ארבעה חודשים של חקירה סמויה שנערכה ביחידת ההונאה של המחוז הדרומי, הפכה אתמול לגלויה עם מעצרם של חמישה חשודים, תושבי באר שבע, ערד ונתיבות, בהכנה ובאספקה של אלכוהול מזויף. היום הם יובאו בבקשה להארכת מעצרם בבית המשפט בבאר שבע.
1 צפייה בגלריה
חביות אלכוהול מזויף בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
חביות אלכוהול מזויף בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
חביות אלכוהול מזויף בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
אתמול (שלישי) לפני בוקר יצאו צוותים משולבים של חוקרי משטרת ישראל וחוקרי יחידת מע״מ באר שבע לביצוע חיפושים בבתי החשודים, במהלכם אותר באחד מבתי החשודים סליק ובו חביות המכילות מתנול. מדובר בחומר ממנו מכינים את האלכוהול המזויף שנמכר בחנויות ופיצוציות וגרם למותם של מספר אנשים שהשתמשו בו ולפגיעות פיזיות באחרים.
משקה מסוכן: שני גברים קנו אלכוהול בעיר, שתו - והתעוורו (וידאו) הרעלת האלכוהול המזויף: נעצרו בעלי פיצוציות בעיר
בביתו של אחד החשודים נמצאו 24 חביות מתנול וכל אחת מהן מכילה 220 ליטר בשווי 10,000 ש״ח. ככל הנראה החשוד הכין כ -500 בקבוקי אלכוהול מזויף, אותם שיווק בהמשך לפיצוציות ומרכולים באיזור הדרום.
בסוף חודש מאי האחרון אושפזו בסורוקה שני גברים שלקו בהרעלת מתנול, הרעלה אשר נגרמת מצריכת אלכוהול מזויף שהוכן ללא פיקוח ועמידה בתקן הנדרש. כתוצאה שני הגברים איבדו את כושר ראייתם באופן בלתי הפיך. זמן קצר לאחר שהתבררה סיבת ההרעלה נעצרו מספר בעלי פיצוציות ומרכולים בבאר שבע.
״מדובר בחקירה נחושה שנועדה לאתר ולפעול כנגד סיכונו של הציבור בשל שימוש פוחז בחומרים מסוכנים על ידי מי מהחשודים, ולאחר שאירעו מספר מקרי מוות ופגיעה גופנית של ממש של אזרחים תמימים. אנו נמשיך לפעול תוך שימוש ביכולות והתחקות אחר כל אלו שיסכנו את שלום הציבור תוך המשך שיתוף פעולה אדוק עם גורמי מקצוע ואכיפה נוספים״, ציינו במשטרה.