תושב אחת מערי הנגב, אשר הורשע בביצוע עבירות מין בבתה של בת זוגו מאז היותה בכיתה ב' ועד שהגיעה לכיתה ח', נשלח בסוף השבוע שעבר על ידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע למאסר בפועל של שמונה וחצי שנים. כמו כן הוטל עליו לפצות את הצעירה, קורבן מעשיו, שהיא כיום בת 17, בסכום של 100 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
צילום אילוסטרציה: shutterstock
על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הנאשם (38) ואמה של הצעירה ניהלו חיים משותפים החל משנת 2008, ובתה של בת זוגו ראתה בנאשם דמות של אב. כאשר נחשפה פגיעתו המינית בילדה בשנת 2014, נפרדו האם והנאשם לתקופה קצרה, אך חזרו זה לזו עד לפרידתם הסופית בשנת 2015.
כתב האישום מגולל שורה של עבירות מין שביצע הנאשם בבתה של בת זוגו, מעשים מגונים ומעשי סדום, שכללו ליטוף איבריה המוצנעים, נגיעות רבות בגופה, אוננות הנאשם מול הילדה ומין אוראלי.
בשלב הטיעונים לעונש ציינה התובעת, באת כוח הפרקליטות, עו"ד אלין שקאף, כי הילדה תיארה בעדותה כי היא אינה מצויה בקשר עם אביה הביולוגי, וכי הנאשם היווה עבורה תחליף ודמות אב ונתנה בו אמון והוא ניצל זאת לביצוע זממו. עוד ציינה התובעת כי הנאשם הוסיף חטא על פשע בכך שטען בפני בת זוגו, אמה של הילדה, שמדובר בילדה שקרנית, לדבריו, שהעלילה עליו ובכך יצר משבר אמון קשה בין השתיים, שלא בא ליישובו עד היום.
מנגד, טען סניגורו של הנאשם, עו"ד יחיאל לאמש, כי מעשיו של מרשו לא היו בגדר של מעשי כפייה, וכי מרשו לא נקט גישה כוחנית כלפי הילדה. עו"ד לאמש גם ביקש מבית המשפט להתחשב בחלוף הזמן לאחר שמדובר במעשים שבוצעו בין השנים 2014-2009. עוד ציין הסניגור כי למרשו אין עבר פלילי. הנאשם טען לחפותו וטרם נגזר דינו הוא לא ניצל לומר את דבריו בפני בית המשפט וציין כי "אין לי מה להוסיף".
בגזר הדין ציינו השופטים אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק, כי "מידת הפגיעה בערכים החברתיים היתה משמעותית, לנוכח אופיים החמור של המעשים המיניים והתרחשותם בתוך התא המצומצם והגרעיני".
"הנסיבות הרלוונטיות, לחומרה, בגדר שיקולי הענישה, ובשים לב לעובדות שנפרשו בפנינו, הינן ידיעתו, בכוח או בפועל, של הנאשם אודות הנזק הנפשי וההתפתחותי שמעשיו יגרמו, כמעט בוודאות למתלוננת, שליטתו בהתרחשויות וביצוע המעשים ולאורך זמן על מנת לספק את יצריו בדרך עבריינית ופוגעת, תוך התעלמות ממצוקת המתלוננת ומההשלכות עליה והניצול המחפיר של מעמדו כלפיה".
השופטים גם ציינו בגזר הדין כי "אין להחמיר עם הנאשם על כך שכפר באשמה וניהל את משפטו עד תום, אולם אין הוא יכול ליהנות מהנסיבה המקלה של קבלת אחריות וחרטה על הפגיעות שגרם".
בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם מאסר בפועל של שמונה וחצי שנים ומאסר על תנאי של 18 חודשים למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא. בית המשפט גם חייב את הנאשם לשלם פיצוי כספי לצעירה בסכום של 100 אלף שקל.