אלפים מכל רחבי הארץ השתתפו בהלווייתה של מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע, אסתר עמר, שנפטרה לאחר מחלה קשה. בת 62 הייתה במותה. עמר נחשבה לאוטוריטה בתחום הרווחה, ויוזמותיה והפרויקטים שעליהם היתה מופקדת נלמדו ברשויות רבות בישראל.
כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
עמר החלה את עבודתה בעיריה לפני כ־40 כעובדת סוציאלית קהילתית. כעבור זמן קצר יחסית, בשל איכות ביצועיה ויושרה המקצועי, מונתה למנהלת תוכניות לילדים ונוער בסיכון. בשנת 1993 היא מונתה לתפקידה הנוכחי כמנהלת אגף הרווחה בו כיהנה 21 שנים.
בתקופת כהונתה פיתחה עמר מערך מתקדם בתחום השירותים הקהילתיים לקשישים, לילדים, לנוער ולבעלי צרכים מיוחדים. רבים מהם משרתים את כלל אזור הדרום כיאה לעיר מטרופולין. השירותים שפותחו על ידה הפכו למודל וחיקוי.
חבריה לעבודה יודעים לספר כי עמר ראתה חשיבות רבה בקידום מעמד העבודה הסוציאלית, עודדה ותמכה בפעילות איגוד העובדים הסוציאליים, והפכה את האגף למרכז הכשרה לסטודנטים לעבודה סוציאלית.
"אסתר שילבה נועם עם נחישות, מהירות החלטה עם כובד ראש ושיקול דעת, הניעה את העובדים לפעול והיוותה בעצמה דוגמה אישית", סיפרו בעיריה.
"עיריית באר שבע והעומד בראשה, סגני ראש העיריה, חברי מועצה ותושבי באר שבע, כולם מבכים את לכתה בטרם עת של מי שהקדישה יומם וליל ופעלה ללא ליאות לטובת הקהילה", נאמר בהודעה שהוציאה העיריה.
שר העבודה לשעבר, ח"כ מאיר כהן, גילה כי כאשר מצבה הרפואי של עמר הידרדר, נסעו הוא וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', להוספיס בו שהתה והעניקו לה תעודה על מפעל חייה בתחום הרווחה בבאר שבע.
עמר ז"ל הותירה אחריה ארבע בנות ושמונה נכדים.