1 צפייה בגלריה
שוד סניף דואר בשכונת רמות ב"ש. צילום: מתוך מצלמות האבטחה, באדיבות דוברות המשטרה
שוד סניף דואר בשכונת רמות ב"ש. צילום: מתוך מצלמות האבטחה, באדיבות דוברות המשטרה
שוד סניף דואר בשכונת רמות ב"ש. צילום: מתוך מצלמות האבטחה, באדיבות דוברות המשטרה
הפרקליטות הגישה אתמול (ראשון) כתב אישום כנגד שני צעירים, תושבי באר שבע ודימונה, בגין שוד סניף דואר בשכונת רמות בבאר שבע לאור יום, כשהמקום הומה אדם וילדים, לפני כשלושה שבועות.
על פי עובדות כתב האישום השוד בוצע לאור יום, כשבמקום עבדו שתי פקידות ובקהל הלקוחות היו אישה וילדה הקטן וכן אישה נוספת ובנה התינוק שהיה בעגלה. אחד הנאשמים נכנס בריצה אל תוך סניף הדואר, התקרב אל דלפק האשנב, כשהוא רעול פנים וכפפות לידיו, טיפס על זכוכית האשנב וקפץ אל מאחורי הדלפק, לחלק בו ישבו הפקידות, כאשר הוא צועק עליהן "איפה הדולרים והיורו".
הפקידות המבוהלות וכל האנשים שנכחו בסניף הדואר, החלו לרוץ בבהלה החוצה ובמקביל הנאשם החל באיסוף הכסף מהעמדות. כל אותו זמן עמד השותף בסמוך לדלת הכניסה לדואר. בסך הכל שדדו השניים שדדו מהקופות סכום של כ-23,617 ש"ח. אחרי שהכסף נאסף לשק, הנאשם עלה שוב על הדלפק, קפץ מעל לאשנב, יצא מן הדואר, והחל בריצה יחד עם השותף אל רכב היונדאי והם החלו לברוח מן המקום בנסיעה מהירה תוך כדי סיכון העוברים והשבים.
בנוסף, לאחר השוד, התקשרו הנאשמים למתלונן שרכש בשבילם את רכב היונדאי ששימש לביצוע השוד ואחד הנאשמים אף איים עליו כי אם לא ימסור למשטרה שהרכב נגנב, של הנאשם, יפגע בו ובמשפחתו זאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי וכן הניעו שבחקירה ימסור עדות שקר.
מתן מעתוק, שוטר שהגיע במקרה ברכבו הפרטי אל מעגל התנועה ברחוב מנחם דידנר ונחום שריג, הבחין בנאשם והשותף והבין כי התרחש אירוע פלילי, אז החל במרדף אחרי היונדאי. בסופו של המרדף, הנהג עצר את הרכב ברחוב שמגר השופט וברח מהמקום. השוטר ניגש ואחז בשני הנאשמים ולאחר מאבק הצליח אחד מהם לברוח, ואילו השני נעצר.
כתב האישום מייחס לנאשמים שלל עבירות, בהן שוד בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה ואיומים.