1 צפייה בגלריה
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
מנתונים שנמסרו בוועדה לקליטת עלייה בעיריית באר-שבע עולה, כי מרבית העולים הנקלטים בעיר הינם דוברי השפה הרוסית. בתוך כך דוווח גם כי קצב העליה הואט בשנים האחרונות.
במהלך שנת 2018 הוגבר קצב העלייה ממדינות דרום אמריקה כמו למשל מברזיל. מפילוח נתונים בשנת 2016 ניתן לראות בבירור כי מספר העולים דוברי רוסית גבוה משאר דוברי שפות אחרות על פי הנתונים הבאים: 81 עולים דוברי ספרדית, 123 דוברי אנגלית, 24 דובר צרפתית, 683 דוברי רוסית ו-24 עולים דוברי שפות אחרות.
קצב העלייה לעיר באר שבע הואט בשנים האחרונות, וזה כנראה בשל מגמה כלל ארצית. על פי הנתונים בין השנים 2012 -2017 נקלטו בבירת הנגב 5,584 עולים. השנה הכי פוריה מבחינת עלייה היתה שנת 2012 עם 1,087 עולים, ומספר העולים הנמוך שנרשם 307 עולים נכון לחודש מאי 2017.
יחד עם זאת, למרות הנתונים שמצביעים על האטה, ועדת הקליטה ציינה בסיפוק את השותפות עם ארגונים גדולים לעידוד העלייה לבירת הנגב כגון הארגונים הבאים: נפש בנפש, הסוכנות היהודית, קרן לידידות וההסתדרות הציונית. כן יש שיתוף פעולה עם גורמים שמפעילים תכניות שונות כגון: "מסע", "תגלית" ואחרים. מרכז הקליטה והגורמים השותפים פועלים לתת מענה לצרכים של העולים כגון: מימוש עצמי, קידום מקצוע הסבה והכשרה, פעילות חברתית, לימודי עברית וחינוך לילדים וכן סיפוק צרכים בסיסיים כמו דיור, מזון ושירותי בריאות.