1 צפייה בגלריה
ביג באר שבע, הרצל יוסף
ביג באר שבע, הרצל יוסף
ביג באר שבע, הרצל יוסף
ביום ראשון הקרוב ואחת לחודש באופן קבוע, יפעל מרכז הקניות ביג בבאר-שבע במתכונת של "מרכז שקט": מערכת הכריזה והמסכים יהיו כבויים, עוצמת התאורה תעומעם וגם לא תושמע מוסיקה ברחבי מרכז הקניות.
מדובר בפרויקט ארצי של כלל מרכזי "ביג" ליצירת סביבת קניות מותאמת לילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, בעלי רגישות חושית ושונות נוירולוגית. עבור אותה אוכלוסייה, מוסיקה, רעש, אורות מסנוורים ומסכים מרצדים במרכזי קניות הומי אדם מהווים עומס גירויים גדול שעלול לגרום להם לפתח סימני מצוקה וחרדה ולהשפיע עליהם לרעה מבחינה פיסית ונפשית. הדבר גורם לעתים להימנעות מרוב חוויות הבילוי, דבר המשפיע גם על בני משפחותיהם.
במסגרת "המרכז השקט" יכבו ב"ביג" בבאר-שבע, כמו גם בשאר מרכזי "ביג" ברחבי הארץ מדי חודש למשך ארבע שעות את מערכת הכריזה, המוסיקה והמסכים וימתנו את עוצמת התאורה. היוזמה יוצאת הדופן הזו הינה בשיתוף מיזם "מקומות שמורים" בהובלת אור אלתרמן ושרון גבריאלוב והמרכז לטיפול וחקר באוטיזם.
לדברי מנהלת האחריות התאגידית ב"ביג", יסמין אלעד, מדובר במהלך שיתקיים באופן קבוע ומתוך הבנה של הרגישות הנדרשת לכלל גווני האוכלוסייה.
"החלטנו להתגייס", מציינת יסמין אלעד, "למען האנשים והמשפחות שזקוקים לסביבת קניות מותאמת אישית כמו אוויר לנשימה. מדובר באנשים עם בעיית ויסות חושי וסף רגישות גבוה יותר מאדם רגיל, שמעוניינים כמו כולנו ליהנות לעתים מקצת שקט ורוגע גם במרכז קניות ובילוי. יש לנו שיתוף פעולה מלא מהסוחרים ששמחו לשמוע על המיזם ולקחת בו חלק ומעוניינים לשמור על המרכז השקט גם בתוך החנויות שלהם".
כאמור, ה"מרכז השקט" יופעל בכל יום ראשון, הראשון בכל חודש, בין השעות 16:00-20:00.