1 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
נשות "קסם המדבר" פותחות את בתיהן לקהל הרחב בשבתות בחודש אוקטובר לפעילות חווייתית סביב התרבות הבדואית לכל המשפחה. הפעילות מתקיימת במסגרת תכנית להקמת מרחב עסקי של יזמי תיירות ברהט במרכז סוויץ' מייסודו של מכון טריגובוף ובשיתוף מונא חלל לשינוי.
בכל שבת בחודש אוקטובר יתקיים אירוע " שבת פתוחה" ברהט במסגרתו נשים פורצות דרך שהקימו פורום לקידום התיירות בעיר הבדואית רהט יארחו את הקהל הרחב לפעילות חווייתית סביב התרבות והמורשת הבדואית.
במסגרת הפעילות יתקיימו סדנאות לילדים של אפיית פיתה על הסאג', רכיבה על חמורים, סדנה להכנת סבונים טבעיים, טחינת קמת על הריחיים. למבוגרים יציעו סדנאות בישול עלי גפן, ממולאים, שקשוקה ואוכל בדואי מסורתי וסדנאות יצירה ומורשת.
הפעילות מתקיימת הודות לפעילות "קסם המדבר" שמובילה הרשות לפיתוח הנגב בחברה הבדואית בנגב בשנים האחרונות ובהובלת מרכז סוויץ' מייסודו של מכון טריגובוף ובשיתוף מונא חלל לשינוי, עיריית רהט, משרד התיירות ומשרד הכלכלה באמצעות מעוף רהט. התוכנית כוללת בשלב הראשון הכשרה ליצירת נוכחות דיגיטלית לעסקי תיירות לצד בניית קהילה עסקית סינרגטית.
הנשים המארחות הן נג'אח אבו לטייף, חוסנייה אבן ברי, אמאן אלעמור, סאמיה שורבגי, סבריה אבו ג'עפר, נידאל שורבגי, חנאן אלגבור וג'מאלאת אבו מוסא. כל אחת מהנשים תתבל את המפגש בסיפורה האישי המרתק ובמפגש עם משפחה.
התוכנית כוללת יצירת קהילה עסקית של כל יזמי התיירות והאירוח ברהט לצד הכשרה מקצועית וכלים יישומיים לקידום התיירות בחברה הבדואית בכלל וברהט בפרט. התוכנית מתקיימת במרכז סוויץ' בבית עידן הנגב. ההכשרה לנוכחות דיגיטלית תימשך כחצי שנה והיא כוללת תכנים ייעודיים לעולם התיירות כמו TripAdvisor"", Booking"" וניהול תוכן שיווקי באנגלית – זאת לצד יסודות השיווק הדיגיטלי.