מחלוקת בין עיריית באר שבע למינהל מקרקעי ישראל מונעת את הקמתו של חניון למשאיות בפאתי העיר. העיריה מעוניינת להקים את החניון בעמק שרה, אולם במינהל מתנגדים לשטח שהוצע בגלל סיבות בירוקרטיות.
חניית רכבים כבדים ברחבי העיר מעסיקה רבים מהתושבים, בעיקר בשל ההיבט הבטיחותי. בשנים האחרונות עלה הנושא לא פעם לדיונים במועצת העיריה, אולם טרם נמצא לו פתרון.
בשבוע שעבר העלה חבר האופוזיציה במועצה, זכריה אוהב שלום, הצעה לסדר לפיה תוך חצי שנה יוקם בפאתי העיר חניון למשאיות. "אי הקמת החניון מהווה מטרד בטיחותי ומטרד סביבתי", הסביר חבר המועצה.
במהלך הדיון התברר שהעיריה מציעה הקצאת קרקע בשטח של כ-40 דונם בעמק שרה לטובת הקמת חניון לכלי רכב כבדים. בעיריה הסבירו כי מדובר במקום חנייה שיהיה מאובטח ובעל נגישות לנהגים במינימום עלויות. אלא שלמרות התוכנית שגובשה, מינהל מקרקעי ישראל מתנגד שהחניון יוקם בעמק שרה.
מנהל אגף הפיקוח, בני מגרלישווילי, גילה בישיבת המועצה כי "המינהל רוצה שנקים את החניון במקום אחר ולא באזור התעשייה, ואנחנו חושבים שצריך לפתוח באזור התעשייה. למרות המחלוקת, חלה התקדמות בעניין מול המינהל".
אוהב שלום אמר מנגד כי "אותם דברים נאמרו לפני 13 שנים. מה עושים בינתיים? בכל יום עומדות משאיות בשכונות באופן קבוע וחוסמות את שדה הראייה. ישנם ריחות ורעשים. זה לא מתאים שמשאיות יהיו ברחוב".
ראש העיריה, רוביק דנילוביץ', ציין כי כרגע אין פתרון בתחום האכיפה, אולם הנחה את הגורמים בעיריה להביא לוועדת תנועה מיפוי של משאיות ברחובות ובשכונות, כדי שאולי תהיה חקיקה בנושא שתגביל חניית משאיות ורכבים כבדים ברחובות מסוימים.
במינהל מקרקעי ישראל הסבירו כי לא ניתן אישור לשימוש במגרש למטרת הקמת חניון כיוון שהשטח מיועד למטרות תעשייה. במינהל הבהירו שחניון יוקם רק בשטח המיועד לצורכי ציבור או בשטח פרטי שהתב"ע שלו מאפשרת הקמת חניון.