משפחתה של הגר לרר, בת 30 מבאר שבע, שנפטרה אתמול (רביעי) במהלך טיול באזור פטרה בירדן, ספדה לה עם היוודע דבר מותה הפתאומי.
1 צפייה בגלריה
הגר לרר. צילום באגיבות המשפחה
הגר לרר. צילום באגיבות המשפחה
הגר לרר. צילום באגיבות המשפחה
בהודעת המשפחה נכתב: "הגר היקרה שלנו, אהובה שלנו, עכשיו את חופשיה בטבע שכל כך אהבת". חברה של הגר סיפרה כי "הגר היתה אדם מדהים שאהבה לטייל".
לרר התמוטטה באזור פטרה במהלך טיול מאורגן. מותה נקבע בשטח וחילוץ גופתה נמשך זמן רב בשל תוואי השטח הקשים.
בעמוד הפייסבוק של הבית הגאה בבאר שבע נפרדו בכאב מלרר, שהשתתפה בפעילות הבית והקהילה: "המומות וכואבות את מותה הפתאומי של חברתנו היקרה לקהילה, הגר לרר. הגר היתה חלק מקבוצת הנשים של הבית הגאה בשנים האחרונות ולקחה חלק משמעותי בפעילות הבית והקהילה הבאר שבעית. הגר אהבה לטייל לצחוק והייתה לנו לחברת אמת. משפחת הבית הגאה בבאר שבע ובדרום מחבקת ומחזקת את משפחת לרר בעקבות אובדנה של הגר האהובה. יהי זכרה ברוך".
עדיין לא ברור מה הביא למותה של לרר, אולם על פי משפחתה היא יצאה לטיול מאורגן עם קבוצת מטיילים שהכירה דרך הפייסבוק: "סמוך לשעה 14:00 יצאה הקבוצה לטיול שטח בן 5 שעות, עם מדריך ירדני דובר עברית ועם מארגן הטיול מהארץ. לאחר שעה וחצי של הליכה הגר החלה להתלונן למארגן הטיול שחם לה והיא אינה חשה בטוב. מארגן הטיול נצמד אליה וסיפק לה אוכל ושתייה".
"בסביבות 16:00-17:00 הגר מעדה ונחבלה במרפק, מארגן הטיול ניסה לסייע לה בעזרת חמור, אך סמוך לשעה 19:00 הגר לקתה בהתקף חרדה ולא יכלה להמשיך את המסלול. המדריך התקשה לתקשר איתה וניסה להשיג עזרה באמצעות המשטרה המקומית, כמה שעות לאחר מכן הגיעו קבוצת שוטרים שהחליטו לפנות את הגר".
"בסמוך לשעה 22:00 החלו בתנועה מהשטח בחזרה, בזמן שהגר ככל הנראה כבר לא היתה בין החיים. באחת בלילה צלצל הנייד של המשפחה ממספר חסום אך המשפחה לא הבחינה בטלפון. בשעה 6 וחצי בבוקר הגיעו שוטרים לבית המשפחה בבאר שבע ובישרו את הבשורה הקשה, שהגר כבר לא בין החיים וככל הנראה התייבשה בטיול והחילוץ הגיע מאוחר מידי וכבר לא ניתן היה לעשות דבר".
אמה של הגר ציטטה כמה משפטים מהספר 'הנסיך הקטן' שהגר אהבה ואף קעקעה אותו; ״נוף זה הוא בעיניי הנוף היפה ביותר והעצוב ביותר בעולם כולו. אין לך דבר מצער יותר מאשר לשלח ידיד כי לא כל אדם זוכה לרע״.
הגר בת בכורה לאבי ואיריס, אחות לעומר ונועה. המשפחה ביקשה להימנע מנתיחת הגופה בירדן ועושה מאמצים להביא את הגר לארץ בהקדם אפשרי כדי להביאה למנוחות לפני השבת.
בהודעת משרד החוץ נאמר: "אמש במהלך היום, צעירה ישראלית בת 30 שהשתתפה בטיול מאורגן לירדן, התמוטטה באזור הררי הקרוב לפטרה ולאחר זמן מה נפטרה בשטח. בשל תוואי השטח, פעולות החילוץ היו מורכבות וגופתה של הצעירה הוצאה באופן רגלי. שגרירות ישראל בירדן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ מצויים בקשר עם המשפחה. סגן הקונסול בירדן סייע במהלך הלילה בפעולות החילוץ וכעת בהעברת גופתה לישראל".