אחרי ירידה חדה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2009, שנת 2010 נחתמת עם 379 הרוגים בתאונות דרכים – עלייה של 8 אחוזים. כך מדווחת עמותת אור ירוק על בסיס נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
159 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים עירוניות ב-2010, 21 בני אדם יותר מ-2009. בנוסף, מניתוח נתוני הלמ"ס, עד אוקטובר 2010 נהרגו 86 בני אדם בתאונות דרכים בערים המרכזיות בישראל, המהווים 27 אחוז מכלל ההרוגים בתאונות בתקופה זו (318). שני בני אדם נהרגו עד אוקטובר בבאר שבע.
בחמש הערים הגדולות בלבד - אשדוד, ירושלים, חיפה, ת"א-יפו וראשל"צ - נהרגו בשנת 2010 41 בני אדם. 13 בירושלים, 11 בתל אביב-יפו, 11 בחיפה, שלושה באשדוד ושלושה בראשל"צ.
בנוסף, בשנת 2010 נפגעו בחמש הערים הגדולות 5,285 בני אדם בתאונות דרכים – 801 הולכי רגל, 2,078 נהגי רכב, 1,317 נוסעים ברכב, 906 נהגי אופנוע דו-גלגלי, 84 נוסעים באופנוע ו-99 רוכבי אופניים. מתוך כלל הנפגעים בערים הגדולות ב-2010 – 330 נפצעו קשה ו-4,914 נפצעו קל.
מנתוני הלמ"ס עולה גם כי מתוך 74 הערים שנבדקו, המונות מעל 20,000 תושבים, ב-36 ערים לא נהרג אף אדם עד אוקטובר 2010. זאת לעומת 35
ערים שבהן לא נהרג איש בתאונות עד אוקטובר 2009. ב-22 ערים חלה עליה במספר ההרוגים ב-2010 לעומת 2009, וב-23 ערים חלה ירידה במספר ההרוגים ב-2010 לעומת 2009. ב-26 ערים לא חל שינוי במספר ההרוגים מ-2009 ל-2010.
בנוסף, מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי מספר ההרוגים מקרב הולכי הרגל בערים עמד על 88 בני אדם ב-2010, 15 בני אדם יותר מ-2009 ו-55.3 אחוז מסך ההרוגים בערים. גם בשנים 2009-2008 היוו הולכי הרגל יותר ממחצית מההרוגים בערים הגדולות וכשליש מההרוגים בישראל.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לצערנו, הנתונים הם עגומים למדי, ורחוקים מלהיות בתחום הרצוי. השנה חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בתאונות, ובמיוחד בתחום העירוני – 7 אחוז עלייה במספר הולכי הרגל שנהרגו, 29 אחוז עלייה במספר ההרוגים רוכבי הדו-גלגלי, ובסך הכל – 15.2 אחוז עלייה במספר ההרוגים בתחום העירוני לבדו".
לדברי אבואב "הדבר מוכיח כי רק כאשר תתקיים פעילות מוגדרת ומסודרת, המקיפה את מכלול הנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, תיווצר רמת בטיחות גבוהה ואז נוכל לראות ירידה במספר הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים".