2 צפייה בגלריה
כיפת ברזל | צילום: שאול גולן
כיפת ברזל | צילום: שאול גולן
כיפת ברזל | צילום: שאול גולן
מבקרים בקניונים אולי מכירים את כל מיקומי החנויות בעל פה, אך אינם יודעים היכן המרחב המוגן. אפליקציה ישראלית חדשה - Navin , פותחה במטרה למפות מקלטים ומרחבים מוגנים במבנים גדולים ברחבי באר שבע.
Navin נוסדה על ידי שי רונן, נווט קרב ב-16F, ליאור רונן מהנדס מחשבים ומומחה בגלי רדיו, והיזם גידי ברק ופועלת כיום בישראל ובקליפורניה. ייחודה של האפליקציה שהיא פועלת בהצלחה גם בחללים פנימיים שבהם ה-GPS משתבש. לכן, אפליקציות ניווט אחרות לא מצליחות לזהות את מיקום המשתמש בתוך המבנה ולהציע ניווט מדויק.
המיפוי בבאר שבע כולל שורה של מבנים מרכזיים הכוללים את: הגרנד קניון, קניון הנגב, אוניברסיטת בן גוריון ומקלטים ברחבי העיר. כדי לקבל את המיקום הקרוב יש להקליד מקלט או מרחב מוגן בשורת החיפוש.
הפרויקט מורחב כעת למקומות נוספים בארץ וכבר החל מיפוי המקלטים והמרחבים המוגנים באוניברסיטת תל אביב.
2 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות Navin
צילום: באדיבות Navin
צילום: באדיבות Navin
עם הכניסה לאפליקצית Navin היא מזהה את המיקום המדויק של המשתמש בתוך המבנה כולל קומה ואפשר באמצעותה לנווט בזמן שגרה לחנויות, מחלקות בבתי חולים, פקולטות באוניברסיטה, חדרי שירותים ומקומות רבים נוספים. מסלול ההליכה הנדרש מפורט כולל שימוש במדרגות נעות או רגילות וכו'. האפליקציה מתעדכנת כל העת, בין השאר באמצעות עדכונים שמעלים המשתמשים.
שי רונן, מנכ"ל אפליקצית Navin, אמר כי הוא ממליץ לתושבים לא להמתין חלילה לתרחיש אמת, אלא ללמוד ולהכיר מראש את המקומות הבטוחים במבנים בהם הם שוהים, במיוחד בתקופה של הסלמה ביטחונית. "כפי שאנחנו יודעים כל אחד בביתו מה הוא עושה במקרה של אזעקה כך כדאי לפעול במקומות ציבוריים. אנחנו מזמינים את המשתמשים להוסיף לאפליקציה מקלטים ומרחבים מוגנים במבנים אותם הם פוקדים", סיים.