כשהיא עומדת מחוץ לבית ההרוס, סביבה עיתונאים וכוחות ביטחון שעדיין מפנים את ההריסות הרבות, סיפרה היום (רביעי) עו"ד אורה תמנו, אחותה של האמא שביתה ספג פגיעת רקטת גראד ישירה לפנות בוקר, על הרגעים הגורליים בזמן האזעקה.
1 צפייה בגלריה
אורית תמנו. צילום: יעקב לוי
אורית תמנו. צילום: יעקב לוי
אורית תמנו. צילום: יעקב לוי
"אחותי סיפרה לי בטלפון שכנראה ביתה נפגע, היא היתה לחוצה. היא שמעה את האזעקה, עלתה לקומה השנייה ושלפה את הילדים מהמיטות לממ"ד, אחזה בילדים כמו לביאה. זעבתי הכל וטסתי לבית, התחבקנו ובכינו יחד"
בזכות התושייה שלה הנזק הוא רק ברכוש. היא במצב היסטרי, עם שלושה ילדים, רק עכשיו היא מתחילה לעכל את מה שקרה. מה שהיא עשתה זו דוגמה ומופת".
ח"כ יאיר לפיד, שחברת הכנסת פנינה תמנו-שטה, אחותה של האם, היא חברת מפלגתו, הגיע לזירה וענה לשאלות עיתונאים: "תסתכלו על הבית הזה מאחורי, ככה צריך היה להיראות הבית של איסמעיל הניה, לא הבית של משפחה שבה אמא במקרה הורידה בזמן את ילדיה לחדר המוגן".
"לצה"ל יש ארגז כלים רחב והחמאס צריך לשלם מחיר יקר. כשהממשלה לא מחליטה על מדיניות, התוצאה היא שאבו מאזן מוביל אותנו למלחמה. ראש הממשלה צריך להחליט, לקחת אחריות ולהתחיל מהלך מסודר של שיקום עזה תמורת פירוז יחד עם מהלומות קשות כלפי החמאס. חמש שנים לא עשו כלום והתוצאה היא הבית הזה".
צפו בשידור החי מהביקור: