1 צפייה בגלריה
מלך החיות של באר שבע | צילום: רוני טלקר, שי מישייב, אביטל ברזנסקי
מלך החיות של באר שבע | צילום: רוני טלקר, שי מישייב, אביטל ברזנסקי
מלך החיות של באר שבע | צילום: רוני טלקר, שי מישייב, אביטל ברזנסקי
השבוע נפתחה שנת הלימודים לא רק לילדי באר שבע. גם מרקוס, פלורה ופאונה, שלושת האריות האפריקאים בגן החיות נגב zoo בבאר-שבע, חזרו לשגרת אימונים.
שלושת האחים הועברו בפברואר האחרון לנגב מגן החיות "סוסוטו" בהונגריה, בגיל שנתיים. כחלק מההתאקלמות לביתם החדש - הלהקה עוברת סדרת אימונים על ידי צוות המטפלים של גן החיות. האימונים מתקיימים פעמיים ביום כאשר לכל אריה קצב למידה משלו והם בוחרים אם ברצונם להשתתף באימון.
מנהל ההדרכה, ספיר חורש מסביר שלאימוני האריות יש מספר מטרות. הראשונה לאפשר בדיקה פיזית וטרינרית פשוטה לבעלי החיים, ללא צורך בשימוש בחומרים מטשטשים.
כחלק מהאימונים האריות מציגים למטפלים את איברי גופם המוסתרים כגון שיניים, כפות רגליים, בטן ועוד. כך המטפלים יכולים לבצע אבחון פיזי לבעלי החיים על בסיס יום יומי. כמו כן, באימונים אנשי הצוות מבצעים הדמיה של זריקה כדי להרגיל את האריות לאפשר לצוות הווטרינרי לקחת מהם בדיקות דם ולתת להם חיסונים בעת הצורך.
מטרה נוספת של האימונים היא להעשיר את חיי היום יום של להקת האריות בגן ושומרים על כושר גופם.
מנהל מחלקת יונקים, שי מישייב, מספר על האריות ומוסיף: "כל אחד מהם נמצא בשלב אחר באימון וביחסים עם המטפלים דבר שנובע גם מהאופי השונה של כל אחד. שלושת האריות מאוד מגובשים ואוהבים אחד את השנייה, אוהבים להתכרבל יחד, לשחק מחבואים ו"לצוד" אחד את השנייה. עד שזה מגיע לארוחה, אז הם מעדיפים כל אחד לאכול באזור אחר בנפרד בלי לגנוב או לחלוק את המזון".
כך נראה חלק מאימון האריות:
מעוניינים להשתתף באימונים? בגן החיות מזמינים תלמידי כיתות א' עד ו' להירשם לחוג "עולם בעלי החיים" דרך אתר האינטרנר של חברת "כיוונים".