רבים נענו לקריאה והגיעו ללוות למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר-שבע את החייל מיכאל לונגו ז"ל שנפטר במוצאי שבת באופן טראגי והוא בן 19 בלבד.
2 צפייה בגלריה
צילומים: יעקב לוי, פרטי
צילומים: יעקב לוי, פרטי
צילומים: יעקב לוי, פרטי
מיכאל לונגו שירת בבסיס בדרום, הוא למד בבית ספר תיכון בבאר-שבע, תלמיד מצטיין שנבחר גם לחייל מצטיין בראש השנה. חברים וקרובי משפחה סיפרו, כי למיכאל היו שאיפות להתקדם בתחום המחשב ואף ללמוד באוניברסיטה לאחר השחרור מצה"ל.
המחנכת שרונה מבית הספר התיכון בו למד מיכאל, התקשתה להיפרד מתלמידה: "מורה נפרדת בסוף כיתה י"ב מתלמידיה, אך אף פעם אין זו פרידה ממש כי אנו זוכים להיפגש, אולם היום באתי לכאן בכאב רב מנשוא להיפרד ממך בפעם האחרונה לתמיד. זה בלתי אפשרי, כי אני רואה אותך בא מולי, גבוה עם המבט הביישני. היית כל כך אנושי, סובלני, תלמיד חרוץ בעל ערכים ושאיפות לעתיד".
"מיכאל היה אדם אהוב ואיכפתי, אדם חכם עם המון תושיה", ספדה לו סגן אלוף מירי, מהבסיס בו שירת.
2 צפייה בגלריה
צילום: מסך
צילום: מסך
צילום: מסך
דודו של מיכאל, אנדריי, אמר בכאב: "מיכאל האהוב והיקר, הלכת לצבא ולא חזרת, זה דבר בלתי נתפס, לא ברור איך אפשר להמשיך מכאן". האמא אנדריאה התקשתה לעמוד מול הקבר הטרי של בנה: "לנצח תשאר בלב שלי אוהבת אותך".
עודד בר מאיר מוסיף כי מדובר צה"ל נמסר: "חייל נמצא ללא רוח חיים בבסיס בדרום הארץ. הודעה נמסרה למשפחתו. המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".