● מתי מתחילה השבת שלך? "השבת שלי מתחילה כבר בבוקר שישי כשאני יוצאת לבקר את אמי. בכל שישי בבוקר מתקיים מפגש אחיות, ההתעדכנות השבועית שלנו. אנחנו נפגשות יחד לקפה וסגירת פערים מהשבוע".
● מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת? "בעלי ואני מכינים יחד את הארוחה. בעלי שמעון הוא בשלן רציני ומתמחה בדגים. הילדים בעיקר אוהבים את הקוסקוס שלי ואת הדגים של שמעון, דניס או סלמון עם רוטב. הקוסקוס שלי הוא המאכל הקבוע של שישי בצהריים. כולם חוזרים מבית הספר לארוחה חמה. באופן קבוע יש גם תמיד עוף בגריל ואורז צהוב, עליהם הילדים לא מוותרים. אני מאוד אוהבת גם לאפות, ובדרך כלל הקינוחים זה חלק מתחום האחריות שלי. תמיד יש בבית עוגה או עוגיות מעשה ידיי".
● מה המאכל המועדף על שולחן השבת? "הדגים של שמעון הם הכוכבים. לצידם יש את האורז והעוף המסורתיים יותר, ולצד כל אלה גם אוכל יותר מגוון ומיוחד. אנחנו במשפחה תמיד אוהבים לשלב בין הישן לחדש, בין המסורתי לחדשני".
● הולכים לבית הכנסת? "בימי כיפור המשפחה בהרכב מלא מגיעה לבית הכנסת לשמיעת השופר ולברכת הכוהנים תחת כנפי הטלית של שמעון בעלי ונהנים מהקדושה והברכה שמרוממת את הלב".
● את מצליחה לנוח בשבת? "אני לא מחפשת מנוחה בשבת, אלא לנצל את הזמן לביקורים משפחתיים. חבל לי לבזבז את סוף השבוע על מנוחה".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף מבחינתך? "הילדים שלי מאוד אוהבים לראות סרטים. אם הבת שלי, קסם, מוצאת סרט מעניין, אז כל המשפחה מתגייסת ואנחנו הולכים יחד לקולנוע או צופים בסרט בסלון בבית. עוד בילוי משפחתי שאהוב עלינו במיוחד הוא באולינג, לשם גורר אותנו בני הצעיר יקיר־עוז. רק כשאנחנו שם, אנחנו מבינים בכל פעם מחדש כמה זה בילוי כייפי".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת? "אני באה ממשפחה מורחבת של שבעה אחים. משפחה טוניסאית מסורתית, שהכיף הגדול היה תמיד ההתכנסות של כולם עם בני הזוג והילדים. כך גם בחגים, כולנו נפגשים יחד עד היום. אני זוכרת שבילדותי היה קידוש אצל ההורים שלי ולכולנו היו מקומות קבועים ליד השולחן. אבי תמיד היה בראש השולחן, אמא היתה מגישה את האוכל והכבוד הגדול שהיה לנו להורינו היה חלק בלתי נפרד מנוף ילדותנו".