רועי (שם בדוי), ילד באר-שבעי בן שלוש, נמצא זה למעלה משלושה חודשים אצל משפחת קלט חירום באחד מישובי הנגב, לאחר שהוצא מביתו בצו בית משפט בעקבות תסקיר של גורמי הרווחה כי אימו אינה מסוגלת לגדל אותו ולטפל בו.
זמן קצר לאחר לידתו של רועי, נטש אביו הביולוגי את אימו והותיר אותה לגדל לבדה את בנה התינוק. רועי נולד לאם, בשנות השלושים לחייה, מכורה לסמים, שניסתה בכל כוחה להיגמל ולצאת ממעגל הסמים אך ללא הצלחה.
בצו בית המשפט בעקבות בקשת גורמי הרווחה הוצא רועי מביתו והועבר למשפחת קלט חירום מחוץ לבאר-שבע. משפחת קלט חירום היא למעשה משפחה המשמשת כ"תחנת מעבר" במצב בו הילד חייב לצאת מביתו, אבל עדיין לא נמצאה לו משפחת אומנה מתאימה.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
"מדובר בילד מקסים", סיפרה השבוע ל"מיינט באר שבע" מירה ורקר, מגייסת משפחות אומנה באזור הנגב והדרום מטעם מכון "סאמיט", "שזקוק למשפחת אומנה באזור הדרום. רועי זקוק למשפחה שתדע להכיל את סיפור חייו וגם את אימו, שאותה הוא אוהב והיא חלק בלתי נפרד מחייו.
"אחת לשבוע פוגש רועי את אימו במרכז קשר בבאר-שבע בפיקוח של עובדת סוציאלית והוא נמצא איתה בקשר. העניין הוא שלאם אין משפחה תומכת והיא מוכרת לשירותי הרווחה. אנחנו מחפשים בדחיפות משפחת אומנה שתקלוט את רועי לביתה".
בתוך כך מציינת ורקר, כי בעוד שבבאר-שבע כבר פועלות 75 משפחות אומנה המעניקות בית חם לילדים, הרי שבשלוש השנים האחרונות לא נמצאה ולו משפחת קלט חירום אחת בבאר-שבע.
"חשוב מאד", מציינת ורקר, "שתהיה משפחה כזו דווקא בבאר-שבע בגלל המענה הרפואי הנרחב והמיידי שניתן בעיר, בגלל הקירבה לכל גורמי הרווחה, ומעל לכל עיר עם איכות של תושבים שיודעים מהי נתינה. העובדה שאין לנו אף משפחת קלט בבאר-שבע זה מספר שנים, היא בעייה רצינית".
משפחות המעוניינות להיות משפחות אומנה או משפחות קלט מתבקשות ליצור קשר עם מכון "סאמיט", טלפון 08-6654292 או באתר המכון www.summit.org.il.