1 צפייה בגלריה
קריית המודיעין המיועדת. צילום: יח"צ
קריית המודיעין המיועדת. צילום: יח"צ
קריית המודיעין המיועדת. צילום: יח"צ
זעם בארגוני הסביבה בדרום: במקום בסיס מודיעין מודרני ערימות פסולת בניין בליקית שליד עומר. לפני כ-15 שנים החליטה ממשלת ישראל במהלך היסטורי, להעביר ממרכז הארץ לנגב מספר בסיסים ויחידות צבאיות.
בין השאר הוחלט להעתיק את אגף המודיעין מאזור צומת גלילות שבהרצליה ולהקים באזור ליקית, בין צומת שוקת ליישוב עומר, את קריית המודיעין בהיקף של כ 25 מיליארד שקלים. עם כניסתו של אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל בינואר השנה, הוא פנה לראש הממשלה, בנימין בדרישה לבחון מחדש את העברת קריית המודיעין לנגב, מה שמעכב את תהליך העברת האגף דרומה. רב אלוף כוכבי התבטא לא מכבר בסיור בנגב, כי הוא בעד העברת קריית המודיעין לנגב אולם יש לדאוג קודם לתקציב להקמת תחנת רכבת קרובה להסעת המשרתים בצה"ל.
ראש הממשלה נתניהו, התחייב השבוע במכתב לראש עיריית דימונה, בני ביטון, כי קריית המודיעין תעבור לנגב ואם יהיה צורך נושא התחבורה יתוקצב. נכון לרגע זה, השטח בו עתידה לקום קריית המודיעין, הפך למזבלה פיראטית בו הושלכו כמויות רבות של פסולת בניין.
מדובר בזיהום של שטח גדול שלא מקבל מענה. "במקום קריית המודיעין יהיה אתר אשפה, העיכובים בהקמת הבסיס יהפכו את השטח לאתר פסולת ענק בלב הנגב" אומר מנכ"ל נגב אקולוגיה, ערן שמרלק. מנכ"לית עמותת נגב בר קיימא, בלהה גבעון, אומרת: "כל הנושא של השלכת פסולת ברשות הרבים בעיקר פסולת בניה זו מגפה שמתרחשת בנגב היום. כמעט בכל שטח פתוח רואים השלכת פסולת ואין אכיפה מספרת".
לדברי גבעון, "המשרד להגנת הסביבה פועל לפתור את הבעיה אבל אין לו תקציבים לכח אדם נוסף לאכיפה. צריך להטיל קנסות, להוציא סיירות, לתפוס את הפושעים. הרשויות שהשטח נמצא ברשותם צריכים לספק פקחים או פתרון, צריך לשבת ולחשוב איך מתמודדים עם המגפה הזאת - חבל שיש אנשים שרוצים לחסוך כמה שקלים על חשבון הסביבה".