התפתחות בפרשת מותה של רואן אל-כתנאני, תושבת רהט, שעל פי חשד המשטרה היא מצאה את מותה כתוצאה מהכאתה על ידי בעלה.
לאחר ששהה במשך 17 יום במעצר, כשהמשטרה מייחסת לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש חקירה, שוחרר היום הבעל החשוד, עלא אל-כתנאני, ממעצרו על ידי בית משפט השלום בבאר-שבע בתנאים מגבילים.
2 צפייה בגלריה
רואן אל-כתנאני (למעלה) והחשוד שמובא להארכת מעצר
רואן אל-כתנאני (למעלה) והחשוד שמובא להארכת מעצר
רואן אל-כתנאני (למעלה) והחשוד שמובא להארכת מעצר
(צילום: חיים הורנשטיין, מהאלבום הפרטי)
יחד עימו שוחרר גם ד"ר ממדוח אל-כתנאני, בן דודו של הבעל, אף הוא תושב רהט, שנחשד בסיוע בהמתה בקלות דעת.
מהמשטרה נמסר, כי לאור המצב הבעייתי שנאסף עד כה ולאחר התייעצות עם הפרקליטות, נמצא כי אין מקום להמשיך ולהחזיק את החשודים במעצר להמשך חקירת נסיבות מות המנוחה. המשטרה חתרה לחקר האמת החל מרגע קבלת הארוע וביצע פעולות רבות תחת עינו הפקוחה של בית המשפט בחתירה לחקר האמת באירוע מותו של אדם בנסיבות מעלות חשד".
שני החשודים שוחררו ממעצרם לאחר שחוות הדעת של המכון לרפואה משפטית לא קבעה באופן חד משמעי את נסיבות מותה של רואן אל-כתנאני.
כאמור, בהסכמת הצדדים החליט היום שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, יריב בן דוד, לשחרר את שני החשודים ממעצרם בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מהרהט למשך 21 יום ואיסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 30 יום.
בתגובה להחלטת בית המשפט אמר למיינט באר שבע עו"ד צבי אבנון, בא כוחו של עלא אל- כתנאני, כי "כבר מלכתחילה טענו שהמשטרה עלתה על עץ גבוה מדי. לא היה כאן רצח. גם כשמרשי נעצר הוא סיפר לחוקרים כי כשהוא הגיע הביתה הוא מצא את אשתו במצב קשה לאחר שנפלה באמבטיה. החוקרים לא האמינו לו והאשימו אותו תחילה בעבירת רצח.
2 צפייה בגלריה
עו"ד צבי אבנון
עו"ד צבי אבנון
( עו"ד צבי אבנון)
"תוך כדי המעצר הומרה העבירה להמתה בקלות דעת. נגרם לו עוול. לאחר שש הארכות מעצר, גם הפרקליטות הגיעה למסקנה שבתיק הזה אין להם דבר וחצי דבר. גם חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית תומכת בעמדה של מרשי ולא של המשטרה. לכן הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. לא מעצר בית וללא איזוק אלקטרוני, אין לו צו הרחקה מילדיו והוא חופשי לחייו. מיוזמתנו, הסכמנו להרחקתו מרהט כדי להרגיע את הרוחות הסוערות. כל מה שטענו התברר היום כנכון. הוא לא אשם, הוא לא פגע באשתו וגם לא תיכנן לפגוע בה. הוא אדם ללא עבר פלילי שבא ממשפחה נורמטיבית לגמרי".