"הכישלון הניהולי לא יכול להמשיך וחייבים זעזוע. זאת לאחר מתן יד חופשית במשך שנתיים לנהל ולטפל בבעיות המים והתשתית בעיר". כך אמר בשבוע שעבר חבר מועצת עיריית באר שבע יוסי שלי בעקבות פרסום דו"ח של הוועדה שמונתה לבדוק את אירועי הפגיעה בצינור המים והשיבושים הקשים באספקת המים בעיר בתאריכים 21-19 באוקטובר. כזכור, הדו"ח מותח ביקורת חריפה על התנהלות תאגיד 'מי שבע'.
שלי אף הגיש הצעה לסדר שתכליתה "פיזור ההנהלה והחלפת חברי הדירקטוריון של 'מי שבע'". חבר המועצה התבטא בחריפות נגד התאגיד. בין השאר, טען שיש שם כישלון ניהולי, ושיש צורך בפיזור הדירקטוריון.
בהצעה לסדר מנה שלי את הסיבות שלדעתו מחייבות שינוי מהותי: "התקלה האחרונה של אי אספקת מים והניהול הכושל לדברי דו"ח הבדיקה, השירות הגרוע לו זוכים תושבי העיר הן מההיבט של טעויות וחישובי צריכה מוטעים והן הטיפול האישי בבקשות".
ב'מי שבע' דחו את הטענות לגבי טיב השירות, ואמרו כי התאגיד כל הזמן בהיבט זה. 'מי שבע' הזכירו כי בקרוב ייפתחו המשרדים המרווחים ברחוב ההסתדרות, דבר שישפר עוד יותר את השירות שניתן לתושבים. בתאגיד, כזכור, גם דחו את מרבית המסקנות שעלו בדו"ח.
ראש העיריה, רוביק דנילוביץ', הודיע לאחר פרסום הדו"ח כי הוא מצפה להסקת מסקנות בתאגיד בעקבות הממצאים שעלו. "אני קורא לדירקטוריון להסיק מסקנות ולקבל החלטות, כפי שמתבקש מהממצאים החמורים", אמר דנילוביץ' לאחר שקרא את הדו"ח. "אי אפשר לעבור לסדר היום נוכח הליקויים שהתגלו".
גורמים בעיריה אמרו כי גם הרשות המקומית צריכה לבדוק את התנהלותה בעקבות הממצאים, כיוון שבדו"ח נטען שגם אגף ההנדסה בעיריה לא פעל כשורה בעת משבר המים.
בעקבות הממצאים וחילופי ההאשמות בין העיריה לתאגיד עלו אפשרויות לחילופי תפקידים בתאגיד. כך למשל עלה שמו של ארז בדש, לשעבר מנכ"ל 'כיוונים' ומנכ"ל הפועל באר שבע, כמי שעשוי לכאורה להחליף את מנכ"ל התאגיד, אילן שומרת. אלא שהרעיון ירד מהר מהפרק מכיוון שבדש רמז שאינו מתלהב מהתפקיד, ובעיקר מכיוון שלעיריה אין סמכות למנות או להחליף בעלי תפקידים בתאגיד.