1 צפייה בגלריה
מועצת העיר באר שבע. צילום: יעקב לוי
מועצת העיר באר שבע. צילום: יעקב לוי
מועצת העיר באר שבע. צילום: יעקב לוי
"עניי עירך קודמים" - ברוח זו התנהל הדיון במועצת עיריית באר-שבע אמש (ד') שתכליתו לתת עדיפות לספקים ונותני שירותים מקומיים.
את ההצעה העלה חבר האופוזיציה משה ינאי, שבאופן עקבי לא מוריד את הנושא מסדר היום, ודורש פעם אחר פעם להטיב עם בעלי עסקים מבירת הנגב שחלקם מתמודדים עם קשיים כלכליים. "אני רוצה יותר לעסקים מבאר-שבע, זה יביא להתפתחות העיר, יעסיקו יותר עובדים, תהיה פחות אבטלה, הכל קשור אחד בשני" אמר ינאי.
ההצעה של ינאי, היא להעדיף ספקים באמצעות הצעות מחיר שהעירייה מפרסמת, כמובן מבלי לוותר על איכות, ובכך לתת יותר תעסוקה לנותני שירותים למיניהם. מדובר בעסקים דוגמת משרדי עורכי דין, משרדי רואי חשבון, שמאים, נגרים, מסגרים ועוד. ינאי חזר וטען, כי לא פעם ספק תל אביבי זכה במכרז ואת העבודה הוא העביר לקבלן משנה מבאר-שבע "אז מה עשינו בזה?" תהה ינאי, "הזכיין גזר קופון, אז למה שלא ניתן את העבודה לזכיין מקומי?".
ההצעה של ינאי קוממה את סגן ראש העירייה שמעון בוקר, שאמר:"אי אפשר להפריד את באר-שבע ממדינת ישראל, להגיד שבאר-שבע תיתן רק לבאר-שבעים אני לא יודע עם זה חוקי, מה אתה רוצה?" שאל בוקר את ינאי: "שאנחנו נתפור מכרזים, נעשה חליפות למכרזים? מי שרוצה שיתמודד במכרזים".
ראש העירייה רוביק דנילוביץ' סיכם את הדיון כאשר בשורה התחתונה הוחלט כי תיבחן ההצעה להעניק עדיפות לבעלי עסקים מבאר-שבע והנגב. "לנו חשוב מאוד שהעסקים שלנו יעבדו, יפרנסו ולא ייסגרו" אמר דנילוביץ', "אם אפשר לעשות זאת בדרכים חוקיות ולא מוותרים על האיכות, ויש כאן איכות, אז איפה שאפשר לתעדף ראוי לבחון זאת".
על הטענות שזכיינים מבחוץ לוקחים קבלני משנה מקומיים אמר דנילוביץ':"אם חברה מתל-אביב לוקחת את העבודה ונותנת לקבלן משנה באר-שבעי, אז פה באמת לא עשינו שום דבר".