1 צפייה בגלריה
חלוקת תיקים במועצת עיריית באר שבע. צילומים: לאבה אינטראקטיב, הרצל יוסף (גיליון 14.12.18)
חלוקת תיקים במועצת עיריית באר שבע. צילומים: לאבה אינטראקטיב, הרצל יוסף (גיליון 14.12.18)
חלוקת תיקים במועצת עיריית באר שבע. צילומים: לאבה אינטראקטיב, הרצל יוסף (גיליון 14.12.18)
כל אחד והתיק שלו. המירוץ למועצת העירייה הגיע לסיומו, הבוחרים אמרו את דברם, ועתה הגיע השלב של חלוקת התפקידים לנבחרים שקיבלו מנדט כדי להשפיע על חיי היומיום של התושבים. ד"ר חפצי זוהר, טל אל־על, עופר כרדי ושמעון בוקר, יכהנו כסגניו של ראש העירייה, רוביק דנילוביץ'. עלות ההעסקה השנתית של כל סגן מסתכמת בלמעלה מ־660 אלף שקל, כאשר כל אחד מסגני ראש העירייה מחזיק בתיק חשוב עליו הוא מופקד.
ד"ר זוהר תמשיך להיות מחזיקת תיק החינוך כמו בקדנציה הקודמת, כך גם טל אל־על שומר קרוב על תיק ההנדסה, עופר כרדי יחזיק בתיק הרווחה ושמעון בוקר קיבל לידיו את תיק האחזקה העירונית.
  • זמן להרכיב קואליציה: איך פתרו את הפלונטר של מינוי הסגנים?
  • כאב הראש של רוביק: עם ארבעה טוענים לכתר, מי יהיה סגן ראש העיר?
  • בחירות 2018 בבאר שבע: אלה הם חברי המועצה החדשים שלכם
  • התוצאות הסופיות: המפסידים, המנצחים ואלה שממשיכים לסיבוב שני
מי מר ביטחון? יתר מחזיקי התיקים ויו"ר הוועדות עושים עבודתם בהתנדבות כשבידם הכוח לקבוע את סדר העדיפויות של האגפים במתן מענה לצרכי התושבים והסביבה.
למחזיק תיק הביטחון החשוב נבחר שמעון טובול שיכהן כיו"ר ועדת ביטחון, מדובר בוועדה שחברים בה נציגי המשטרה, נציגת שר הביטחון, נציג שר החינוך והתרבות ומנהל אגף הפיקוח ובה דנים על סוגיות הנוגעות בביטחון התושבים ומוסדות בעיר. טובול ישמש במחצית השנייה של הקדנציה כסגן ראש העירייה.
אתם מוטרדים מניקיון העיר ופינוי האשפה? דורשים טיפול מיידי בתופעת בעלי החיים המשוטטים? על כל אלה ואחרים אחראי האגף לאיכות הסביבה. ליו"ר הוועדה לאיכות הסביבה נבחרה יסמין סקס־פרידמן הידועה כפעילה למען בעלי חיים וניהלה קמפיינים על מנת להעלות את המודעות הציבורית לטיפול במפגעים סביבתיים.
נושא חשוב לא פחות הוא הבטיחות בדרכים. ליו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים נבחר, בין תפקידיו הרבים, טל אל־על. מדובר בוועדה שדנה ומביאה את המלצותיה לאישור המועצה בנושאים שונים, בהם היכן להקים פסי האטה למיתון התנועה, היכן למקם מעברי חצייה, ועוד.
בעמדת מיעוט בהרכב הנוכחי של מועצת העירייה, כאשר הרשימה "דרך חדשה" בראשות דנילוביץ' מהווה את הרוב והקואליציה היא רחבה מקיר לקיר, מי יבקר את פעילות העירייה? את התפקיד הזה ימלא חבר המועצה משה ינאי, ששימש באותו תפקיד גם בקדנציה הקודמת, ויעמוד בראש הוועדה לענייני ביקורת.
הילדים הם דור העתיד של העיר והמדינה וקידומם הוא חלק ממדיניות עירונית שנועדה להעניק פעילות העשרה, פרויקטים ופעולות להתפתחותם. ליו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד נבחרה אשת החינוך ד"ר רות פרנקל, שמניסיונה תנסה לקדם את הנושא על כל רבדיו.
רבים שואלים האם מגיעים עולים חדשים לבאר שבע ובאילו מספרים מדובר? ובכן, לבירת הנגב מגיעים עולים רבים בכל שנה והם נקלטים במרכזי הקליטה המפוזרים ברחבי העיר. ליו"ר הוועדה לקליטת עלייה נבחר גיל שטכמן, שעימו חברים בוועדה נציגי קהילות של עולים כשמטרתם להקל על קליטתם של העולים החדשים ולתת להם סיוע במסגרת סל הקליטה.
ועדה חשובה לא פחות שדנה במוכנות של מוסדות וגופים בשעת חירום היא ועדת מל"ח (משק לשעת חירום), שבראשה עומד ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', וחברים בה נציגי מוסדות וגופי חירום.
ויש גם את המאבק בנגע הסמים המסוכנים שמהווה איום על בני נוער ופגיעה באוכלוסיות נרחבות. מי שיעמוד בראש הוועדה במאבק בנגע הסמים הוא גדי מזוז, שעתיד להתמנות לסגן ראש עירייה במחצית השנייה של הקדנציה הנוכחית.