1 צפייה בגלריה
תיעוד עסקת סמים, מבצע "שומר מסך". צילום: דוברות המשטרה
תיעוד עסקת סמים, מבצע "שומר מסך". צילום: דוברות המשטרה
תיעוד עסקת סמים, מבצע "שומר מסך". צילום: דוברות המשטרה
סוכן סמוי הפליל עשרות חשודים בסחר בסמים שהשתמשו באפליקציית 'טלגראס'. עשרות שוטרים פשטו הבוקר (שלישי) על בתיהם של החשודים, המתגוררים באזורים שונים בדרום, ועצרו אותם.
שוטרי ימ"ר נגב, בליווי חטיבת התביעות המשטרתית והפרקליטות, הפעילו סוכן סמוי ובעזרתו הצליחו להשיג ראיות כנגד עשרות חשודים בגין עבירות של סחר והפצת סמים.
הסוכן פעל באמצעות היישומון 'טלגראס', שאמור לספק סביבה אנונימית לסוחרים וצרכני סמים, אולם זהותם של החשודים בסחר נחשפה על ידו וכך הצליחה המשטרה לאסוף ראיות מפלילות לכאורה כנגדם "בעולם האמיתי".
אחרי שהושגו ראיות בעולם הוירטואלי, כבר משלב ההזמנה של המשלוח, תיאומו ומסירתו, הוחלט לעבור ל"עולם האמיתי" ולבצע מעצרים. עשרות שוטרים פשטו היום בשעת בוקר מוקדמת על בתיהם של החשודים בעבירות סחר והפצת חומרים חשודים כסמים מסוכנים מסוגים של: קריסטל, L.S.D, קאנביס (הידרו), M.D.M.A, קוקאין וחשיש.
החשודים שנעצרו, בגילאי 19-45, מתגוררים באזורים שונים באזור הדרום והם יובאו במהלך היום לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע. בפרשייה זו הוטל צו איסור פרסום על כל פרט מזהה הנוגע לזהות הסוכן.
"נמשיך לפעול באופן נחוש על מנת להרחיק מהמרחב הציבורי את אלו המסכנים בהתנהגותם העבריינית את שלום הציבור", ציינו במשטרה.
  • מתיחה או יוזמה: האם פוזרו עציצי קנאביס ברחבי העיר?
  • מטמון ממסטל: שיחקו "חפש את המטמון" בטלגראס, תקפו שוטרים ונעצרו (וידאו)
זוהי עליית מדרגה במרדף של המשטרה אחרי משתמשי האפליקציה הפופולרית. בקיץ האחרון פורסמה באפליקציה הזמנה למשחק "חפש את המטמון" בעיר. המנצח היה אמור לקבל כמות מסויימת של סם מסוג קנאביס, אולם המשטרה עלתה על המשחק ועצרה חלק מהמשתתפים. כמה שבועות לאחר מכן פורסמה "יוזמה" נוספת ובה קראו היוזמים לעוברים והשבים להשקות עציצי מריחואנה שפוזרו ברחבי העיר.