1 צפייה בגלריה
בית מרקחת. לתמונה אין קשר לידיעה (צילום ארכיון: אבי מועלם)
בית מרקחת. לתמונה אין קשר לידיעה (צילום ארכיון: אבי מועלם)
בית מרקחת. לתמונה אין קשר לידיעה (צילום ארכיון: אבי מועלם)
לפני כחודש ימים נסגר לצמיתות בית המרקחת במרפאה א' באופקים של "שרותי בריאות כללית" ומאות מבוטחי הקופה, רובם קשישים וחולים כרוניים, הנזקקים לתרופות נאלצים לכתת את רגליהם לבתי מרקחת מרוחקים יותר משכונת מגוריהם.
"לפני כחודש", סיפר השבוע ל"ידיעות הנגב" יוסף גבאי, מוותיקי אופקים, "הגעתי למרפאה והופתעתי לשמוע שבית המרקחת יהיה סגור למשך שבוע ימים. הופתעתי לשמוע את הבשורה הזו, מה גם שבהמשך, לאחר שהתקשרתי לראש מנהלת קופת חולים כללית במחוז הדרום, התבשרתי שבית המרקחת ייסגר לצמיתות כבר למחרת היום. הפתרון שהוצע היה אספקת תרופות לחודש ימים בחבילה מיוחדת לטובת החולים הכרוניים שיוכלו לקבל את תרופותיהם במרפאה עצמה ולא בבית המרקחת. שאר המבוטחים ייאלצו לחפש בתי מרקחת אחרים בעיר. זו פשוט שערורייה ממדרגה ראשונה. אנחנו משלמים מסים לקופת חולים כמו כולם ומגיע לנו שירות כמו לכל המבוטחים. לא יכול להיות שאת הקשיים התקציביים של קופת החולים יעמיסו על הגב שלנו. לא ייתכן שיחסכו בעובדים על חשבוננו, מה גם שמדובר כאן באוכלוסייה מבוגרת שפשוט לא סופרים אותה. מה מצפים? שננדוד למרחקים כדי לרכוש תרופות?".
מ"שרותי בריאות כללית" נמסר בתגובה: "עקב מחסור ברוקחים ומיעוט פניות אנו נאלצים בשלב זה להפסיק את פעילות בית המרקחת במתכונת הנוכחית ובוחנים אפשרויות אחרות להמשיך במתן השירות. לרשות מטופלי המרפאה עומדת פריסת בתי המרקחת הרחבה ביותר בעיר, הכוללת שלושה בתי מרקחת הערוכים לקליטתם: בית המרקחת במרפאת אופקים ב', הממוקם במרחק של כ־400 מטר מהמרפאה, בית המרקחת במרפאת 'חפץ חיים' ובית המרקחת של רשת ה'סופר פארם' הנמצא בהסדר בו ניתן לרכוש תרופות עם מרשם במחיר 'הכללית'. בימים אלה אנו עושים מאמצים למציאת חלופות נוספות מתוך הבנה כי מדובר באוכלוסייה מבוגרת. אנו מצטערים על אי הנוחות ומאחלים בריאות טובה".