פרויקט "חושבים עושים" של חברת 'כימיקלים לישראל' הגיע לבאר־שבע. מדובר בפרויקט שבמסגרתו מציעים תושבים הצעות למיזמים חברתיים, שמתוכם נבחרים המיזמים הזוכים שאמורים להיות מופעלים בשכונות המגורים השונות.
לאחר הצלחת הפרויקט בדימונה, ירוחם ובמועצה האזורית רמת הנגב, הגיע השבוע גם תורה של באר־שבע. השבוע התקיים בפאב 'ביאליק 26' בשכונה ב' אירוע חשיפת המיזמים הזוכים של הפרויקט ובו נחשפו 13 מיזמים מתוך עשרות הצעות שהוגשו, אשר יופעלו לטובת הציבור.
המיזמים הזוכים, שהוצגו בפני ראש עיריית באר־שבע, רוביק דנילוביץ', מנהל חברת 'כיוונים', שלומי נומה, ומנהל קשרי קהילה בכי"ל, ארז קמה, מציעים לתושבי שכונה ב' בבאר־שבע מגוון רחב של פעילויות, הפעלות ושירותים מתחומים שונים.
1 צפייה בגלריה
אירוע חשיפת המיזמים
אירוע חשיפת המיזמים
אירוע חשיפת המיזמים
(צילום: כיל)
בין המיזמים הזוכים - הפעלת קולנוע חוץ לתושבי השכונה, הקמת עמדות מוזיקה ברחבי השכונה, מסיבות רחוב, תערוכות מתחלפות וגרפיטי בפארק. המיזמים הזוכים אמורים להיות מופעלים כבר בשבועות הקרובים.
לדברי מנהל קשרי קהילה בכי"ל, ארז קמה, "תושבי שכונה ב' יוכלו בקרוב ליהנות ממגוון רחב של פעילויות למענם ולמען נראות השכונה. לאחר שפגשנו את היזמים, אני יכול להגיד בוודאות שמיזם 'חושבים עושים' בשכונה ב' יהיה הצלחה ואף יתרחב בעתיד גם לשכונות אחרות".
מנהלת תחום קהילה בחברת 'כיוונים', עדי פרידמן, ציינה כי "אנחנו נמצאים בשלב שבו נבחרו 13 יוזמות שיוצאות לדרך. חלק מהפרויקטים כבר פועלים, אבל במסגרת הפרויקט אנו מלמדים את היזמים ומחברים אותם לשותפים נוספים כמו יזמים אחרים או גורמים ברשות. בעוד שנה מהיום אני רואה את הפרויקטים עצמאיים, מתרחבים ומשפיעים על תושבים רבים נוספים. אני מאמינה כי בשנה הבאה נראה עוד תושבים מציעים מיזמים חברתיים חדשים בשכונות אחרות בעיר".
פורסם לראשונה: 18:55, 25.02.20