דבר, היו לי את החששות שלי בהתחלה. אבל כשיש אמונה גדולה וחזקה, היא מובילה אותך, וזה מה שקובע. עזבתי עבודה מסודרת, עם שכר מתגמל. הייתי מנהל, יכולתי להתקדם והדרך היתה סלולה ובטוחה עבורי ועדיין בחרתי לקחת את הסיכון, להתחיל הכל מההתחלה".
זה תהליך שדורש אומץ.
"המון אומץ וזה לא קל. הופעת הבכורה לוותה בהמון חששות. אתה חושש שלא יגיע קהל, שאנשים לא יקנו כרטיסים, שאתה נכנס למקצוע שיש בו מתחרים חזקים. אתה לא יודע מה יהיו תגובות הילדים ומה יגידו ההורים. זו היתה תקופה עם סערת רגשות. בשבילי זה היה כמו רכבת הרים אחת גדולה. אבל אז מגיע קהל שמכיר אותך, אתה עולה לבמה וזו חוויה מטורפת. דברים שאתה לא יכול לשכוח ושווים כל דבר".
התכוננת לזה שלא תוכל ללכת ברחוב בלי להצטלם על ילד?
"אני ערוך לקבל את הכל. חלמתי על הרגעים האלה. אני יודע שזה חלום גדול, אני רוצה שיעצרו אותי לצילום בכל הארץ. שכולם יכירו ויידעו מי זה דידי דמיוני".

גם בווי.או.די

אז מי זה דידי דמיוני? מדובר בילד שמאחורי הארון בחדרו מסתתרת הכניסה לעולם הדמיון. בעזרת חברו מיילו הוא יוצא להרפתקה בארץ הדמיון ויחד הם לומדים את משמעות הבחירות והמילה סליחה. "עבדנו על המופע למעלה משנה עם תסריטאים, מפיקים ובימאים", מספר ביטון, "את הדמות יצרנו כי רציתי משהו שאני מתחבר אליו ואני מאמין שאת הדמיונות שלנו נועדנו להגשים. זו גם הסיבה שהתלבושת של דידי דמיוני מזכירה מלח בספינה שמפליגה בדמיונות. זה היה ממש כמו פאזל, בכל פעם מרכיבים חתיכה אחרת".
ביטון הצליח לעלות על נוסחה מנצחת. שירים קליטים שנכנסים מיד לראשם של הילדים, תפאורה, בובת ענק ורקדניות. כל מה שצריך בשביל מופע שכובש לבבות קטנים. "כתבנו שירים וחברת הפקות ביימה לנו את המופע. את השירים כתבנו תוך כדי תסריט, וכולם מקוריים מלבד שיר אחד", הוא מדגיש.
ביטון גם מכיר את כל הקולגות בתעשייה, מכבד, מעריך ולומד מהם, אבל גם מאמין שיכול לעמוד בשורה אחת איתם. "אני נורא אוהב את מיקי (מיכל מוכתר) שהיא דמות מדהימה, אבל גם אדם מדהים ברמה האישית. גם יובל שם טוב הוא דמות לחיקוי, אחד שאני שואב ממנו השראה. אדם שהתחיל מאפס והגשים את עצמו. אני רואה את כל כוכבי הילדים האלה ורוצה לעבור את אותו התהליך. אני מפרגן להם, לומד מהם, לוקח טיפים מכל מופע חדש שיוצא. כל יום אני לומד משהו חדש כדי להגיע לרמה הזו".
אתה לא חושש להישאר כוכב ילדים מקומי? כמה כוכבי ילדים כבר יצאו מבאר שבע?
"אני דווקא אומר להיפך. באר שבע זורמת לי בעורקים, כאן השורשים שלי, כאן נמצא הקהל שלי. אני מאמין שמבאר שבע תבוא ההצלחה הגדולה. עובדה, היום דידי דמיוני זו תופעה שמתפתחת בכל הארץ. אני מופיע בכל מקום, מהצפון ועד למרכז, ועדיין חוזר לבאר שבע שזה הבית".
ביטון לא אומר סתם שדידי דמיוני הפך לתופעה. בכל זאת, לא כל אחד יכול להתהדר בכך שהמופע שלו נכנס היישר להוט וי.או.די. לכך שאם אתם רוצים לבחור מופע לילדים שלכם או איזה פרק של כוכב ילדים, בין הדפדופים תמצאו גם את המופע של דידי דמיוני, שעומד שם בגאון מקום אחד מעל לפסטיגל.
"הדי.וי.די הזה הוא משהו שעבדנו עליו יותר משנה. תהליך לא קל עם המון שינויים שבכל פעם היינו מחדשים, מוסיפים ומשנים, הכניסה לווי.או.די לא היתה פשוטה. הם מקבלים מאות פניות ביום ומעבירים אותך כמה תהליכי סינון. אתה שולח להם את החומרים, ובכל פעם זה עובר למישהו אחר שמאשר או לא. זה תהליך לא פשוט, אבל מבחינתי להיכנס לשם היה כבוד גדול, לעמוד לצד הכוכבים הגדולים ביותר. זה משהו שהוא לא היה מובן מאליו".
איך הרגשת ברגע שנכנסת וראית את המופע שלך בטלוויזיה?
"דבר ראשון מצאתי את עצמי צורח מהתרגשות, נכנסתי לווי.או.די וראיתי שאני ממוקם שורה אחת מעל הפסטיגל. פשוט נכנסתי ויצאתי, נכנסתי ויצאתי כדי לראות שאני לא חולם. זה באמת חלום שהתגשם, משהו שכיוונתי אליו מההתחלה".
האמנת שתצליח?
"כן. האמונה היא הסיבה שבחרתי להיכנס לזה מלכתחילה. זה מה שרציתי להיות. רציתי שיהיה לי מופע ילדים, רציתי שכל ילד ישיר את השירים שלי, רציתי להאמין שחלומות באמת מתגשמים".
לאן אתה עוד שואף?
"בסופו של יום המטרה היא כמובן להיות כוכב ילדים ברמה הארצית. שכל הילדים יכירו ויידעו מי זה דידי דמיוני. זה החלום הכי גדול, ואני בכל פעם קופץ מדרגה, קופץ שלב. אחד החלומות שלי הוא להופיע עם מיקי או בפסטיגל, ולשם אני מכוון. אני יודע שכמו בכל חלק בתהליך זה יהיה קשה, ויש חשש להיכנס לזירה הזו עם הכוכבים הגדולים באמת, אבל אני נכנס עם אמונה גדולה ושורשים חזקים. אני מאמין שזה סוד ההצלחה".