נמשכת השחתת שלטי חוצות וציורי כתובות גרפיטי על מבני ציבור תוך פגיעה ברכוש בנתיבות. יש לציין כי מרבית שלטי החוצות אשר הושחתו היו דיוקנאות של נשים, מה שמעלה את השאלה לגבי המניע. בעקבות התופעה "המכוערת" כפי שמגדירה העירייה ומתוך רצון של הרשות המקומית לשים את ידה על העבריינים אשר פוגעים במרחב הציבורי ומסבים נזק כספי גדול, הנחה ראש העירייה, יחיאל זוהר, את גורמי האבטחה והפיקוח לנקוט בכל הפעולות הנחוצות לאיתור מציירי כתובות הגרפיטי ומשחיתי הרכוש הציבורי.
1 צפייה בגלריה
שלטים שהושחתו. נזק כספי
שלטים שהושחתו. נזק כספי
שלטים שהושחתו. נזק כספי
(צילום: עיריית נתיבות)
במקביל, זוהר פנה למשטרה על מנת שתפעל לאיתור העבריינים והעמדתם לדין, שכן השחתת שלטי חוצות וציורי גרפיטי מהווים עבירה פלילית לכל דבר ועניין. ההחלטה לתגבר את מערך האבטחה באמצעות מאבטחי יחידת 'אופק', יחידת השיטור העירוני והפיקוח, הניבה תוצאות, ולאחר פעילות מאומצת, נתפס על "חם" בשבוע שעבר בשעת לילה מאוחרת חשוד בשעת מעשה תוך כדי תיעוד פעילות ההשחתה.
החשוד עוכב על ידי יחידת 'אופק' והשיטור העירוני, ומהעירייה נמסר כי הוא הועבר להמשך טיפול משטרת נתיבות. מהעירייה נמסר כי היא "נחושה לפעול במלוא התקיפות כדי למגר את התופעה שמעבר לפגיעה באיכות החיים, פוגעת בנכסי הציבור ומסבה נזק כספי גדול לקנייני הציבור, וככל שיאותרו חשודים בביצוע המעשה, הרי שמעבר להגשת תלונה ופתיחת תיק פלילי, העירייה תגיש תביעת נזיקין בגין כל הנזקים שנגרמו בעטיין של השחתת נכסי הציבור".
כמו כן, העירייה מבקשת מהתושבים לגלות עירנות ואכפתיות ולדווח על כל מקרה של השחתת רכוש ציבורי באמצעות ריסוס כתובות גרפיטי, או בכל דרך אחרת על מנת להבטיח את מיגור התופעה.
פורסם לראשונה: 17:15, 17.02.20