אנג'ל אלון, תושבת נתיבות, אם אומנת חירום של עמותת מכון "סאמיט", נבחרה להשיא משואה ביום העצמאות ה־74 של מדינת ישראל.
1 צפייה בגלריה
אנג'ל אלון. לתפארת מדינת ישראל
אנג'ל אלון. לתפארת מדינת ישראל
אנג'ל אלון. לתפארת מדינת ישראל
(צילום: אביגיל עוזי)
אלון (72), אם לשמונה ילדים וסבתא ל־25 נכדים וארבעה נינים, טיפלה ב־30 השנים האחרונות ב־217 תינוקות וילדי אומנה בסיכון.
קראו גם:
בין ילדי האומנה הרבים שזכו לחיבוקה החם ולטיפול המסור שלה ושל בעלה שלמה היו גם תינוקות שננטשו בבתי החולים, פגים, ילדים עם מוגבלויות, ותינוקות שנולדו עם תסמיני גמילה. אלון ליוותה את הילדים עד שנמצאה עבורם מסגרת מתאימה והמשיכה לשמור על קשר עם רבים מהם.
השנה יעמוד טקס נעילת יום הזיכרון לחללי צה"ל ופתיחת אירועי יום העצמאות בסימן "יד פוגשת יד אחות", ובנימוקי הוועדה לבחירתה של אנג'ל אלון להשיא השנה את משואת יום העצמאות נאמר כי "מפעל חייה של אנג'ל אלון, שנעשה בסתר ומבלי שזכתה להוקרה ציבורית, הוא מופת לנתינה אינסופית, לחמלה אנושית חסרת גבולות ולאמונה באדם".

"סמל לנדיבות"

אומנת חירום הינה אומנה זמנית שקולטת באופן מיידי תינוקות וילדים בסיכון לתקופות קצרות, לרוב עד שלושה חודשים, ועד שיוכרע מהי המסגרת הקבועה המתאימה להם, כמו אומנה, אימוץ או חזרה לבית הוריהם הביולוגיים. מכון סאמיט מפעיל מזה 18 שנה שירות אומנה המסייע ל־1,400 ילדים ובני נוער בסיכון מאזור ירושלים והדרום, שהוצאו מחזקת הוריהם בהסכמתם או בצו בית המשפט.
שר התרבות והספורט ויו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, חילי טרופר, ציין כי "אנג'ל אלון היא סמל לנדיבות ולרגישות חברתית יוצאת דופן. 217 תינוקות וילדי אומנה זכו בזכותה לבית חם ולחיבוק אוהב. בליבה הגדול היא עטפה אותם ומעניקה לכולנו צוהר להבנה מהי אהבת אדם".
אנג'ל אלון הוכתרה בעבר בתואר "יקירת העיר נתיבות" ובעקבות פעילותה כמשפחת אומנה זכתה לכינוי "אם הבנים". בנימוקי הענקת התואר נאמר אז כי "אנג'ל אלון היא דוגמה ומופת לאישה שגידלה משפחה חמה ואוהבת שרוח ההתנדבות היא מאבני היסוד של ביתה". אשתקד הוענק לה אות מפעל חיים מנשיא המדינה דאז, ראובן ריבלין, לרגל יום האומנה הבינלאומי.
"אנג'ל, כשמך כן את", אמר אז הנשיא ריבלין, "מלאכית שומרת. הכנסת תחת כנפייך כל כך הרבה תינוקות שמצאו בביתך מקלט ובית חם. ברגעים הכי שבריריים הכנסת לביתך נשמות רכות שזקוקות יותר מכל לאהבה ולחום. הצלת נפשות, פשוטו כמשמעו. תודה לך על שהעמקת את ערכי הנתינה והחסד של העם שלנו".

"גאים ונרגשים"

בעקבות בחירתה להשיא את משואת יום העצמאות אמרה השבוע אנג'ל אלון ל"מיינט באר שבע והנגב": "זה כבוד גדול להדליק משואה ביום העצמאות. את כל הפעילות שלי עשיתי מכל הלב. נתתי את הנשמה שלי לילדים האלה. אני ובעלי שלמה ובני המשפחה, עשינו זאת כדי לעזור ולהציל מאות ילדים שעברו חיים לא פשוטים. אני מתרגשת מאוד שהמדינה מכירה ומוקירה את הפעילות רבת השנים שלי. אני גם קוראת לכל מי שרוצה להיות משפחה של אומנת חירום, שיתגייס למשימה הזו".
אנג'ל אלון: "זה כבוד גדול להדליק משואה ביום העצמאות. את כל הפעילות שלי עשיתי מכל הלב"
לדברי מירה ורקר, מנהלת גיוס משפחות אומנה בעמותת מכון "סאמיט", "הנהלת וצוות העמותה גאים ונרגשים על בחירתה של אנג'ל אלון, אם אומנת חירום שלוותה על ידי עמותת מכון סאמיט, להשיא משואה ביום העצמאות ה־74 של מדינת ישראל. אנג'ל מייצגת בבחירתה את כל העשייה המשמעותית של משפחות אומנת החירום בארץ ובאזורנו. זוהי גאווה גדולה וההוקרה הכי ראויה שהמדינה יכולה להעניק לאנג'ל ולשלמה בעלה על עשייתם המופתית במשך עשרות שנים".
לעדכונים - חדשות באר שבע