כ־350 אנשי סיעוד מרחבי הארץ, שעוסקים בתחום מניעת זיהומים, השתתפו בכנס ארצי בנושא מניעת זיהומים. הכנס התקיים ביוזמת היחידה למניעת זיהומים ב'סורוקה', המחלקה לסיעוד באוניברסיטת בן גוריון והעמותה של אחיות למניעת זיהומים.
הכנס עסק בשלושה תחומים עיקריים: אמצעי זהירות שגרתיים ותוכנית התערבות להפחתת זיהומים, חיידקים עמידים ובריאות העובד. בכל תחום שמעו המשתתפים מגוון הרצאות.
בכנס צוין בין השאר כי לשם מניעת העברת חיידקים בין חולים יש להקפיד על שמירה קפדנית על הגיינת ידיים, שימוש באמצעי בידוד לפי הצורך, איתור החיידקים העמידים באמצעות תרביות ניטור, ניקוי קפדני של הסביבה וחינוך אנשי הצוות להתנהגות נכונה במניעת זיהומים.
היחידה למניעת זיהומים ב'סורוקה', בראשות ד"ר אברהם בורר, עוסקת בפעולות לאיתור, ניטור ומעקב אחר זיהומים בבית החולים. צוות היחידה מגבש תהליכי עבודה שנועדו בין השאר להעביר מידע לצוותים הרפואיים ולהגביר את מודעותם למניעת זיהומים.
ד"ר אברהם בורר הסביר כי "זיהומים הנרכשים בבתי חולים עלולים לפגוע בבטיחות החולה, ומשפיעים על מיליוני אנשים ברחבי העולם. מניעת התפתחותם והתפשטותם של זיהומים בבית החולים הינה משימה לאומית, שכל המוסדות הרפואיים צריכים להיות אחראים לה".