1 צפייה בגלריה
אמבולנס בבית החולים סורוקה. צילום: הרצל יוסף
אמבולנס בבית החולים סורוקה. צילום: הרצל יוסף
אמבולנס בבית החולים סורוקה. צילום: הרצל יוסף
טרגדיה רודפת טרגדיה ברהט. בשעות הבוקר (שלישי) נקבע מותה של פעוטה כבת שנתיים שככל הנראה נפגעה מרכב. אחר הצהריים נקבע מותו של נער בן 16 שנורה ביום ראשון האחרון בתקרית בעיר.
הפעוטה הובאה מחוסרת הכרה לתחנת מד"א בעיר, שם חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה. פראמדיקית מד"א אסתר טורן בלוך סיפרה: "הפעוטה הובאה ברכב פרטי לתחנת מד"א בישוב כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה וסיפרו לנו שהיא נפגעה מרכב. ביצענו בה פעולות החייאה שכללו תרופות, הנשמה ועיסויים אבל הפציעה שלה הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה."
בשעות אחר הצהריים בבית החולים סורוקה נקבע מותו של נער בן 16 שפונה ביום ראשון האחרון מרהט במצב אנוש שנפצע בקטטה בשכונה 26. מבית החולים נמסר כי "חרף המאמצים הרבים של הצוותים הרפואיים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".
הקטטה פרצה בשעות הערב והשתתפו בה עשרות תושבים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים את הנער במצב אנוש כשהוא סובל מפצע ירי בראשו. המשטרה עצרה עד כה רק חשוד אחד במעורבות בקטטה. וממשיכה לחקור את נסיבות המקרה.
מקרי המוות האלה מצטרפים לשורה של אירועי אלימות בעיר. שתי צעירות בנות 18 ו-22 תושבות רהט מואשמות כי תקפו בשבוע שעבר מספר תלמידות תיכון בשבוע שעבר עם גז מדמיע ומקלות.
מתחקור ראשוני עלה כי החשודות הבחינו בקטינות סמוך לבית ספר, אז עצרו את הרכב בו נסעו, רצו לכיוונן ורדפו אחריהן, כאשר הן אוחזות במקלות ובגז מדמיע. אחת החשודות התיזה לעיניה של הקטינה גז מדמיע בעוד שחשודה נוספת תקפה אותה בראשה, בידיה ובגבה באמצעות מקלות וגרמה לה לחבלות של ממש.
לפני כחודש המשטרה פרסה כוחות גדולים בעיר בעקבות הפרות סדר ואירועי אלימות מתמשכים. בקטטה בין שתי משפחות ברהט נהרג גבר שככל הנראה השתתף בקטטה בשכונה 29.