מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
שביתת הנשים הגדולה שהתקיימה השבוע (4.12) עמדה בראש הכותרות של אתרי מיינט, והביאה את קולן של הנשים. שרון בן אור, שהיתה נשואה לרוצח שמעון קופר, שרצח את אשתו הראשונה והשלישית, אמרה למיינט נתניה כי "לי השביתה נותנת המון כוח ולגיטימציה לא לשתוק ולא להתבייש. טוב לי לדעת שגם אם חס וחלילה ארגיש טיפה מאוימת, יש לי לאן לפנות. אומרים לי שאם בתקופה שהייתי נשואה לשמעון היו מדברים על אלימות נגד נשים, אולי לא הייתי חווה מה שחוויתי. לכן, השביתה היא דבר נפלא, שמעמיד אותנו, הנשים, זקופות ולא שקופות".
טפטפ דסה, אחותה של סיפראש אינעלם (36), שנרצחה בדקירות סכין על ידי בעלה לפני חצי שנה סיפרה למיינט קריות "לא היה סוף למכות ולאיומים שלו, היא חיה בפחד. תמיד אמר לה: "אני ארצח אותך יום אחד, תחכי יגיע היום הזה".
.
במיינט ירושלים סיקרו את השביתה וההפגנות שנערכו בקמפוס האוניברסיטה, בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים ובכנס שהתקיים בכיכר ספרא.
3 צפייה בגלריה
צילום: האוניברסיטה העברית
צילום: האוניברסיטה העברית
צילום: האוניברסיטה העברית
על רקע האירועים הללו, במיינט ראשון לציון מספרים על החלטה מעוררת מחלוקת בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון: גבר אלים יוכל לחזור ולהתגורר בבית גרושתו, למרות שריצה בעבר עונש על כך שהיכה אותה.
רגעי חרדה התרחשו השבוע באולמי נוביה בקרית חיים. במהלך אירוע בר/בת מצווה לזוג תאומים שהתרחש בקומה העליונה של המבנה, התחוללה שריפה המתחת לבמה המרכזית, ככל הנראה בעקבות קצר באחד הרמקולים. במקום נוצרה בהלה רבה, עד אשר החל פינוי האורחים. אל מיינט קריות הגיעו התמונות.
.
מה אוכלים ילדי הרצליה לארוחת הצהריים? תמונה שקיבלו הורי גן הרדוף בהרצליה חשפה חילזון באחת מארוחות הצהריים של הילדים. המקרה הוביל לטענות נוספות של ההורים נגד ספק האוכל, בהן ילדים שנשארים רעבים. "אי אפשר לתאר את הזעזוע והגועל", אומרת אחת האמהות למיינט הרצליה. העירייה בתגובה: "בדיקות המעבדה יצאו תקינות. רועננו הנהלים".
3 צפייה בגלריה
החילזון שנמצא באוכל | צילום: הורים
החילזון שנמצא באוכל | צילום: הורים
החילזון שנמצא באוכל | צילום: הורים
.
פרי שפירא מרעננה יצא למסע שורשים בעיר הולדתו של אביו באוקראינה, אך גם הוא לא היה מוכן למה שימצא שם: לוח שנה עתיק, שהוחבא עשרות שנה בעליית הגג של בית המשפחה בן ה 150 שנה. "לא ברור לי מדוע היא שמרה זאת כל השנים, אבל ראיתי מיד שזה לוח שנה משנת 1941-1940, בכתב יד בעברית, עם תאריכים מקבילים באנגלית. מצאתי בו גם טעות של כמה ימים, כי עשו שם חישובים בראש, מאחר שהסתירו את יהדותם. כשהגענו לארץ גילינו שכתב היד הוא של אח של אבא שלי. בשביל המשפחה זה ממצא חשוב מאוד, קשר לעבר, ועדות לרצון החזק של המשפחה לשמור תורה ומצוות, למרות הפחד הגדול. יש לכך משמעות היסטורית רבה" אמר פרי למיינט רעננה.
3 צפייה בגלריה
לוח השנה שנמצא. "משמעות היסטורית" | צילומים: פרטי
לוח השנה שנמצא. "משמעות היסטורית" | צילומים: פרטי
לוח השנה שנמצא. "משמעות היסטורית" | צילומים: פרטי