שוטר מג"ב, תושב הנגב, מואשם בסחר בסמים באמצעות אפליקציית טלגרם.
על פי כתב האישום, שהגישה בסוף השבוע שעבר המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בבאר-שבע, החזיק השוטר (20), המשרת בשירות חובה במשמר הגבול, סמים מסוכנים מסוג קנאביס במשך כשנה וחצי, החל מחודש אפריל אשתקד ועד לחודש האחרון, עת הוא נעצר.
בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים, נטען כי השוטר הנאשם הציע את הסמים שברשותו ואף סחר בהם בהזדמנויות רבות באמצעות שימוש ביישומים "טלגראס" ו"טלגרם".
1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: שאטרסטוק
צילום המחשה: שאטרסטוק
צילום המחשה: שאטרסטוק
בנוסף הוא אף הקים וניהל, באמצעות היישומון "טלגרם", קבוצה בשם "טלגראס נתיבות" בעלת כ- 190 משתתפים, שמטרתה להוות תחליף ליישומון "טלגראס" ולאפשר לנאשם להציע למשתתפי הקבוצה לרכוש ממנו סמים בלא היתר כדין. בין השאר, כך על פי כתב האישום, מכר השוטר הנאשם סם מסוג קנאביס לנער כבן 17, המוגדר על פי החוק כקטין. בחלק מהמקרים ביצע השוטר הנאשם את מכירת הסמים תוך שימוש במכוניתו ואופנועו.
כתב האישום מייחס לשוטר הנאשם עבירות של סחר בסמים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, הדחת קטין לסמים ועבירות נוספות. על פי הנטען בכתב האישום, נהג השוטר הנאשם באופנוע שבבעלותו, למרות העובדה שלא היה ברשותו רשיון לנהיגת אופנוע מכל סוג.
בשולי כתב האישום ביקשה מח"ש מבית המשפט, כי במידה והשוטר הנאשם יורשע יתבקש בית המשפט להורות על חילוט הטלפונים הסלולאריים ששימשו אותו לצורך ביצוע עסקאות הסמים ועל חילוט אופנועו של הנאשם בו הוא השתמש ללא רשיון נהיגה מתאים. כמוכן יתבקש בית המשפט, במידה וזה ירשיע את השוטר הנאשם, לקבוע בהכרעת הדין כי הנאשם הוא 'סוחר סמים' ומלבד חילוט אופנועו והמכשירים הסלולאריים יהיה על בית המשפט, כך על פי בקשת מח"ש, לחלט לטובת אוצר המדינה גם את סכומי הכסף המזומן שנתפסו ברשותו עם מעצרו בסך 4,250 שקל ו- 110 אירו.
לכתב האישום צורפה גם בקשת מח"ש מבית המשפט להורות על מעצרו של השוטר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
השוטר עצמו הודה בחקירותיו במיוחס לו. במהלך החקירה אותרו בטלפונים הסלולאריים שלו תכתובות מאפליקציית "טלגרם", בהן הוא סיכם כי ימכור וירכוש סמי קנביס בהזדמנויות רבות. בין השאר גם הופעל סוכן משטרתי שביצע שתי עסקאות של סחר בסמים עם השוטר הנאשם ובבדיקת המחלקה לזיהוי פלילי נמצא כי מדובר בקנביס.