בתחילת החודש שעבר, בשעת לילה, הגיע תושב רהט (21) למכולת מקומית כדי לרכוש שוקולד. לכאורה, מדובר ברכישה רגילה לחלוטין, אך מכתב אישום שהוגש בסוף השבוע שעבר נגד האיש מתברר שלא כך היו פני הדברים.
1 צפייה בגלריה
מאיים באקדח. צילום: shutterstock
מאיים באקדח. צילום: shutterstock
מאיים באקדח. צילום: shutterstock
על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש בבית משפט השלום בבאר־שבע על ידי באת כוח הפרקליטות, עו"ד רננה לוי, עולה כי לאחר שהאיש שילם עבור קנייתו הוא פנה לאחד העובדים במכולת שהיה בקופה של המקום ושוחח איתו. לפתע, במהלך השיחה, החל הנאשם לאיים על העובד בקופה בנוסח, "אני אשרוף לכם את המקום. אני אירה במקום".
בעודו מקלל ומאיים יצא הנאשם בשלב מסוים מהמכולת, אך לאחר זמן קצר הוא חזר למכולת, המשיך לאיים ושוב יצא מהמקום ואיים על העובד בנוסח, "אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק". הנאשם, כך על פי כתב האישום, לא הסתפק בזה כשהוא שלף את אקדחו וירה כדור אחד לעברו של העובד. למרבה המזל, הכדור החטיא את העובד.
הנאשם, כך נטען בכתב האישום, לא נרגע וכעבור מספר דקות ירה מספר יריות באוויר ואיים על העובד ועל אחיו, העובד עימו במכולת המשפחתית כי, "אני אהרוג אתכם".
כשבועיים לאחר מכן אותר הנאשם על ידי שוטרי סיור מתחנת משטרת רהט וכאשר אחד השוטרים ביקש לעצור אותו הניף הנאשם את אגרופו לעבר השוטר ואיים עליו "אני א... אותך, אני שיכור". גם כשהוא הובא לתחנת המשטרה ברהט כשהוא אזוק בידיו וברגליו, המשיך הנאשם לאיים על השוטרים. "אני אפגע בך ובמשפחה שלך", איים הנאשם על אחד הקצינים בתחנה, "תזכור טוב את הפנים שלי, אני אגיע אליך עד הבית שלך. אני אשב שבוע, אבל אני אצא ואראה לך מי אני. אני מבטיח שאתה והמשפחה שלך תסבלו. אל תדאג, אני זוכר אותך טוב מאוד".
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של ירי מנשק חם ואיומים. הנאשם, כך עולה מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, הכחיש כל קשר למיוחס לו וטען כי הוא כלל לא היה במקום. הנאשם גם הכחיש כי איים על השוטרים.
לחובתו של הנאשם, כך על פי בקשת הפרקליטות, עבר פלילי הכולל עבירות חבלה חמורה, פציעה והחזקת סכין, בגינן הוא ריצה מאסר של כחמישה חודשים. כמו כן תלויים ועומדים נגדו בבית משפט השלום בבאר־שבע שני כתבי אישום בגין איומים, תקיפה וחבלה.