1 צפייה בגלריה
ראש בראש בישיבה מליאת המועצה. צילום: יעקב לוי
ראש בראש בישיבה מליאת המועצה. צילום: יעקב לוי
ראש בראש בישיבה מליאת המועצה. צילום: יעקב לוי
ישיבת מועצת עיריית באר שבע שהתקיימה אמש (רביעי) החלה בדיון שקט ורגוע והסתיימה בקולות צורמים.
שתי הצעות לסדר של חבר האופוזיציה משה ינאי עלו לדיון: האחת בנושא מצוקת בתי כנסת שלא מצליחים לשלם חשבונות מים וחשמל, והצעה שנייה בנוגע לתחזוקת פחי האשפה המוצבים ברחבי העיר. בשתיהן הוחלט כי הדברים יבדקו כפי שהעלה ינאי את טענותיו.
אלא, שברגע שהמועצה התבקשה לאשר את הפרוטוקול למחיקת חובות, ינאי שאל מדוע לא גבו את החובות הללו, שנאמדים במיליוני שקלים, עוד מלפני 10 או 15 שנים. ינאי, שהינו חבר בוועדת הנחות, טען כי את הנושא הזה העלה לא פעם בוועדה. ראש העירייה רוביק דנילוביץ' לא אהב, בלשון המעטה, את גלגול האחריות כלפיו וכלפי חברי המועצה, ומכאן התפתח דיון סוער שגלש לצעקות רמות ולמהומה במליאה.
"אתה מפנה אצבע כלפי חברי המועצה ש'אתם לא חותמת גומי, אתם שותפים להחלטה'", פנה דנילוביץ' לינאי, "אז למה הצבעת בעד המחיקות?" שאל ראש העירייה את ינאי, וזה הגיב בזעם: "מה אני יכול לעשות כשמודיעים לי שהבנאדם מת". דנילוביץ' לחץ: "לא כולם מתו", וינאי בתגובה: "או פשטו רגל".
הדו-שיח הזה נמשך כ-40 דקות, כאשר חברי מועצה הביעו הסתייגות מהאופן שבו ינאי הציג את הדברים ו"מגלגל את האחריות" לגזבר העירייה תומר ביטון. דנילוביץ' חזר על דבריו ואמר לינאי: "אתה לא יכול לזרוק עלינו", והמשיך: "יש לך אחריות. אתה הצבעת בעד. זה שאתה צועק עלינו לא אומר שאתה לא נקי".
יש לציין, כי קיים הליך ארוך לבדיקת מצב החייבים ורק כאשר מתברר כי אין אפשרות לגבות את החובות מחליטים על מחיקתם.