עשרות תלמידים מבאר שבע לא פתחו הבוקר (ראשון) את השבוע בבית הספר, מכיוון שהם נמצאים בבידוד עקב חשש שנדבקו בנגיף הקורונה מקבוצה דרום קוריאנית שהיתה בסמוך אליהם בזמן טיול. עוד מאות תלמידים והורים שמכירים אותם נמצאים בחששות כבדים וחלקם אף חוששים לשלוח את הילדים לבית הספר. באר שבע בהיסטריה.
1 צפייה בגלריה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
בהלת הקורונה
(צילום: shutterstock)
בהלת הקורונה בבאר שבע החלה כבר בשבוע שעבר משמועה שהוכחשה נמרצות ועד בידוד תלמידים ומורים על פי הנחיות משרד הבריאות.
בתחילת השבוע שעבר (יום ב') נפוצו ברשתות החברתיות שמועות עקשניות על התגלות נגיף הקורונה בבאר-שבע שגרמה לסערה רבתי בעיר. העירייה מיהרה להכחיש נמרצות את השמועות הללו שפרצו כאש בשדה קוצים ואף הוציאה הודעה כי היא בוחנת אפשרות להגשת תלונה במשטרת ישראל נגד מפיצי המידע וקראה לציבור להימנע מהפצה של "פייק ניוז" בוואטסאפ.
אתמול (שבת) התבהרה התמונה, בעקבות עדכון שהתקבל מדרום קוריאה אודות תשעה תיירים מקבוצה ששהתה בישראל בין התאריכים 8.2 - 15.2, אובחנו עם שובם לדרום קוריאה כחולים במחלת הקורונה, כך פרסם משרד הבריאות. על פי הודעת משרד הבריאות, חברי הקבוצה הדרום קוריאנית שהו בתאריך ה 12.2 במלון 'ליאונרדו' בבאר-שבע וכי למחרת טיילו בפארק הלאומי תל שבע. יום לפני הגעתם לבאר-שבע הם שהו במלון 'דיוויד' בים המלח ולמחרת ביקרו באתר מצדה. באותו מועד טיילו במקום 30 תלמידי כיתה ח' ממקיף טוביהו בבאר-שבע עם שלוש מורות במסגרת של"ח. 30 תלמידים ו - 2 מורים שהיו בקרב התיירים הונחו על ידי משרד הבריאות להישאר מהיום (יום א') בביתם עד לתאריך 27.2.2020. אצל מורה אחד התפתחו סימני מחלה.
מכאן והלאה החל לזרום מידע לציבור, המרכז הרפואי 'סורוקה' שומר על היערכות גבוהה ואף פרסם הנחיות לפיהן: מטופלים המגיעים ל 'סורוקה' בחשד לקורונה, מבוגרים וילדים (בהתאם להנחיות והגדרות משרד הבריאות) מתבקשים להגיע לכניסת המלר"ד הכללי, להתקשר למספר הטלפון המופיע בשילוט שבכניסה ולהיכנס לשטח המיון לאתר תיאוםץ צוות המיון יצא לקבלם והפ יופנו לחדר בידוד המותאם לכך. הידיעה על מגע תלמידים עם התיירים מקוריאה ועל ההחלטה על בידודם, עוד יותר הגבירו את הדאגה והחששות בקרב הורים לילדים הלומדים בבית הספר טוביהו, כפי שסיפרה אם לילד המתגוררת בשכונת נחל עשן:"אני לא בטוחה שאשלח את בני לבית הספר, אנחנו ממתינים להנחיות, זה נפל עלינו כמו בום".
יו"ר וועד ההורים תיכון טוביהו, אווה זילברשטיין, אמרה בשיחה עם מיינט באר-שבע: "אנחנו מקבלים הנחיות ממשרדי החינוך והבריאות ופועלים על פי ההנחיות הללו, אין שום שינוי והלימודים יתקיימו כסדרם". יו"ר הנהגת ההורים העירונית אבנר ביטון מסר בשיחה שקיימנו עימו: "אנחנו פועלים על פי הנחיות משרדי החינוך והבריאות. תוגברו צוותים פסיכולוגיים בבית הספר טוביהו, אנחנו נמצאים עם היד על הדופק בלי פאניקה, אין צורך להכניס את התושבים ללחץ".
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' פנה אמש לתושבים וביקש להרגיע אותם: "לאחר התייעצויות שקיימנו עם משרד הבריאות אלו הם ההנחיות: העיר באר-שבע ממשיכה בשגרה, כל מי שאמור היה לקבל הנחיות אחרות כבר קיבל אותן. כרגע הנושא נמצא בבדיקה, מתוך אחריות על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אני פונה אליכם, בלי לחץ, עם המון סבלנות, תשמעו להוראות ולהנחיות של הדרג המקצועי, אני מבטיח לכם שאם תהיינה התפתחויות אנחנו גם נדאג לעדכן אתכם".
פורסם לראשונה: 08:02, 23.02.20