ארתור ליברמן ויורי טורקוליץ, סטודנטים במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון פיתחו רכב רובוטי. הרכב מבוסס על גלגלי Mecanum המאפשרים יכולת תנועה של 360 מעלות. הפיתוח נעשה בהנחייתו של יוסף בוכניק מהמכללה.
ליברמן וטורקוליץ סיפרו כי יכולת התנועה של הרכב, בצירוף עם מערכת הבקרה החדשנית שלו, מאפשרת מתן מענה לבעיית הניידות שקיימת ברכבים המודרנים הקונבנציונאליים. "הרכב הרובוטי", סיפרו, "מאופיין ביכולת ניידות גבוהה ויכולת תנועה רב כיוונית – מה שיאפשר לו להתגבר בצורה טובה על מכשולים ומגבלות שקיימים מלכלי הרכב המוכרים לנו".
הרכב הרובוטי בנוי מפלטפורמה מתכתית שעליה מורכבים ארבעה מנועים על גלגלי Mecanum, כרטיס אלקטרוני וסוללה. הכרטיס האלקטרוני כולל בתוכו מיקרו-בקר, אשר מקבל אותות בקרה מאמצעי קלט. לאחר עיבוד נתונים הוא שולח אותות לצורך הנעת המנועים. על הציר של כל מנוע מורכב חיישן מהירות, שנועד לצורך מעקב על המהירות המעשית של הרכב.
כל הפעילות נשלטת על ידי תוכנית שצרובה בתוך המיקרובקר, ומבצעת את כל החישובים הנדרשים לצורך הפעלת הרכב. כל המעגלים החשמליים מוזנים על ידי סוללה וספק כוח, שמורכבים על הרכב ומספקים מתחים מתאימים לחלקים שונים במערכת.
ליברמן וטורקוליץ אמרו כי לשם פיתוח הרכב הם נדרשו לשלב תחומים רבים, וביניהם מיקרו-מחשבים, בקרה, אלקטרוניקה, תכנות ורובוטיקה.
לדברי ד"ר סעד תפוחי, דיקן הנדסת חשמל ואלקטרוניקה במכללה "הרכב הרובוטי הוא עוד דוגמה לפיתוח חדשני ורב תחומי שנועד לתת מענה יישומי לבעיות ואתגרים שקיימים במציאות היומיומית של כולנו. פיתוחים כאלה עתידים לשנות את הדרך בה אנו חיים ואת סביבתנו. המכללה גאה לספק את התשתית הדרושה לפיתוח וקידום מיזמים טכנולוגיים חדשניים".