1 צפייה בגלריה
מרפסת מרוצפת. צילום: יורם בורגר (גיליון 21.12.18)
מרפסת מרוצפת. צילום: יורם בורגר (גיליון 21.12.18)
מרפסת מרוצפת. צילום: יורם בורגר (גיליון 21.12.18)
מה ההגדרה של מרפסת? תלוי את מי אתם שואלים. הסיפור הבא ממחיש את חילוקי הדעות לגבי המונח מרפסת כשזה קשור לחיובים בגין ארנונה.
יורם בורגר, מהנדס במקצועו, מתגורר ברחוב רחל המשוררת בשכונה ב' בבאר שבע. אחרי שנים בהן היה לו בחצר דשא רגיל שדרש גינון, הסב בורגר את החצר לדשא סינתטי וריצוף, שמביא באופן טבעי גם לחיסכון במים, אלא שהעירייה סברה אחרת.
במדידה אחרונה שבוצעה בחצר הבית, החליטה העירייה שחלק מהריצוף בחצר הוא בעצם מרפסת. נרגז וכועס, נבר בורגר בתקנות צו הארנונה ומצא למה התכוון המחוקק לגבי המונח מרפסת, "חלק חיצון של בניין אשר רצפתו קשורה לרצפת הבניין", כך נכתב בתקנות הארנונה.
"אצלי לא מחובר הריצוף לבניין", מחה בורגר בפני העירייה, "נא לסבר את אוזניי מה פירוש מרפסת בבית קרקע?", ביקש, אולם לא קיבל תשובה.
בעקבות פנייתנו: דובר העירייה אמנון יוסף מסר בתגובה: "הפניה מוכרת ומטופלת על ידי אגף הגבייה בעירייה. הפונה הגיש ערר על חיובי ארנונה שנקבעו על פי חוק, בגין הנכס הנ"ל. כאמור, הנושא ייבדק כמקובל במסגרת השגה וערר בגין החיוב".
השורה התחתונה: אין חולק על כך שלשון החוק צריכה להיות ברורה ולא ניתנת לפרשנויות שונות. על העירייה לבדוק את טענותיו של בורגר ולנמק את החלטתה כדי שהתושב לא ירגיש שהוא מנוצל בגלל פרשנויות של בירוקרטיה.
קיבלתם שירות לקוי? טרטרו אתכם? הביורוקרטיה מתישה, נמאס לכם מהרשויות? פנו אלינו לכתובת המייל: colhanegev@yedtik.co.il